Vreemde kleuren draadjes in koptelefoon ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik probeer hier 2 koptelefoons (philips + alecto) te fixen door er nieuwe plugs op te zetten. Toen ik de draden doorknipte verwachtte ik het volgende tegen te komen ; één gronddraad en twee signaaldraden, van koper. Wat ik echter tegenkwam waren 3 (bij de philips 4) vreemde gekleurde en on-geisoleerde draadjes :/ k ben gaan testen door de draden tegen de nieuwe plugs te houden, maar er komt geen signaal doorheen. Heeft iemand misschien een idee wat voor techniek dit is en hoe ik er alsnog nieuwe plugs op kan zetten ?

mvg
Bas

www.baskoole.com

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-12 10:45

renedepe

wheeeeelp!!!

Misschien handig als je erbij verteld welke kleuren? 8)7

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:24

Zoefff

❤ 

Die draden zijn wel geisoleerd, je moet van het uiteinde de coating er even af schuren/schrapen/branden. Dan heb je gewoon 3 draden, waarvan 1 grond en 2 signaaldraden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, maar ik zie echt geen koperdraadjes tevoorschijn komen, ook niet als ik dr een stuk vanaf haal. Is dit één of andere techniek met speciale plugs ofzo ? Snap dr geen hol van :X

www.baskoole.com

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:24

Zoefff

❤ 

Nee, het zijn gewoon dezelfde draadjes als de draad die je bijvoorbeeld in een spoel vind. Gewoon een beetje schuren aan het eind, of warm maken met soldeerbout / vertinnen. Misschien zie je het niet, maar de coating is er dan wel vanaf.

Anders beetje schuin afknippen, en dan contact maken met het puntje van het draadje dan zie je dat het ook al werkt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18

Tarin

Just plain weird.

Probeer anders aan de kant van de oude plug te controleren welke kleur bij welk stukje plug hoort (als er nog een stukje draad aan de pluggen zit en de pluggen zelf niet helemaal stuk waren).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Er zitten in die kabels soms dummy-plastic netpdraden om ze netjes rond op te vullen..
Verder is zijn het niet de gemakkelijkste draadjes om te strippen en solderen, vaak gaat het het gemakkelijkste door het aanwezige plastic bij het vertinnen gewoon weg te smelten. Zorg voor een nieuwe plug met een goede trekontlasting, anders is -ie zo weer stuk.

Maar schiet indien mogelijk even een plaatje, dat maakt veel duidelijk denk ik. :)

Je weet zeker dat de koptelefoon nog heel is ? ...
Pagina: 1