[XP/2k] Printerinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Dag allemaal...

ik zit met het volgende probleem:
Wij hebben hier een HP Business inkjet 2300dtn (met een tweede papierbak) die ik in het netwerk wil hangen. De installatie van de drivers op de W2k-printserver gaat uitstekend. Settings m.b.t. de bakaansturing gaat ook prima. Echter, wanneer ik deze printer op een client installeer, worden de settings niet meegenomen. En persoonlijk zie ik het niet echt zitten om langs alle clients te huppelen om die bak aansturing (wat in ons geval dé reden geweest is om voor een printer met 2e papierbak te kiezen) in te stellen.

Ik heb HP gebeld voor dit probleem, en zij zijn niet voornemens om ook maar enige vorm van support te leveren. Meer dan een verwijzing naar Microsoft krijg ik niet. MS heb ik niet gebeld, maar daar verwacht ik niet veel meer dan een verwijzing terug naar HP. (De rest laat zich uiteraard raden)

We hebben hier nog een businessjet (2250tn) staan met op het oog hetzelfde probleem. Voor deze is het echter niet van groot belang dus hebben we er hier nooit energie in gestoken om dit te fixen.

We hebben hier een lading lexmark-printers staan waarbij de settings wél netjes worden gekopieerd vanaf de server. Daaruit concludeer ik dat de methode op zich dus werkt.

Wie o wie kan mij verlossen van deze frustrerende situatie??? 8)7

// De clients zijn allemaal XP-bakjes...

[ Voor 3% gewijzigd door tERRiON op 18-05-2004 10:43 . Reden: Exacte type-aanduiding. :-) ]

blah

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Soms kun je in de instellingen van de printer de extra printerbak gewoon aanzetten waardoor de bak kiesbaar word.

The ones with the greatest power protect those who don't.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hoe wordt de driver op de client geïnstalleerd? Via een share op een printserver of direct via TCP/IP met behulp van bijvoorbeeld een interne printserver? In het eerste geval krijg je nl. wel je settings mee.

Bloed, zweet & koffie

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Vilenin schreef op 18 mei 2004 @ 10:53:
Hoe wordt de driver op de client geïnstalleerd? Via een share op een printserver of direct via TCP/IP met behulp van bijvoorbeeld een interne printserver? In het eerste geval krijg je nl. wel je settings mee.
Via een share op een printserver. Maar de settings worden niet overgenomen, wat bij de lexmarks dus wel het geval is. De HP pakt de fabrieksinstellingen, wat ik ook doe.

Je kan onder Voorkeursinstellingen wel "Snelinstellingen afdruktaak" (soort profiel) aanmaken, en als ik dat op de printserver doe, worden deze ook meegekopieerd, maar deze worden niet standaard geactiveerd. En het "profiel" met de fabrieksinstellingen is met geen mogelijkheid te verwijderen of te overschrijven. Dus ook dát is geen oplossing.

Ik ben er verschillende uren mee bezig geweest, nieuwe drivers geprobeerd, mijn collega heeft er nog mee gestoeid, en niets helpt. Ik word er zo langzamerhand echt een beetje moedeloos van. De leverancier van de printer weet het ook niet. :-s

blah