Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[aluminium] Zelfde metallic effect

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik het nu de thermaltake xaser II 5000 en hijs echt _/-\o_ !
Afbeeldingslocatie: http://www.merteq.co.nz/images/prods/ca116.jpg
Ik heb er alleen blauwe fans en ledjes in zitten..
Nu is op de voorkant zo'n rood alluminium plaatje (die kan eraf).

Ik zou deze graag in het blauw willen maken, maar we tniet precies hoe ik dat moet doen, ik wil namelijk die alluminium glans wel behouden.

Ik heb wat opgocht op de search en vondt dat iig ik het moet schuren om het rode eraf te krijgen, maarnu, hoe of welke verf moet ik gebruiken om dat metallic effect te houden. (ik vindt het soort beits lijken)

Alvast bedankt

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Kaalschuren is op zich niet nodig als deze verf er goed opzit. Schuur m lichtjes op, en ontvet t goed (wasbenzine oid)

Verf:

Metallic verf. Beits kan t sowieso niet zijn, beits moet in t materiaal kunnen trekken, is dus alleen geschikt voor hout. Je moet echt een lak hebben.

Je zou dus metallic kunnen gebruiken en dat dan aflakken in hoog/zijdeglans. Probeer t anders eerst even op een ander stukje materiaal, mocht het tegenvallen, is je kast niet meteen vern*kt

• semicon
Hmm metallic verf dus, kan wel eerst op de achterkant proberen, d8 alleen dat je met verf nooit door de verf heem kan zien, die rode verf of wat het is nu daar kan je jezelf heel dof in zien...

Iig bedankt zover, hoop dat het lukt.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Klinkt meer als geanodiseerd aluminium. Dat effect kun je zelf niet voor elkaar krijgen, maar je kan natuurlijk wel gewoon een metallic autolak kopen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:51

World Citizen

FreeReef.nl

Kloppt dit is geonotiseerd ... oid

Mischien kun je beter rond gaan kijken naar een geonotiseerd blauw stuk Aluminium. Dat moet er vast zijn als ze het ook in het rood hebben. of mischien naar de sloop gaan en een deur van een bleuwe Kadet koppen en daar uit halen :)

FreeReef.nl

• semicon
geanodiseerd aluminium... f*ck :(
maar, uit de sloop halen is geen optie, alluminuim is niet dik genoeg enz.

Misschien dan iets anders?
Waarschijnlijk wordt het dan metallic lak ofzo.. :/

Hoe doen jullie modders zoiets oplossen dan?

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:23
Je zou het blauw kunnen laten annodiseren voor een perfect resultaat, maargoed je zit in een casemod forum dus wil je het vast zelf doen :)

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

gebruik glasverf . deze is niet al te duur en word normaal gebruikt om op glas te verven . maar men moet naturlijk wel door het glas heen kunnen kijke dus ook door de verf . mijn advies is goed schuren ( dat t rooie dr af is ) dan ontvetten en dan glasverf er over . verkrijgbaar bij de gamma , praxis enz enz . is ook leuk om over je window te verven :7

ik voel me lekkaah !!!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

neem een gekleurde 'transparante' folie

dezelfde 'transparante' folie die er ook vaak op zit ter bescherming van aluminium...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je de anodisatie eraf schuurt ben je natuurlijk wel meteen die mooie structuur kwijt.

• semicon
Ej bedankt voor de reacties, ik kan dat glasverf hier wel halen dnek ik...

Bedankt, _/-\o_ bedankt ben heel wat wijzer, ga eerst ff een stukje alluminium testen en dan pas op stukje toepassen.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-11 10:46
Ga anders eens kijken bij een metaalhandel. ik heb laatst een plaatje zwart geanodiseerd Aluminium van 30 bij 30 bij 0,8 mm gehaald voor een projectje....

Blauw moet dan ook kunnen. je kan het gewoon kopen, maar je moet daarvoor wel naar een metaalboer....

Dat is wel veel mooier dan glasverf of autolak omdat de structuur behouden blijft

Zou eens even in de Goudengids kijken... en effe rondbellen

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
Exyge schreef op 18 mei 2004 @ 17:57:
Je zou het blauw kunnen laten annodiseren voor een perfect resultaat, maargoed je zit in een casemod forum dus wil je het vast zelf doen :)
De beste modders laten hun zooi ook verchromen of anodiseren ;)
Ziet er gewoon het meest professioneel uit :P

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dirk J schreef op 20 mei 2004 @ 02:56:
[...]
De beste modders laten hun zooi ook verchromen of anodiseren ;)
Ziet er gewoon het meest professioneel uit :P
Het licht eraan wie je de beste modders noemt.. A.P. Versteeg doet alles met de hand.
Hij is misschien wel een uitzondering, maar, persoonlijk vind ik rustigere mods vaak het mooiste, en zijn mods vind ik dus vaak mooi.

Anodiseren moet je laten doen als je het echt wilt, zeker als je gekleurde coatings wild.
Normaal metaalkleurig anodiseren is misschien wel te doen, alleen ik ben nog steeds te lui om uit te zoeken hoe, en ik heb het geld voor m'n case nog niet dus ik heb nog even tijd.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

ANdrode schreef op 20 mei 2004 @ 11:04:
[...]

Het licht eraan wie je de beste modders noemt.. A.P. Versteeg doet alles met de hand.
Hij is misschien wel een uitzondering, maar, persoonlijk vind ik rustigere mods vaak het mooiste, en zijn mods vind ik dus vaak mooi.

Anodiseren moet je laten doen als je het echt wilt, zeker als je gekleurde coatings wild.
Normaal metaalkleurig anodiseren is misschien wel te doen, alleen ik ben nog steeds te lui om uit te zoeken hoe, en ik heb het geld voor m'n case nog niet dus ik heb nog even tijd.
Anodiseren is op zich niet zo moeilijk nee, zeker niet de metaalkleuren idd. (kwestie van stroom op het voorwerp, blokje metaal en azijn oid.
Alleen wordt het nooit zo mooi als laten doen. De beste modders (zoals Versteeg) doen alles zelf. Al het mindere gepeupel laat dergelijke dingen doen omdat het dan gewoon veel mooier wordt. Niet iedereen heeft gouden handjes zoals A.P. :P

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• ANdrode
  • Niet online
kazz1980 schreef op 20 mei 2004 @ 11:48:
[...]
Anodiseren is op zich niet zo moeilijk nee, zeker niet de metaalkleuren idd. (kwestie van stroom op het voorwerp, blokje metaal en azijn oid.
Ok, een klein stukje is makkelijk, zoiets had ik ook al snel bedacht.
Maar het probleem is, je moet een grote oppervlakte gelijkmatig behandelen, en daar wordt het al wat moeilijker.

Maargoed, misschien een idee voor een topic ofzo?

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
We kunnen anders eens heel luid roepen op iemand dat dit kan, en hier een tutorial over wil schrijven??
Iedereen die zich geroepen voelt, ga je gang!! :*)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 10:35
nketelaar schreef op 18 mei 2004 @ 09:58:
Kloppt dit is geonotiseerd ... oid

Mischien kun je beter rond gaan kijken naar een geonotiseerd blauw stuk Aluminium. Dat moet er vast zijn als ze het ook in het rood hebben. of mischien naar de sloop gaan en een deur van een bleuwe Kadet koppen en daar uit halen :)
haha, je weet niet eens waar je het over hebt, hahaha

• ANdrode
  • Niet online
ik heb even gezocht, en het is dus zeer zeker te doen.

Bit-Tech Forums: Annodizing for dummies 101

http://easyweb.easynet.co.uk/~chrish/t-anodis.htm

http://www.shadowguarddev.com/alex/anodizing/

en

http://www.creative-chemi.../activities/anodising.htm

Ik zou het zelf zo willen proberen, ik heb alleen geen plaat aluminium om te testen.
Ook de speciale verf heb ik niet.
Ik zoek hier wel naar, want ik wil het een keer proberen.
Overigens betwijfel ik of een groot oppervlak (= zijkant case) gaat. Wil je weten waarom? Lees dan even ;)
De foto's die bij het 2e artikel staan laten trouwens niet echt een perfect gladde finish zien.

[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 20-05-2004 15:51 ]

Pagina: 1