Toon posts:

[XP] Zandloper in Windows verkenner*

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen.
Ik heb sinds vandaag ineens een zandloper in windows verkenner als ik van daaruit "Deze Computer" wil openen.
Ik heb het in het verleden ook eens gehad. ( +- 3 maanden terug) Toen heb ik het opgelost om windows opnieuw te installeren. Ter info: Ik heb sinds +- 2 maanden geen installatie van soft- of hardware gedaan.
Wat zou dit kunnen zijn. En hoe is het op te lossen. Ik zie wel bij het taskbeheer dat svchost in het begin na het opstarten een hele tijd 99% resourcen gebruikt. Ook als dit op 0% staat werkt windows verkenner nog niet.

Help a.u.b.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je toevallig McAfee Virusscan/Firewall geinstalleerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eventjes over welke Windows het hier gaat - dan kan ik dat in je topic titel zetten :)

Verder - dit soort problemen zijn op zich al wel vaker langsgekomen - welke topics ben je hier zoal over tegengekomen, en welke tips daaruit heb je al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Soor vergeten te vermelden. Het gaat over Windows XP Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een complete update van WIN XP gedaan. Ook dit helpt niet.

Ook heb ik de netwerkkaart vervangen. Ook dit helpt niet.

Zo als reeds geschreven neemt svchost na het opstarten zo'n 99% CPU in beslag.
Na een tijdje wordt dit weer normaal. (+-5 min)
Als ik na die periode een mapje in windows verkenner (b.v. Mijn Computer) wil openen dan loopt het systeem vast. Om concreet te zijn na +- 10min kan ik wel bij die bestanden.

Nogmaals, wat zou hier die oorzaak van kunnen zijn.

Mijn Systeem:

WIN XP Pro SP1
Pentium 4 2GHZ
512DDR

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Zoals limoentje al vraagt: heb je een virusscanner (welke? helpt het om 'm uit te zetten/de-installeren?)
Verder zou het te maken kunnen hebben met een (zeer) lange toegangstijd tot bijvoorbeeld een CD of DVD-drive, koppel die voor de gein eens af. Check al je IDE-kabels eens of er geen beschadigingen in de buitenste adertjes zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 18-05-2004 14:57 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 12:54

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

MSI mobo toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf alles wat het veroorzaken kan deinstalleerd zoals virusscanner firewall.

Ik heb ook de IDE kabels vervangen.

Geen resultaat

Hermann

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 14:10

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat heb je aan software geinstalleerd staan? Misschien handig als je een lijst post. Dan unnen we kijken of er iets mee kunnen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

OK, een testje:

1. ga naar "Start" --> "Alle Programma's" --> "Bureau-Accessoires"
en rechtsklik op de "Windows Verkenner"-snelkoppeling en kies "Kopiëren".

2. ga naar je bureaublad en kies "Plakken".

3. rechtsklik op deze snelkoppeling en kies "Eigenschappen" en dan zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/verkenner1.gif

4. ga naar "Doel" en verander "%SystemRoot%\explorer.exe" naar "%windir%\EXPLORER.exe /E,/SELECT,C:\" (indien C je harde schijf is):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/verkenner2.gif

5. klik op "OK"

6. dubbelklik op deze snelkoppeling en vertel mij wat er gebeurt.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende software installeerd:

Office XP Pro 2002
Mailwasher

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat NEOBAHAMUTH geschreven heeft. Maar ik blijf de zandloper houden. Na een tijdje krijg ik de mappen weer te zien. Maar volgens duurt het even lang of nog langer. Hetzelfde gebeurt ook als ik direct op Deze Computer klik.

Hermann

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee. Ik heb alles eraf. Ik heb alleen nog de boot drive aangesloten. De rest heb ik eraf. Het probleem doet zich nog steeds voor.

Please help.

Hermann

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-05 16:32

Zorro

Z

Heb je spyware draaien? Zelfde probleem hier ook wel eens gehad, na het draaien van Spybot was het opgelost.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hermann - als je zelf de laatste reactie hebt geplaats, zou je dan je laatste reactie willen bewerken in plaats van een nieuwe te plaatsen?

Het kicken van je topic is niet toegestaan binnen 24 uur :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Elevator. Maar ik ben nieuw hier op dit forum. Ik zal het volgende keer doen.

Maar ik zit nog stedds met het probleem.

----------------------------------
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb het hulpprogramma vor systeemconfiguratie (msconfig) opgestart en toen weer afgesloten, op dat moment moest ik de computer opnieuw starten. En toen was alles weer in orde. Kort daarna had ik nog een keer hetzelfde probleem. Dat heb ik via dezelfde wijze opgelost.
Wat mij opviel is dat in de log tegelijker tijd een DCOM-error was met het Event ID van 10010. De guid was A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811.
Ik weet helaas niet wat dat te betekenen heeft. Miesschien weet iemand anders het.

Hermann

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb het hulpprogramma voor systeemconfiguratie (msconfig) opgestart en toen weer afgesloten, op dat moment moest ik de computer opnieuw starten. En toen was alles weer in orde. Kort daarna had ik nog een keer hetzelfde probleem. Dat heb ik via dezelfde wijze opgelost.
Wat mij opviel is dat in de log tegelijker tijd dat ik dat probleem had een DCOM-error was met het Event ID van 10010. De guid was A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811. Ik weet helaas niet wat dat te betekenen heeft. Miesschien weet iemand anders het.

Hermann
Pagina: 1