450W Voeding knalt eruit

Pagina: 1
Acties:

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
ik heb een bizarre verhaal...ik koop een antec lanboy case met 300W, en na een maand knalt de voeding eruit met een flits en gigantische knal.
PC zit in een studentenhuis met vage stroom in het huis...schijnt veel pieken er in te zitten. NUON laten komen, legt nieuwe groep aan met vermogen van 3600W.
Ik koop een nieuwe antec 450W(!) (€100+)...met nieuwe groep en nieuwe voeding, power surge protector is alles kits toch?

Zo'n 5 maanden laten knalt nu de 450W eruit. De power surge protector kon niets voorkomen...ik begin me nu af te vragen, kan het toch de stroom zijn...NUON weet toch wel wat ze doen...
Maar zou die power surge protector dat niet voorkomen hebben? Die moet toch de klap opvangen? Zou het iets binnen de kast kunnen zijn wat de voeding er uit zou kunnen klappen? Kan dat wel? Ik helemaal niets geks er in...geen RAID, alleen een RADEON 9700 die wat extra voeding vraagt. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je wel allemaal geaarde stopcontacten waarop alles aangesloten is?
Zit er soms een TV-kaart of radio-kaart in je TV?

Zo'n power surge protector werkt alleen op stevig piekspanningen, niet structureel een beetje te hoge spanningen.

Als je de kapotte voeding open maakt, zitten dan de koelelementen ook niet volgepropt met stof?

[ Voor 48% gewijzigd door -=bas=- op 18-05-2004 10:29 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

Verwijderd

@hasse_m: Ik denk dat die 550W dan van een of ander no-name merk was, antec maakt kwaliteitsvoedingen. Zoals de TS al zegt, er zit niet al te veel in zijn PC, dus dat lijkt me niet het probleem te zijn.

Het lijkt mij slim om even alles na te laten kijken door iemand, voordat je weer je PC'tje aansluit, anders heb je zo weer hetzelfde probleem ;)

Verwijderd

.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:07:
[...]

Het lijkt me toch wel zinvol dat TS even kijkt wat zijn voeding per spanning kan leveren en wat er daadwerkelijk gevraagt wordt! Met namen de 3.3V! In he tboekje van het mobo kun je vinden wat er gevraagd wordt, kijk op de stikker van je voeding of dat geleverd kan worden!
Ik verkoop echt geen onzin hier! Sommige AMD's op Chaintech borden vragen idiote vermogens op 3.3V!
TS zegt een Antec voeding te hebben gekocht, die leveren idioot goede en stabiele waarden, dus ik denk niet dat het daar aan gelegen heeft.

@TS:
Een powersurge protector houdt niet alles tegen, dus het kan best zijn dat een langer durende spanningspiek je voeding gesloopt heeft. De enige betrouwbare manier om dit tegen te gaan is door een UPS tussen te hangen, want die is daar op gemaakt om dat op te vangen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

.

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

Verwijderd

.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Negatieve spanningen zijn in hedendaagse computers totaal niet meer nodig. Had te maken met seriele poorten en ISA-kaarten... Maak je daar dus geen zorgen over.

Zoals al gezegd beveiligt een surge protector je enkel tegen vrij grote spanningspieken. Misschien is het een idee om een goedkoop UPS-je te kopen en die tussen al je computerapparatuur te zetten. Die zal alle spanningspieken wel gewoon opvangen (en je kan netjes afsluiten als iemand anders de zekeringen laat springen ;) )

Hier stond een dode link.

Verwijderd

.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

Pagina: 1