[VB.NET] Synchronizen met WebServices/Dime

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik ontwikkel mee aan een client-server applicatie waarbij er flink wat stukken temperatuurs gegevens over en heen moet worden gestuurd. De client initieert een synchronisatie, en zal of nieuwe data van de server downloaden, of zelf nieuwe data uploaden.

Nu willen we dit op de volgende manier realiseren:
Op de server wordt een VB.NET WebService gecreerd, en op de client (VB6) wordt gebruik gemaakt van een SOAP Toolkit.
Aangezien het meestal grote stukken data zijn, lijkt het ons het beste om de data als (binary?) attachments te versturen met de SOAP berichten. Maar dit zorgt natuurlijk ook weer voor wat overhead.

vraag1: Heeft er iemand ervaring met de MS Toolkit 3.0 of met PocketSOAP? Dat zijn eigenlijk de 2 toolkits die we overwegen.
vraag2: Is het inderdaad sneller om de data in te pakken in attachments?
vraag3: Is er iets aan te geven over de overhead van het gebruik van attachments? Want omdat het gewoon text is, kan het eventueel ook zelf als body in het XML document worden opgenomen.
vraag4: Wordt DIME nu standaard ondersteunt in .NET? Ik kan alleen maar artikelen vinden uit 2002...

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:11

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
* Schopje *

Er moet toch wel iemand ervaring hebben met DIME? Of als iemand me kan uitleggen hoe ik een attachment met WebServices kan sturen, ben ik al tevree :)