Ik ben momenteel bezig met een applicatie waar ik gebruik maak van PHP en een Microsoft SQL Server DB.
Ik heb een tabel met personeelsleden:
personeel_id, achternaam, voornaam, record_update
In de laatste kolom wordt bijgehouden wanneer een record voor het laatst is gewijzigd. Dit doe ik door middel van een Trigger welke aan de tabel hangt en uitgevoerd wordt bij een UPDATE of INSERT;
Volgende trigger heb ik getest:
De huidige datum en tijd worden dan weggeschreven als:
mei 17 2004 10:30AM
Dit is echter niet precies wat ik wil. In de PHP-applicatie wordt gebruik gemaakt van Unix-timestamps (numeriek). Ik wil het daarom voor elkaar zien te krijgen dat in deze trigger een timestamp wordt gegenereed welke ik direct kan gebruiken in de PHP-applicatie. Dit blijkt echter niet zo makkelijk te zijn.
Jullie hulp hierbij is daarom erg welkom.
Alvast bedankt !
P.S. Ik ben gewend om met MySQL te werken en heb ervaring met Oracle SQL maar ben echter nog een newbie bij MS SQL!
Ik heb een tabel met personeelsleden:
personeel_id, achternaam, voornaam, record_update
In de laatste kolom wordt bijgehouden wanneer een record voor het laatst is gewijzigd. Dit doe ik door middel van een Trigger welke aan de tabel hangt en uitgevoerd wordt bij een UPDATE of INSERT;
Volgende trigger heb ik getest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE TRIGGER [test1] ON [dbo].[personeel] FOR INSERT, UPDATE AS UPDATE [LIP].[dbo].[personeel] SET [personeel_id] = GETDATE()-1 WHERE ( [personeel_id] = 5) |
De huidige datum en tijd worden dan weggeschreven als:
mei 17 2004 10:30AM
Dit is echter niet precies wat ik wil. In de PHP-applicatie wordt gebruik gemaakt van Unix-timestamps (numeriek). Ik wil het daarom voor elkaar zien te krijgen dat in deze trigger een timestamp wordt gegenereed welke ik direct kan gebruiken in de PHP-applicatie. Dit blijkt echter niet zo makkelijk te zijn.
Jullie hulp hierbij is daarom erg welkom.
Alvast bedankt !
P.S. Ik ben gewend om met MySQL te werken en heb ervaring met Oracle SQL maar ben echter nog een newbie bij MS SQL!