Vigor 2900 & firmware 2.5.2 - draytek.nl ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Drie weken geleden heb ik een vigor 2900 gekocht, omdat mijn oude edimax router lawaai maakt (!) bij veel dataverkeer (ja, deze gaat nog terug voor de garantie). Deze staat op een alcatel speedtouch home (op fast adsl van xs4all) aan de ene kant, aan de andere kant 2 pc's en een access point.

Direct de nieuwe firmware - 2.5.2 - erop gegooid (ik wou namelijk geen risico lopen met de beveiliging van mijn netwerk). Ik heb niet getest of dingen werkten met de originele (volgens mij 2.5) firmware.

De volgende dag was ik een gote file aan het downloaden (±100MB over HTTP) en hij stopte na 5 MB. IK dacht dat het aan mijn verbinding of de andere server zou liggen, dus negeerde het.
Weer een dag later, 's ochtends geen internet. Ook de webserver van de router was niet bereikbaar - router reset en niet zeuren.....
Weer een dag later zelfde verhaal.

Toen maar weer mijn edimax routertje er tussen gehangen en geen problemen meer.

Vorige week had ik wat tijd om eens uit te zoeken wat er aan de hand was: Vigor weer aangesloten en zelfde problemen, edimax en alles werkt prima (behalve het lawaai). Ik was inmiddels over mijn 8 dagen na aankoop heen, maar gelukkig had ik een officieel geimporteerd model, en dus recht op ondersteuning via Draytek.nl. Gelijk dus maar een ellenlang mailtje die kant op gestuurd met volledige uitleg (op 10 mei), tot op heden geen antwoord gekregen, vandaar dat ik nu maar bij jullie eens ga informeren.

Ik heb wel een topic gevonden over problemen met een specifiek modem van @home, maar mijn probleem lijkt me toch anders liggen (zeker omdat de webinterface niet werkt).

1) Heeft iemand anders een vigor 2900 op firmware 2.5.2 draaien (zonder of met problemen) ?
2) Heeft iemand een vigor 2900 die werkt met de alcatel speedtouch home ?
3) Herkent iemand bovenstaande problemen en weet waar het aan zou kunnen liggen ?
4) Heeft iemand ervaring met hoe snel de support afdeling van draytek.nl is ?
5) Zou het zin hebben om gelijk te gaan mailen met draytek international ?

[ Voor 3% gewijzigd door reinhrst op 17-05-2004 22:38 ]

Claude

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Keertje opnieuw flashen en alle instellingen resetten wil nog wel eens helpen bij diverse routers. Altijd het proberen waard. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
UPDATE:

Na de heren (dames?) bij draytek.nl op dit topic te hebben gewezen zijn dingen plotseling stukken sneler gegaan. Het blijkt dat mijn klacht doorgestuurd is naar Taiwan, en dat men daar bezig is de laatste hand te leggen aan firmware 2.5.3 die het zou moeten oplossen. Niet dat ik daar op het moment iets aan heb maar toch leuk om te weten.

Ook werd ik gewezen op een directory op hun ftp server waar ook oudere firmware op staat, dus ik heb daar wat mee lopen spelen. Ik kreeg redelijk wat founten met het update proggie, maar inmiddels heb ik firmware 2.5rc2 geinstalleerd staan, en ik heb nu een uptime van 10 minuten - een record!

Dus, in elk geval bedankt voor eenieder die de tijd heeft genomen mijn probleem door te lezen en mee te denken!

Claude

Verwijderd

topic is in mei gestart dus ik neem aan dat je de oplossing inmiddels al zelf hebt gevonden... voor degene die toch nog benieuwd zijn....

ik had hetzelfde probleem

draytek 2900 fw 2.5.1
alcatel speedtouch home (teruggetweaked naar origineel)

surfen en mailen prima... downloaden van grote bestanden ... ho maar...

de draytek kon ik op zo'n "hapermoment" netjes pingen... de alcatel (10.0.0.138) niet.... dit herstelde zichzelf na enkele seconden / minuten weer automatisch.

na wat ge-google-ed te hebben was de oplossing...

draytek 2900
quick setup
internet access setup
pptp
WAN physical type
---> 10m half duplex <---

het oude alcatel beestje kan het dan goed vinden met de draytek...

:)