Resetten router op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Topicstarter
Door overmatig ARP pakketjes gebruik op het @Home netwerk loopt mijn router vaak vast, hierdoor is extern internet verkeer niet mogelijk, alleen intern verkeer. Het resetten van de router via de webpanel werkt niet.

De router staat beneden in de meterkast en om nu iedere 10 minuten naar beneden te lopen en de stekker erin en eruit te halen vind ik iets te veel. Daarom mijn vraag of er misschien een klein kastje ergens te koop is wat via UTP aan de router kan worden verbonden en waar ik via telnet of iets dergelijks een berichtje naar toe kan sturen zodat deze de router reset (stroom aan / uit)

Ik heb al naar wat componenten gezocht op conrad en wat op google gevonden echter waren dat veelste grote en dure power-control aparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Draadje trekken en een schakelaar ertussen zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
uh.. router firmware updaten en oorzaak proberen op te lossen? Lijkt me handiger ;)

Of je zet zo'n ouderwetse schakelklok ertussen die je 's nachts (0300 ofzo) gewoon een kwartiertje laat uitslaan en daarna weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37776

Kan je niet via telnet iets doen? Om wat voor type router gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Topicstarter
Het is de meest cheap ass routertje wat er maar bestaat, ik weet de naam zo niet maar op de website van de fabriekant is geen firmware te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Als je op de site van de fabrikant bent geweest dan weet je toch wat voor router je hebt?!?

bovendien als je naar de firmware gaat zoeken moet je sowieso weten wat voor model je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad... post eens wat meer gegevens

Je weet het merk, post dat eens. En post dan ook meteen het type of typenummer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OI, wat doet dit in Overige Hardware :?

Vragen over netwerkspul horen in NT, maar deze gaat gewoon op slot omdat hij veel te weinig informatie bevat.

GoT Huisregels herleznen, want onvolledige vragen op de verkeerde plek stellen is niet de bedoeling :o

[ Voor 71% gewijzigd door dion_b op 18-05-2004 11:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

beetje loos he ;) om de 10 min. reload van je router is nou DE manier om dit probleem op te lossen.
Is je bekabeling goed? is je firmware up to date? is je config. van je router goed? wat zijn je resources op die router tijdens het vastlopen. Log eens het verkeer van buiten af... misschien rare pakketjes?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.