Toon posts:

Asrock P4VT8+ start alleen na warme start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Situatie: een PC met 2 HD's, 2 CD/DVD ROM's en wat overige troep. Mobo en CPU zijn verouderd, dus nieuw mobo met CPU en geheugen gekocht. Oude mobo en CPU eruit, nieuwe erin, alles aansluiten en aanzetten.

Probleem: opstarten wil niet. CPU loopt, harde schijf spint ook. Na een reset wil ie ineens wel opstarten.

Voeding lijkt mij in orde, ik heb 'm niet vervangen en hij heeft het hiervoor uitstekend gedaan met de 2 HD's en CD/DVD drives. Ik heb het opstarten ook geprobeerd met alleen 1 HD, hielp ook niet.

Iemand enig idee wat hier mis is??

Specs:
mobo: Asrock P4VT8+
BIOS: laatste versie (1.4)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De specs zijn incompleet. Alleen maar het mobo vermelden is niet afdoende. Lees aub de startpost van het PMG Beleid door hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet starten. Vergeet de troubleshooter niet ;) Dit had je trouwens kunnen weten wanneer je zoals een nette GoT-bezoeker betaamt netjes de Let-Op tekst bovenaan in New Topic had doorgenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het incompleet?? Het enige wat veranderd is, is het mobo met CPU

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

8)7

Ik zal de vraag anders stellen: post hier een volledig lijstje van jouw PC-specificaties, compleet met de merk/type van de hardware. Zoals ook in het PMG Beleid van jou wordt gevraagd :)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 18-05-2004 07:43 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mayb trekt voeding het niet?
Maar op deze manier blijven we inderdaad gissen.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 14:20
heb je een nieuwe install van je besturingssysteem gedaan? (is altijd aan te raden bij een nieuw mobo en/of cpu)
en geef de rest van je specs nou gewoon effe :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik straks ff doen, moet nu naar het werk :(

Verwijderd

Topicstarter
Systeemspecs:

Moederbord: Asrock, P4VT8+
CPU: Intel P4 2,8 GHz
Voeding: geen idee welk merk (stond er niet op) type LC-A300ATX, max output: 300 W
HD: Quantum Fireballp AS20.5

Nadat de voeding is aangezet en de PC niet is opgestart, vervolgens gereset en in het BIOS de volgende eigenschappen afgelezen:

CPU temp: 57 C
CPU fan speed: 2730 RPM
Vcore: 1,55 V
+3,3: 3,23 V
+5,0: 4,97 V
+12V: 12,35 V

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb dit ook gehad bij een serie asrock i845d bordjes. bij sommigen hielp een bios update, bij sommigen niet. die waarbij het niet hielp heb ik teruggestuurd en deze zijn door de leverancier keurig omgeruild. (ofwel ze waren echt wel stuk anders krijg je gezeik)

als ie het verder goed doet zou ik de voeding niet zo snel verdenken.

die p4v8t+ heb ik er ook 2 van geprobeerd trouwens. de ene was helemaal niet stabiel te krijgen, de andere was niet stabiel te krijgen met een r9800 pro. ik ben weer helemaal genezen van die budget rommel. (dit bedoel ik niet om iets of iemand af te kraken, ik vertel gewoon mijn ervaring)

[ Voor 44% gewijzigd door smvs op 19-05-2004 20:07 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn asrock heeft ook last van niet starten :(
Dat is dus typisch asrock klacht, oplossing: de reset-knop ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal.

Ik ga er morgen mee terug (Funprice). Eens kijken of ik ander moederbordje kan regelen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Bekende cold boot probleem Asrock (waar Asus ook o.a. op de P4PE-X last van heeft). Hierbij zijn bij een koude boot bepaalde chips op het mainboard niet direct op de juiste temperatuur waardoor ze dienst weigeren. Na een reset start hij wel door want de stroom blijft op de chips staan. Gewoon naar leverancier terug gaan en andere vragen. Ze zullen zich misschien dom houden echter ken ik genoeg Asrock distributeurs in Europa die steen en been klagen over soortgelijke problemen. Maar ja, zal altijd wel een low end segment blijven bestaat met die prijzen :)
Pagina: 1