MOHAA SDK: ERROR PlaySound * needs an alias in ubersound.scr

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Ik ben bezig met een map te bouwen voor MOHAA BreakTrough waarbij ik gebruik maak van extra textures, waar zelf shader files bij gemaakt zijn.

Dit werkt allemaal prima tot op het moment dat ik de map ga compilen en testen.
Textures en dergelijken werken prima, alleen m'n geluid werkt niet als ik in de map rond loop/spring.

Ik krijg telkens als ik een stap zet of spring de "ERROR PlaySound: snd_step_* needs an alias in ubersound.scr or ubar dialog.scr - please fix" melding.

Nou heb ik wat rond gezocht op o.a. google maar niemand bied een oplossing.
Kan het een shader file probleem zijn, kan het de manier van compilen zijn of nog iets anders?

Is er iemand die me kan helpen met het oplossen van dit probleem?

p.s. Eventueel kan ik de map, textures + shader files of een screenshot online gooien.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Die error is het volgens mij niet, ik heb die zó vaak gezien bij MOHAA en Breakthrough. Ook bij EA-maps. Check voor de grap obj/obj_team1 maar eens (the hunt), daar krijg je die melding ook te zien in je console. Ik denk ook dat je probleem ergens anders ligt, omdat het me sterk lijkt dat door een map de geluiden niet werken. heb je wel geluid als je schiet? want misschien dat je een vloer-texture neer moet leggen voor het geluid oid.

• zazra
Gisteren heb ik nog even een vloer texture gebruikt die bij mohaa zelf zit en dan werkt m'n geluid ook niet.
Bij een vriend van mij die ook aan het mappen is werkt in mijn map het geluid ook niet, maar in zijn eigen map dus weer wel. (very vreemd!)

Ik heb nog niet geprobeerd of andere geluiden ook niet werkten.
Moet maar eens even cheaten en dan wapens en granaten testen en misschien even een deur in de map plaatsen en die testen op geluid.

Andere oplossingen zijn nog steeds welkom! :)

[ Voor 24% gewijzigd door zazra op 19-05-2004 10:23 ]

Verwijderd

Je kunt in de console een commando zetten dat er evoor zorgt dat alles wat in de console voorbij komt opslaat. Miss kun je daar eens even in kijken?

• zazra
Thnx, zal eens proberen of dat wat opleverd.
Een screenshot is te vinden op
http://www.lanworx.nl/images/console.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door zazra op 19-05-2004 20:59 ]

• zazra
Onderhand ben ik verder gegaan met het uitbreiden van m'n map.

Nog steeds heb ik het geluids probleem niet opgelost!
Alleen is het erg vreemd, dat als ik een cheat gebruik om wapens te krijgen dat de wapens en granaten wel gewoon geluid produceren.
Granaten en raketten maken helaas dan weer geen geluid bij ontploffen of inslag!

Heeft er iemand al een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door zazra op 25-05-2004 14:39 ]

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb geen tijd om te kijken of er daadwerkelijk map makers zitten, maar misschien kun je iets vinden over dit probleem op 1 van deze links

http://www.mohadmin.com/
http://www.modtheater.com/forum/forumdisplay.php?f=8

Trouwens wel respect, eigen maps maken. Heb in het verleden met AA wel eens wat geprobeerd, maar als je het compleet af wil maken...pfff daar heb ik geen tijd en geen geuduld voor... (vooral het laatste :P)

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• zazra
Dit is wat ik op http://www.modtheater.com...d12b7ed56e89f0004&t=16496 vond:

Place the .bsp file in main/maps/dm (create the folder if not there) and you will have sounds and weapons. Also add allied and axis player spawn points to your map (found under info) and lights.

Dat is dus iets wat ik niet! heb gedaan, dus ga ik dat nog even proberen.

Thnx Ingmar voor de links.
Eindelijke eens een site waar wel een mogelijke oplossing staat ipv van:
Ik heb het probleem! Oow nu is het opgelost! *GRRRR* |:(

• zazra
Helaas het probleem is nog niet opgelost!

Ook niet met behulp van het verhaaltje van de website :(
Dus ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing.

Iemand nog een idee?

• zazra
Ik ben weer even bezig geweest met m'n map en heb em nu deathmatch gemaakt en nu werkt m'n geluid in eens wel prima.

Erg vreemd, maar nog steeds geen geluid in singleplay.
Ben dus nog steeds opzoek naar een oplossing.
Pagina: 1