[CSS] Hx inline paragraph

Pagina: 1
Acties:

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Hier iets wat ik wel een beetje vreemd vind: een inline-styled Hx element in een <p> zorgt ervoor dat attributen van die <p> "uitgezet worden".

Zie hier: http://webpro.nl/temp/hx_inline.html

Het gaat er mij dus om dat de line-height en de text-align van de <p> niet meer gelden als er een Hx in de <p> staat.

Het is wel op te lossen met een <span class="keyword"> o.i.d. (zie ook link). Daarmee kom ik op mijn tweede punt: in mijn geval heb ik dus verschillende paragrafen die niet echt een titel op eigen regel hebben (zoals gebruikelijk met een block-level (Hx) element), maar wel een te accentueren kernwoord in de paragraaf. Is het semantisch eigenlijk ook incorrect om toch die H4 inline te plaatsen en is de span-oplossing gewoon logisch? Ik vind van niet namelijk :), ik vind dat een hogere Hx best in de paragraaf zou moeten kunnen staan (komt op zich ook vaak genoeg voor in teksten).

[ Voor 5% gewijzigd door X-Lars op 18-05-2004 11:15 ]

Verwijderd

volgens http://validator.w3.org/c...Fhx_inline.html&verbose=0

mag het niet
The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are allowed there. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>")

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 11:34 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Het lijkt er op dat IE er buggy mee omgaat, gebruik anders gewoon <em> om die titels te stylen.

Het is niet buggy het is gewoon onjuist gebruik van de header tag.

[ Voor 32% gewijzigd door André op 18-05-2004 11:36 ]

Verwijderd

Kun je de <p> niet gewoon naast de Hx laten 'floaten'? dat zou hetzelfde effect moeten geven toch?

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Ik had het nog niet eens door de validator gehaald :P
Het is niet buggy het is gewoon onjuist gebruik van de header tag.
Dat was dus mijn tweede punt, kun je ook uitleggen waarom precies? (Naast het feit dat een block-level element niet in een inline element hoort.)

Als ik weer thuis ben zal ik eens wat met 'float' proberen. Gewoon er naast zetten gaat niet werken, want dan moet je de <p> ook een display:inline meegeven en dan geraken we nog verder van huis.

Ik vraag me dus gewoon af hoe je het beste zo'n kernwoord, dat impliciet ook de titel van de paragraaf is, semantisch/elementair gezien zou moeten stylen.

Verwijderd

Links laten floaten of display: run-in...

Maar ik vind niet dat je het eerste stukje als aparte heading mag zien. Ik zou zelf een p gebruiken en de eerste paar woorden in een span zetten.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Waarom gooi je er eigenlijk niet gewoon <strong /> of <em /> omheen, die zijn toch bedoelt om een extra gewicht mee te geven aan een stuk tekst :?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

faabman schreef op 18 mei 2004 @ 14:49:
Waarom gooi je er eigenlijk niet gewoon <strong /> of <em /> omheen, die zijn toch bedoelt om een extra gewicht mee te geven aan een stuk tekst :?
en de kleur dan?

• faabman
CSS...

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal :) ik ben maar voor de <strong>-oplossing gegaan. En wat heb ik nu geleerd? Geen inline hx gebruiken!

Maar wat ik graag wilde zien was dat als je er een inhoudsopgave van zou maken deze geaccentueerde woorden daar ook in voor zouden komen (oftewel, in mijn geval, als h4), als waren het paragraaftitels. Never mind, ik draafde weer een beetje door :)

• faabman
X-Lars schreef op 19 mei 2004 @ 11:31:
Ok, bedankt allemaal :) ik ben maar voor de <strong>-oplossing gegaan. En wat heb ik nu geleerd? Geen inline hx gebruiken!

Maar wat ik graag wilde zien was dat als je er een inhoudsopgave van zou maken deze geaccentueerde woorden daar ook in voor zouden komen (oftewel, in mijn geval, als h4), als waren het paragraaftitels. Never mind, ik draafde weer een beetje door :)
dan zoek je met DOM de structuur van je hele document door en geef je de inhoud van alle hx, strong en em elementen weer in een lijstje oid...

Pagina: 1