Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Search 'zoek in tijdsperiode' onduidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Op de searchpagina kun je allerlei zoekargumenten invullen, waaronder te doorzoeken periode. Stel dat ik wil zoeken in een afgelopen twee weken, dan moet ik bij 'Zoek in tijdsperiode' een periode invullen: 'X tot Y dagen geleden', waarbij X en Y getallen zijn die ik in edit boxen moet invullen.

Telkens als ik deze constructie tegenkom, moet ik weer proberen hoe het ook al weer bedoeld is. Moet ik voor de afgelopen twee weken nou
'0 tot 14 dagen geleden'
invullen of juist het omgekeerde, namelijk
'14 tot 0 dagen geleden'?

De omschrijving vind ik onduidelijk en stuurt me steevast het bos in. Suggestie: zet er iets ter verduidelijking bij, zoals '(begindatum)' en '(einddatum)'.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat als je het woordje 'datum' gaat gebruiken het juist nog onduidelijker wordt.
Ik wil best met een stukje javascript je input corrigeren hoor als je 14 en 0 invult ;)

Intentionally left blank

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie hier een andere bug:

Als ik zoek op 25 tot 20 dagen geleden krijg ik een foutmelding;
als ik zoek op 20 tot 25 dagen geleden krijg ik resultaten.

Als ik zoek van 14 tot 0 dagen geleden krijg ik resultaten;
als ik zoek van 0 tot 14 dagen geleden krijg ik geen resultaten.

Dus: als allebei de dagen > 0 zijn moet je de laagste dag eerst ingeven (vind ik logisch), als een van de dagen 0 is moet je de hoogste dag eerst ingeven anders krijg je geen resultaten. Dit terwijl je met data > 0 en de hoogste dag eerst een foutmelding krijgt.
Dat laatste is niet logisch, want als ik alle postings in de laatste 14 dagen wil zien dan is het in de tijdsperiode '... tot 14 dagen geleden' en niet '14 tot ... dagen geleden'.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 18-05-2004 09:48 ]

Signatures zijn voor boomers.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In de periode van 4 tot 14 mei (oid) lijkt er zo nu en dan wat misgegaan te zijn met de indexering van de database. Ondertussen zitten er foutjes in de zoekdatabase, dus die zal "een keer" opnieuw geindexeerd moeten worden.
Waarschijnlijk doen we dat pas zodra we weten waar deze foutjes door ontstonden en de nieuwe react-versie klaar is, vanwege dat hoofdletter-probleempje.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maasluip schreef op 18 mei 2004 @ 08:19:
Dus: als allebei de dagen > 0 zijn moet je de laagste dag eerst ingeven (vind ik logisch), als een van de dagen 0 is moet je de hoogste dag eerst ingeven anders krijg je geen resultaten. Dit terwijl je met data > 0 en de hoogste dag eerst een foutmelding krijgt.
Dat laatste is niet logisch, want als ik alle postings in de laatste 14 dagen wil zien dan is het in de tijdsperiode '... tot 14 dagen geleden' en niet '14 tot ... dagen geleden'.
Volgens mij let je niet goed op ;)

Als je in het eerste vakje 14 dagen invult, dan blijft die staan en krijg je alles van max 14 dagen oud. Als je in een van de vakjes 0 invult, dan verdwijnt dat, dus krijg je geen foutmelding, maar wordt ie ook niet gebruikt (wat wellicht een bugje is, maar niet waar het hier om gaat, want 1 dag levert net zo goed geen resultaten op)

[ Voor 14% gewijzigd door ACM op 18-05-2004 11:15 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ACM schreef op 18 mei 2004 @ 11:15:
[...]

Volgens mij let je niet goed op ;)

Als je in het eerste vakje 14 dagen invult, dan blijft die staan en krijg je alles van max 14 dagen oud. Als je in een van de vakjes 0 invult, dan verdwijnt dat, dus krijg je geen foutmelding, maar wordt ie ook niet gebruikt (wat wellicht een bugje is, maar niet waar het hier om gaat, want 1 dag levert net zo goed geen resultaten op)
Maar waarom krijg je dan geen resultaten als je de 14 in het tweede vakje invult? Mijn punt is dat de behandeling inconsequent is. Bij getallen > 0 moet je de laagste eerst invullen, als er wel een 0 bij zit moet je de hoogste eerst invullen. Dat helpt tomatoman's probleem namelijk ook niet echt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je test het alleen met het geval 14... Dat dat niet werkt komt door de foutjes in de zoek-index.
Test het eens met 100 of 1000.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ACM schreef op 18 mei 2004 @ 12:21:
Je test het alleen met het geval 14... Dat dat niet werkt komt door de foutjes in de zoek-index.
Test het eens met 100 of 1000.
Is de database na die datum die je eerder noemt dan corrupt?
Als ik op post met poster Maasluip zoek, met tijd 3 tot 0 dagen, dan krijg ik 216 resultaten, waarvan er een heel aantal ouder dan 3 dagen (15-3, 2-4, 15-12-2003).
Als ik met de tijd tussen 0 en 3 dagen zoek dan krijg ik geen posts.

Voor 20 tot 0 krijg ik ook weer 216 results, voor 0 tot 20 krijg ik er 2, terwijl ik in de laatste 20 dagen meer dan 2 posts heb gemaakt :+

Als x omhoog gaat, dan daalt het aantal resultaaten weer als ik van x to 0 zoek, met nog 1 resultaat als ik van 684 tot 0 zoek. Die ene post heeft een startpost van 4-7-2002, precies 684 dagen. Zo te zien krijg je met zoeken van 684 tot 0 dagen dus alle postings ouder dan 684-1 dagen. De 0 wordt dus niet ondehuids weggegooid, hij wordt aangepast met 'start of era'. Ik zoek dus van 684 tot 99999... dagen.

Het is misschien niet het originele probleem wat gepost is (ik maak er graag een nieuw topic voor aan), maar het is niet zoals je verwacht. De eerste twee voorbeelden wil ik dan nog wel accepteren met je search-DB corruption 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 18-05-2004 13:25 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dan is het dus eigenlijk een feature; als start > end dan zoek je topics ouder dan start :)

enfin, het moge duidelijk zijn dat een input start > end niet logisch is, maar voor de duidelijkheid heb ik het erbij gezet :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.