[MS Access] Bedragen mee nemen naar ander formulier

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:04
In het onderstaande formulier 'recepten' wordt per recept de kosten berekend. Deze kosten worden 'a-la-minute' berekend.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/preuverie/recept1.jpg

(inkoopprijs x aantal = totaalprijs, alle totaalprijzen opgeteld = kostprijs recept, kostprijs recept + BTW + opslag = verkoopprijs recept)

Nu wil ik de uitkomst van die berekening (kostprijs recept en verkoopprijs recept) mee nemen en gebruiken in een ander formulier, 'recept_koppel'. In dit formulier kan je de recepten aan elkaar koppelen. In onderstaand voorbeeld zijn de recepten voor de verschillende Bittergarnituurhapjes bij elkaar gezet als 1 groot recept.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/preuverie/recept2.jpg

Nu wil ik van dit grote recept ook de kostprijs en verkoopprijs weten. Ik moet dus de bedragen van de tabel 'recepten' op de een of andere manier ergen opslaan. Hoe doe ik dit? :?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan toch ook in een querie 'on the fly' de bedragen optellen?

Dat gaat met de functie 'group by' en dan sommeren / groeperen op de juiste velden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:04
Zou je iets meer info hierover kunnen geven? Ik ga ondertussen eens kijken in de help wat daarover bekend is. Alvast bedankt! :)

edit:
Wat met de help het dichts in de buurt komt is het gebruiken van een groepeer-vak, is dat wat je bedoelt?

[ Voor 33% gewijzigd door Niek_ op 18-05-2004 11:13 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat wil je weten?
Je hebt in de tabel regels met getallen, die uiteindelijk tot een prijs leiden. Iedere regel heeft ook een uniek nummer wat aangeeft bij welk recept de regel hoort.

In een query kan je nu bijvoorbeeld groeperen op recept nummer, en laten optellen op bedrag. Dan krijg je dus per recept het totaal bedrag.

Kijk anders even de database 'noordenwind' door (voorbeeld db die bij Access zit). Daar staan wel wat voorbeelden in denk ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.