Toon posts:

Aantonen veiligheid VPN-verbindingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel voor mijn afstuderen bezig met het vergelijken van enkele VPN-verbindingen om te kijken of het interessant is om de huidige PPTP-verbinding te vervangen. Daarvoor ben ik aan het kijken naar IPsec, want dat ondersteunen de gebruikte routers, met DES, 3DES of AES en L2TP met IPsec policy(maar de routers ondersteunen tot nu toe allemaal IPsec dus L2TP is waarschijnlijk niet nodig).

Nu moet ik voor mijn onderzoek echter niet alleen een keuze maken op basis van beweringen op het internet, maar ik moet op de een of andere manier ook nog aantonen(op zijn minste theoretisch) dat de ene veiliger is dan de andere. Hierover kan ik echter niets vinden op het internet dus mijn vraag is of jullie een idee hebben hoe dat te doen?

Alvast bedankt.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
Ik zouw zeggen zoek uit wat de veiligheid is van DES cq Triple DES (3DES) en je hebt een groot voordeel bewezen namelijk dat een IPSEC verbinding veiliger is dan een PPTP-verbinding

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 18:11

miw

Er is al wel het een en ander gepubliceerd over de sterkte van cryptografische algoritmes. De meeste moderne publieke cipher zijn over het algemeen robuust en hebben peer review doorstaan.
De meeste aanvallen op versleutelde verbindingen zijn gericht op het sleutel beheer. De protocollen die hiervoor gebruikt worden, zijn vaak lastiger robuust te maken. Zie bijvoorbeeld de beveiligingsupgrades voor ssh.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok. Maar dan zou ik dus op basis van het aantal bits moeten stellen dat de encryptie veiliger is? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Een soort benchmark voor veiligheid ofzo.

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Beveiliging & Virussen + titelfix :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
suntsu schreef op 18 mei 2004 @ 10:51:
Er is al wel het een en ander gepubliceerd over de sterkte van cryptografische algoritmes. De meeste moderne publieke cipher zijn over het algemeen robuust en hebben peer review doorstaan.
De meeste aanvallen op versleutelde verbindingen zijn gericht op het sleutel beheer. De protocollen die hiervoor gebruikt worden, zijn vaak lastiger robuust te maken. Zie bijvoorbeeld de beveiligingsupgrades voor ssh.
De opties die ik aandroeg, IPsec met DES, 3DES of AES zijn toch allemaal op basis van versleuteling? Publieke cipher zegt me niet zoveel, wat versta je daar voor verbindingen onder?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
voor uit leg over cipher

http://en.wikipedia.org/wiki/Cipher

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1