Promise Ultra66 en probleem??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Hoi,

Ik heb een Promise Ultra66 in m'n systeem, maar er zit nog geen disk aan. Alles lijkt goed te zijn geinstalleerd, maar toch staat er een uitroepteken bij, in de device manager.
Komt dit omdat er geen disk aan hangt of is het een ander probleem (m'n SCSI kaart geeft bijvoorbeeld geen error als er niks aanhangt)?
In de bios van mijn P2B heb ik aangegeven dat IRQ 7 gebruikt moet worden voor het 2e PCI slot (van de Ultra66 dus). Toch deelt hij een IRQ met een ander device. Dit is dus het enige wat tot een probleem zou kunnen leiden. Hieronder een lijstje van de IRQ's.

3 Intel EtherExpress(TM) PRO/10+
4 Communications Port (COM1)
5 ECP Printer Port (LPT1)
6 Standard Floppy Disk Controller
7 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
7 Promise Technology Inc. Ultra66 IDE Controller
8 System CMOS/real time clock
9 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
9 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
9 SCI IRQ used by ACPI bus
9 Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter; 53C810 Device
9 Creative Labs Sound Blaster PCI64
9 Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller
10 3Com EtherLink III ISA (3C509/3C509b) in ISA mode
11 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
11 ASUS AGP-V3400 Series v3.68
12 Cordless6 (PS/2)

(hoge en lage IRQ's heb ik maar weggelaten)

Waarom geeft ie nou een uitroepteken dan. Wie het weet mag het zeggen :)

Oja, ik heb hem ook geprobeerd op IRQ4 door de COM poort uit te schakelen. Nog steeds een uitroepteken.

Verwijderd

Euh...stom idee wellicht, maar heb je de drivers geinstalleerd?

• biobak
Jep, van nature kent Windows 98 SE dat Promise ding niet. Dan noemt ie hem een PCI Mass Storage Controller. Pas als de drivers geinstalleerd zijn (eerst van flop en later drivers van het internet geprobeerd) dan weet ie wat het ding precies is.

Ik denk dat het gewoon aan het feit ligt dat er geen disk aan hangt. Ik zal het dit weekend eens testen met een 80 Mb ide diskje :)

Verwijderd

Het feit dat er geen disk aan hangt mag er eigenlijk niet toe doen.
En dat "gesharede" IRQ is prima: dat geeft aan dat het device met ACPI overweg kan.

Wat zegt-ie als je de eigenschappen opvraagt? Want meestal staat er enige uitleg bij een uitroepteken ("This device is not working properly" :) :) :) )

• biobak
Zie dit plaatje .
Drivers moeten wel goed geinstalleerd zijn, daar ligt het zeker niet aan. Wat er dan niet aan werkt is een raadsel :(

• biobak
Ok, ik heb de proef op de som genomen. Ik heb er een diskje aan gehangen en de error is verdwenen. De kaart en windows zien de disk ook beiden.
Probleem opgelost (er was dus geen probleem). Dit draadje mag dus wel dicht :)

Verwijderd

Dan heeft Promise toch wel een vreemd kaartje geproduceerd. M'n printerpoort geeft toch ook geen error als er geen printer aan hangt? En de USB-bus? Doet het ook prima zonder dat er iets aan hangt.

Maar goed; a's-ie 't maar doet, toch?

• biobak
Jep, daarom vond ik het zo vreemd. M'n SCSI kaart kan er wel tegen als er niets aanhangt. Als er geen disk aan zit zegt hij bij het booten ook "Ultra66 bios not installed" (en een bios zit er toch echt op). Als ik er een disk aan hang, is die melding weg.
Raar ding, maar hij werkt iig.
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1