Toon posts:

Een wiek van de Fan afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou net even mijn vidkaart schoonmaken, dus ik haal hem uit me pc en maak hem schoon zat zoveel stof in.. dus ik haal fannetje er even uit en ik maak die wiekjes schoon en met een beetje ombenul knappen er 2 wieken af..

wat heeft die voor verder effect op de fan.. en is het nu wel verstandig om de vidkaart opvol vermogen te laten draaien word hij dan niet te warm?

mvg

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het effect is dat hij vreselijk gaat trillen. En nog sneller kapot gaat. Hij is uit balans. De koeling neemt af en de rest van je PC gaat resoneren en dus ook kapot na een tijdje

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
nu draait ie niet meer stabiel.... zou dus een hoop meer herrie gaan maken.

misschien dat ie later evt. zelfs loslaat...
ik zou het er iig niet op wagen, en er een andere op (laten) zetten..

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ga maar een nieuwe fan kopen, zonder die twee blades, tenzij ze netjes tegenoverelkaar zitten, zal je fan/ videokaart niet lang overleven.

er is nu een probleem ontstaan met het zwaartepunt... dat ligt niet meer in het midden van je fan, maar meer naar een rand...

en daardoor zal je fan gaan trillen/ schudden... totdat de fan erafvalt/ andere blades afbreken en in andere delen van je pc terecht komen

(je krijgt iig wel drie reacties in de zelfde minuut... doorgaan met deze fan lijkt me niet verstandig)

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 18-05-2004 10:45 . Reden: typo ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik er een andere koeler opzetten voordat ik hem echt zou gebruiken.

De koeler kan nu ook uit balans zijn, als er 2 naast elkaar afgebroken zijn en dat trillen kan ook nooit goed zijn voor een videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan word het me zalman hp80 er maar opzetten...

Verwijderd

Wat voor een kaart is het, zalman koeler op mijn ati kaart werkt perfect dan moet die oude koeler er toch af.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem wel aangezet..

merk nog geen trillingen tussen de 2 zit zit er nog 1 wel in..

en hij maakt ook nog geen extra geluid.. ik kijk het nog even aan en ik zet vanmidaag me zalman er wel op..

Verwijderd

Goeie zet :P ik heb er nog een gekocht.... met xtra zalman fan :)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:53:
ik heb hem wel aangezet..

merk nog geen trillingen tussen de 2 zit zit er nog 1 wel in..

en hij maakt ook nog geen extra geluid.. ik kijk het nog even aan en ik zet vanmidaag me zalman er wel op..
Lekker handig van je, vraag je eerst of het wel verstandig is om die fan nog te gebruiken, en iedereen hier raadt je dat af. Ga je vervolgens die fan toch nog gebruiken 8)7

Als je niet al te veel aan die videokaart gehecht bent, moet je doen wat je niet laten kunt, maar niet komen klagen als ie straks toch kapot is O-)

..:: ::..

Verwijderd

Douwe Jan schreef op 18 mei 2004 @ 16:41:
[...]
Lekker handig van je, vraag je eerst of het wel verstandig is om die fan nog te gebruiken, en iedereen hier raadt je dat af. Ga je vervolgens die fan toch nog gebruiken 8)7

Als je niet al te veel aan die videokaart gehecht bent, moet je doen wat je niet laten kunt, maar niet komen klagen als ie straks toch kapot is O-)
edit:
haha jah dat is waar.... |:(

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04
fannetjes kosten vandaag de dag toch niets meer?? zkr die kleinere die op je vid.kaart zitten. ff naar de elektroboer en een nieuwe dr op prikken. voor <5 euro ben je klaar.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wat voor videokaart is het? Veel videokaarten draaien nl. ook perfect zonder een fan, zelfs overgeclocked.

Ik heb verschillende TNT's en Geforces gehad waarbij ik uit ergernis over de brakke fans ze er maar gewoon afgehaald heb, en de koeling overgelaten aan de heatsink. En nee, mijn kasten hebben geen airflow (vanwege isolatie zitten er geen openingen in)

Dus het kan wel... gewoon proberen. Een kaart zal niet ineens kapot gaan, maar andere symptomen geven: artifacts, hangups etc.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekuntselt had nog een 60mm fan ergens ligge die heb ik nu vast gemaakt op de kaart werkt goed..

het was een gf4 ti4600.. die kan niet zonder fan ;)
Pagina: 1