[XP] boot niet ook geen veilige modus.

Pagina: 1
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 21:47

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Mijn broertje heeft windows xp pro sp1 dusdanig vern$^kt dat hij niet meer opstart. Tijdens het opstarten komt hij met een blauwscherm en een foutmelding. Maar deze is te snel weg op te kunnen lezen. Ik heb al geprobeerd om in veilige modus op te starten maar ook hier het zelfde.
Nou was ik van plan om systeem herstel te doen maar hoe kom ik in dat "menu"?
F8 kan ik alleen kiezen voor veilige modus (welke dus niet werkt) En met de windows cd kom ik in een soort DOS-prompt maar daar het ik ook nog niet echt iets gezien dat op systeem herstel leek.
Wie kan mij helpen?
En formateren is eigenlijk geen optie omdat er geen recente back-ups zijn (ik weet het het is dom |:( )

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Trek er eens wat overtollige hardware uit als een geluidskaart en netwerk kaart etc..
En probeer even je geheugen te testen met www.memtest86.com :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
ik heb dat van elevator geprobeerd maar ook dit werkt niet (ik kom niet verder dan de eerste copy regels)
En omdat het om een laptop gaat (was ik vergeten te vermelden) kan ik helaas geen hardware verwijderen

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met - je komt niet verder dan de 1e regel?
Welke foutmelding krijg je dan? :)

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Na de copy regels moet je de pc opnieuw opstarten. Met de bedoeling dat windows zal opstarten. En dat gebeurt nog steeds niet.

Ik kan de foutmelding die ik te zien krijg tijdens het opstarten niet lezen omdat deze te snel weer weg is. Hij start daarna weer opnieuw op.

Verwijderd

Ik snap het niet dat er nog steeds mensen zijn die geen aparte partitie hebben waar enkel en alleen hun windows opstaat. Zo iets is echt heel erg handig als er zo iets gebeurt, dat heb ik uit ervaring.

Zo ben ik zelf al meerdere keren gered geweest van een groot dataverlies. Zelfs 'Mijn Documenten' staat op een andere schijf :)

Misschien wel wat offtopic, maar zeker een goede hint voor de toekomst :)
sjirafje schreef op 18 mei 2004 @ 00:57:
Na de copy regels moet je de pc opnieuw opstarten. Met de bedoeling dat windows zal opstarten. En dat gebeurt nog steeds niet.

Ik kan de foutmelding die ik te zien krijg tijdens het opstarten niet lezen omdat deze te snel weer weg is. Hij start daarna weer opnieuw op.
Kun je de Pause knop op je keyboard niet gebruiken om em ff te pauzeren zodat je de foutmelding kan overpennen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 07:28 ]

Pagina: 1