[IRC] Besmet met Trojan?

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:14
Hoi,

Als ik wil connecte naar Quakenet krijg ik deze melding.

You are infected with a trojan, please clean your PC. id: k4.
-
Closing Link: Magnolia by port80b.se.quakenet.org (G-lined).

Nu heb ik mn pc gescand met, antivir, ad aware en een online virusscanner maar alle 3 vinden ze geen noemenswaardige virussen (trojans bijv) Hoe kom ik weer op Qnet?

Ontspan.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Probeer eens Rare link aangeklikt die via IRC binnenkwam? Lees dit! te volgen. Dit zou over het virus kunnen gaan dat je hebt.

Signature

• Magnolia
bedankt voor de reply, maar het vreemde is dat ik vandaag wel weer gewoon kon connecten naar Qnet :? zal wel allemaal :P

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia: Heb je een dynamisch ip adres? Zo ja, misschien had iemand die dit ip voor jou had een trojan.
Wat ook kan is dat je een bekend trojan kanaal gejoined hebt, een kanaal waar besmette mensen automatisch heenconnecten. Dan wordt je ook automatisch geglined. En die trojan glines zijn altijd maar voor 3 uur geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 15:57 ]

• Magnolia
nee, ik heb geen dynamisch ip, wat wel kan dat mn broertje een Trojan heeft (Demon 2/1 gedeeld hier thuis) daar had ik nog niet aan gedacht.

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia schreef op 18 mei 2004 @ 17:08:
nee, ik heb geen dynamisch ip, wat wel kan dat mn broertje een Trojan heeft (Demon 2/1 gedeeld hier thuis) daar had ik nog niet aan gedacht.
Of je hebt op een linkje naar een trojan kanaal geklikt, er zijn van die grapjassen die dat rond amsg-en en dan lachen als 20 man geglined worden zodra ze dat kanaal joinen.

• Magnolia
nu heb ik het weer :(

Ontspan.

Pagina: 1