[Access] Update (instructie) geeft syntaxerror

Pagina: 1
Acties:

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Access applicatie (op dit moment in Access 97) waarin ik in een "klantregel" een prijs wil ophalen uit een producten tabel. (Zodat deze bij prijswijzigingen niet verandert).

Daarvoor heb ik een AfterUpdate gebeurtenis gemaakt die afgaat na het selecteren van een product.

Ik heb het nu op twee verschillende manieren geprobeerd en ik krijg bij beide manieren een syntaxerror.

Manier 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim dbs As Database
Set dbs = CurrentDb

dbs.Execute "UPDATE tblCustomerProducts" _
& "SET CustProductSalesPrice = ProductPrice.Value" _
& "WHERE CustProductID =  CurrentRecord.CustProductID;"
dbs.Close

Manier 2
code:
1
2
3
4
5
Dim strSQL As String
strSQL = "Update tblCustomerProducts SET CustProductSalesPrice = ProductPrice.Value" _
& "WHERE CustProductID =  CurrentRecord.CustProductID"
dbs.Execute strSQL
dbs.Close

Beide manieren geven een syntaxerror. Ik wilde graag met manier 1 werken, maar ben al twee dagen aan het zoeken waarom deze niet werkt.

Wat heb ik al gedaan
Ik heb de Help, Google en GoT afgezocht.
Welliswaar een groot aantal topic enzo gevonden, maar niks waaruit blijkt waar de error vandaan komt.

Bijzonderheden
CustProductSalesPrice en ProductPrice zijn van type Valuta, mogelijk dat het daaraan ligt...
Vreemd is, dat als ik INSERT INTO met dezelfde zaken het wel werkt, maar dat wil ik natuurlijk niet want dan krijg ik een nieuwe regel, en ik wil de bestaande updaten.

Waarschijnlijk is het iets kleins dat ik over het hoofd zie.... :'(

"It's better to burn out, than to fade away"

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft niets met MS Access te maken, kwestie van debuggen. Zet je SQL Statement eens op je scherm echo hem. Dan zie je vanzelf wat je mist.

Hint: Een spatie voor bepaalde woorden, waardoor deze aan elkaar zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 18-05-2004 10:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo