Toon posts:

Wmplayer.exe (ordinaal 176 niet gevonden) OLEAUT32.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

IK heb een vraagje, ik heb de search hier al gebruikt maar kan hier geen antwoord op vinden. Elke keer als ik Wmplayer wil openen dan krijg ik deze foutmelding.

Kent iemand misschien deze foutmelding, of weet wat ik er aan kan doen? :|
ik weet echt niet wat ik hier aan moet doen...

Alvast bedankt.

Groet Mvt3c :?

Verwijderd

Google: missing OLEAUT32.DLL-176 al eens bekeken?

http://bigblueball.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1884 is bij voorbeeld erg handige naslag ;)

Welke Windows (en Mplayer) versie praten we eigenlijk over? Heb je al gekeken welk programma's het laatst verwijderd zijn? Al opnieuw opgestart? Visual Basic 6.0 runtimes al opnieuw geinstalleerd? Bestaat OLEAUTH32.DLL wel? Zo ja, welke versie en grootte is deze?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 09:30 . Reden: > -314 > -176 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, maar de fout is eigenlijk ordinaal 176, en het heeft te maken met de mediaplayer en oleaut32.dll.....

Verwijderd

Voor DLL errors maakt het niet uit welke programma ze aanroept zo lang de errormelding duidelijk maakt dat de fout in de DLL zit en niet in de aanroeping (in jouw geval vraagt mediaplayer om functie 176 uit te voeren die in OLEATH32.DLL zit - waarop de DLL [of het systeem] reageert dat deze functie niet kan worden uitgevoerd [meestal versieconflict of missende bestanden]). In dit geval zit je met verkeerde versie/missende file van OLEAUTH32.DLL en zul je eerst duidelijkheid moeten verschaffen (allereerst voor jezelf om te analyseren waar het probleem door veroorzaakt wordt) alvorens je het kan oplossen.

Mbt. Wmplayer zijn er wel enkele trojans die misbruik maken van de bekendheid van deze file: http://www.broadbandreports.com/forum/remark,10000142~mode=flat
Check in ieder geval of dergelijk badfiles je systeem niet hebben aangetast/bevuild.

Antwoord op hieronder: Heb je de 3e link al aangeklikt in het eerste antwoord en gekeken naar de overige antwoorden/vragen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er moeilijk wijs uit worden wat nu de bedoeling is, is het handig om de .dll ergens te downloaden, ik heb ook wat gelezen over een patch ofzo... ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mvt3c, ik heb je laatste post verwijderd. Het is niet de bedoeling om in je eigen topics te reageren binnen 24 uur. Als je nieuwe informatie aan je topic wilt toevoegen kun je gebruik maken van de edit-button :)

Zou je de zeer uitgebreidde antwoorden van euss gewoon eens kunnen proberen. Ik krijg helaas het idee dat je gewoon een kant-en-klaar antwoord voorgekauwt wil hebben zonder zelf enige moeite te doen. Ik hoop dat dit idee niet klopt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 18 mei 2004 @ 10:23:
mvt3c, ik heb je laatste post verwijderd. Het is niet de bedoeling om in je eigen topics te reageren binnen 24 uur. Als je nieuwe informatie aan je topic wilt toevoegen kun je gebruik maken van de edit-button :)

Zou je de zeer uitgebreidde antwoorden van euss gewoon eens kunnen proberen. Ik krijg helaas het idee dat je gewoon een kant-en-klaar antwoord voorgekauwt wil hebben zonder zelf enige moeite te doen. Ik hoop dat dit idee niet klopt :)
edit:
oke sorry....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:28:
[...]

edit:
Nee dat is niet precies de bedoeling, maar ik ben er al uit heb de .dll opnieuw gedownload en weer in de system32 folder gezet.. maar bedankt :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

^ die dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1