Solidworks -> photoworks probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:39
Voor m'n vriendin ben ik bezig SolidWorks 2003 aan de praat te krijgen. Deze heeft ze via de TUdelft waar ze ook les heeft (IO). Nu werkt solidworks prima, maar PhotoWorks geeft nogal wat problemen. Deze is gewoon mee geinstalleerd, maar via Tools->Add-Ins en ik vink daar SolidWorks aan, en kies OK, krijg ik de melding:
code:
1
2
3
Photoworks Warning, 
Failed tot find the Data directory containing Photoworks sample images. 
Check that PhotoWorks and SolidWorks are correctly installed

Nu schijnt het zo te zijn dat er wat mis zou zijn met een of andere photoworks map (wist ze van school) dus ik heb ze deze middels zip mee laten nemen. Maar nu krijg ik 't alsnog niet aan de gang. Resultaat: vriendin in de stress (werk moet af) en ik krijg 't nie voor elkaar. Zelf moet ik a.s. donderdag naar 't buitenland, dus 't moet voor die tijd gemaakt zijn...

Iemand die ditzelfde probleem al heeft gehad, en met een oplossing? Mijn dank is groot..

- hardware always changes.. -

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yep, probleem had ik ook, maar dat was met een niet-zo-erg-onder-licentie-versie van SolidWorks. Als je 'm versch en Frisch van CD installeert heb je er geen problemen mee. Probeer dus eventjes via school zo'n mooie slimme rom-cd mee te krijgen :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan je assembly (of losse parts) ook exporteren naar een ander 3d programma als maya, autocad (ja, deze heeft ook een 3d render unit) of 3ds max en het daar renderen. De renders van photoworks zijn sowieso vrij slecht, weet ik uit ervaring. Alle hulplijnen uitzetten, en shadows ed. aanzetten geeft bijna hetzelfde resultaat. Hiervan kan je dan een screenshot maken en bijwerken.

Waarom heeft ze trouwens per sé ook een render nodig? Ik doe ook IO, maar nog nooit echt nodig gehad. Via de Universiteit (Universiteit Twente) kan ik trouwens ook Rhino 3D downloaden (legaal, niet campusnet :P), en daarmee kan je ook solidworks files importeren en renderen :)

Als het maar 1 afbeelding is dat je nodig hebt mag je 'm ook wel ff uploaden, dan wil ik 'm wel proberen te renderen.

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 17-05-2004 23:24 ]

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

sdomburg schreef op 17 mei 2004 @ 23:23:
De renders van photoworks zijn sowieso vrij slecht, weet ik uit ervaring.
Photoworks release 2 (vanaf SW 2003) is erg verbeterd, en (zeker voor deze doeleinden) een best voldoende render geworden. Voor echt mooie renders gebruik ik ook maya, maar beetje overkill he...

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:39
Waarom ze wil renderen: I don't know, ik meen voor d'r opdracht (ontwerpen, IO, TuDelft). Ze is nu dus weer thuis, op 2 uur reizen van Delft. Even op en neer om een cd te regelen is niet echt een optie. Dit heeft ze al eens gevraagd, en toen kreeg ze als reactie: "dat moet je zelf maar uitzoeken" :S

Vind ik dus allemaal erg vreemd, maar ondertussen zit ik met de gebakken peren.. Een ander renderpakket als Maya oid heb ik hier helemaal niet bij de hand. Ik zal eens vragen hoeveel er gerenderd moet worden..

[ Voor 5% gewijzigd door Jester op 17-05-2004 23:42 . Reden: edit: uni + opleiding toegevoegd ]

- hardware always changes.. -

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 20:28
Laat haar naar IO gaan...
ergens op de Apps schijf kun je het mapje van Photoworks kopieren naar haar eigen schijf. En dan kan ze thuis het gebeuren op haar eigen computer zetten met haar ftp account.
Pagina: 1