Toon posts:

PC start niet meer op :(

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een probleem m'n pc start niet meer op :(
Wanneer ik hem wil opstarten hoor ik wel de FANs wel draaien maar dan valt die weer uit..
Ik heb een ASUS A7V266 moederbord, 1.4 GHz ADM athlon en 512 mb ddr geheugen.
Ik dacht dat het aan de kast lag dus heb ik een nieuwe kast gekocht en alles overgezet, maar helaas hiermee starte de pc ook niet op. :?
Heeft iemand een idee/tip wat ik moet doen?
alvast bedankt!

Stefan van Dorrestein

Verwijderd

Inderdaad, dit wordt heel veel besproken..

Maar met het opstarten ligt het meesal aan "processor of geheugen" je kan je bios proberen te resetten... maar staat vast wel ergens beschreven op een v.d. forums.. :)

Verwijderd

Topicstarter
k thx zal eens rond speuren :)

Verwijderd

Topicstarter
ohja, was nog vergeten als ik de knop snel genoeg indruk.. dan start die heel soms wel op :|

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

AlexAuto

Parttime Tweaker

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:11:
ohja, was nog vergeten als ik de knop snel genoeg indruk.. dan start die heel soms wel op :|
Hangende power-knop?

Probeer het es met een schroevendraaier?

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Hij gaat nie aan of hij klapt na paar seconden weg?

Als het dat laatste was, dan zou het zoals AlexAuto zei: "Hangende power-knop?"

Misschien een brakke voeding of zow:?

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het daar niet aan heb die kast helemaal open gemaakt zodat ik de 'schakelaar' kon indrukken. maar dit gaf het zelfde effect
Heb ook alle HDs en PCI kaarten + fans eruit gehaald maar alsnog deed die het niet in 1 keer.

Verwijderd

Topicstarter
Kwai_gon_jinn schreef op 18 mei 2004 @ 11:20:
Hij gaat nie aan of hij klapt na paar seconden weg?

Als het dat laatste was, dan zou het zoals AlexAuto zei: "Hangende power-knop?"

Misschien een brakke voeding of zow:?
hangende voeding is het denk ik ook niet (had een enermax 350w en nu een nieuwe voeding van 360w chieftec ofzo)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:20:
Volgens mij ligt het daar niet aan heb die kast helemaal open gemaakt zodat ik de 'schakelaar' kon indrukken. maar dit gaf het zelfde effect
Heb ook alle HDs en PCI kaarten + fans eruit gehaald maar alsnog deed die het niet in 1 keer.
Graag de fans weer terug plaatsen, anders word alles te warm en shut hij automatisch down :D

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens door de power-on pinnen op het moederbord met een schroevendraaier te verbinden, misschien dat hij het dan wel doet. Zo ja dan is het een foutje in je powerknop ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
dus dat die 2 pinnen met elkaar in verbinding staan? ofniet?
kan ik er dan geen plugje opzetten?

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

AlexAuto

Parttime Tweaker

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:26:
dus dat die 2 pinnen met elkaar in verbinding staan? ofniet?
kan ik er dan geen plugje opzetten?
Dat is het effect van een hangende powerknop ;)

Gewoon met een platte schroevendraaier tegen de twee pinnen (waar normaal een zwart-groene kabel op zit). Even aantikken en wanneer de fans (en pc enzo) gaan draaien weer loslaten.

-----------edit-------------
Blijkbaar is het dat dus niet, misschien een stukje voorgeschiedenis?
Vanaf wanneer gebeurde het?
Al geprobeerd om alleen mobo aan de voeding te hangen? Schroevendraaiermethode uitproberen?

(een paar dingetjes die in mij opkwamen)

[ Voor 25% gewijzigd door AlexAuto op 18-05-2004 11:40 . Reden: Dus geen powerknop :? ]

Verwijderd

Topicstarter
ga het thuis gelijk proberen, en zodra die niet opstart... dan nieuwe mobo aanschaffen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:57:
Ik dacht dat het aan de kast lag dus heb ik een nieuwe kast gekocht en alles overgezet, maar helaas hiermee starte de pc ook niet op. :?
denk niet dat het de powerknop is...
maar je moet alles testen natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 11:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:31:
ga het thuis gelijk proberen, en zodra die niet opstart... dan nieuwe mobo aanschaffen?
nouw als het niet werkt moet je maar eerst wat dingen los halen eerst geheuge chip en dan kijken wat hij doet en je bios resetten ook.

Verwijderd

Topicstarter
AlexAuto schreef op 18 mei 2004 @ 11:30:
[...]
Blijkbaar is het dat dus niet, misschien een stukje voorgeschiedenis?
Vanaf wanneer gebeurde het?
Al geprobeerd om alleen mobo aan de voeding te hangen? Schroevendraaiermethode uitproberen?
(een paar dingetjes die in mij opkwamen)
Nou eigenlijk had ik er afgelopen donderdag echt last van (maar begon ongeveer maand geleden) meestal staat die pc namelijk 24/7 aan omdat als die uitgaat dus niet meer opstart :(
(zondag kreeg ik hem nog wel aan de gang dit kwam toen ik de powerstekker in m'n voeding stak en m'n pc opeens opstarte.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) Alleen maar een nieuwe kast kopen qua troubleshooting is onvoldoende. Er is veel meer wat je had kunnen doen. Neem hiertoe de startpost van het PMG Beleid in z'n geheel door, incluis de troubleshooter. Praktisch alle tips en suggesties die hier langskomen staan daar toch al in.

In ieder geval is het hier de bedoeling om vooronderzoek te plegen eer er een topic wordt geopend. Dat staat ook heel duidelijk in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aangegeven. Bij deze verzoek ik je dan ook vriendelijk doch dringend om deze nogmaals te herlezen, omdat je deze essentiële informatie kennelijk doodleuk hebt overgeslagen, getuige jouw topistart. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zo kun je voorkomen dat je in de toekomst weer de mist in gaat qua het gebruik van GoT :)

Een tip: neem voortaan de "Let op:" tekst bovenaan in New Topic door eer je een topic opent. Daarin staat een beknopte samenvatting van hetgeen je minimaal moet kennen/uitvoeren om op correcte wijze een topic te starten B)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 18-05-2004 11:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.