Toon posts:

Processor te heet??!

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd 2600+ met mobo asus a7n8x-x. Op de cpu zit een coller van spire en ik heb ook nog een casefan draaien. Nu is mijn vraag, mijn cpu is 57-58C idle...
is dat niet een beetje veel???

Ook wil ik mijn coolers langzamer laten draaien, want het is hier nu een pokke herrie. Komt volgens mij ook door mijn asus geforce fx5600 VGA cooler.

Wat kan ik hier het beste aan doen??

Verwijderd

De temp is aan de redelijk hoge kant, als je nog geen casefans hebt, aanschaffen!

Verwijderd

Topicstarter
Op de cpu zit een coller van spire en ik heb ook nog een casefan draaien. :)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Ff alle stof weghalen, wil ook wel eens werken.

Hebje koelpasta gebruikt? Ik was het eens vergeten scheelde me 12 graden :9
En verder op zijn minst eeen in en outtake fan in je kast.(en dan een fancontroller om het geluidsniveau te regelen)

Verwijderd

Ik heb ook ergens een systeem staan met een 2600 erin, deze is idle 51 graden. Wat voor voeding heb jij erin zitten, want de draden op de ATX-connector zijn bij mij warm, is dat bij jouw ook zo? En wat zijn je spanningen (Vcore etc)?

Verwijderd

Topicstarter
koelpasta wel gebruikt... maar koeler en cpu zijn een x uit mobo geweest door defecte eerste mobo.

merk van voeding weet ik niet. hebben ze bij een pc shop een nieuwe ingezet. en Vcore lvl weet ik zo niet. dan moek ff kijken in bios, als het echt noodzakelijk is :)

ben een echte newb 8)7

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 14:43

ADH_ED

Hoogbevaagd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:17:
Ook wil ik mijn coolers langzamer laten draaien, want het is hier nu een pokke herrie. Komt volgens mij ook door mijn asus geforce fx5600 VGA cooler.
Spires maken behoorlijk wat herrie, ik zou imo een Zalman erop gooien, scheelt in de geluidsproductie behoorlijk (dat is eigen ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, moek daar toch maar over nadenken ja, en misschien wat extra koelpasta erop smeren :)

Kan ik de fan van mijn videokaart ook lager laten draaien zodat die ook iets minder herrie maakt?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:38:
en misschien wat extra koelpasta erop smeren :)
Pas hier mee op: te weinig is niet goed, maar teveel ook niet! Je moet zorgen dat je een hoeveelheid ter grote van een waterdruppel op de core doet.
Fan van de videokaart langzamer laten draaien kan meestal wel, maar als je hem te laag zet heb je kans om artifacts te krijgen, je GPU wordt dan te heet. Verder kun je misschien je casefan op 7 volt ipv 12 zetten. Wat is nu je systeemtemperatuur?

public void ik()

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)

In ieder geval is dit geen manier om een topic op GoT te openen. Het is hier de bedoeling om vooronderzoek te plegen eer er een topic wordt geopend. Ook is een zekere basiskennis vereist; deze kun je vergaren door simpelweg de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum uit je hoofd te leren :+ ;)

Dat staat ook heel duidelijk in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aangegeven. Bij deze verzoek ik je dan ook vriendelijk doch dringend om deze nogmaals te herlezen, omdat je deze essentiële informatie kennelijk doodleuk hebt overgeslagen, getuige jouw topistart. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zo kun je voorkomen dat je in de toekomst weer de mist in gaat qua het gebruik van GoT :)

Een tip: neem voortaan de "Let op:" tekst bovenaan in New Topic door eer je een topic opent. Daarin staat een beknopte samenvatting van hetgeen je minimaal moet kennen/uitvoeren om op correcte wijze een topic te starten B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.