Toon posts:

Harddisk niet herkend in bios compaq deskpro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal topics over dit onderwerp te hebben geraadpleegd kom ik er nog niet uit.

de situatie:

-compaq deskpro ep/sb moederboard 686t1 (celeron 400)
-WD caviar 400JB 40 GB

deze HD wordt niet door het bios herkend. de meest recente bios update die ik kon toepassen dateert van augustus 99. een latere rompaq versie die niet nader wordt gespecificeerd dan "deskpro EP" lukt ook niet omdat geen specified image wordt gevonden.

nu heb ik gehoord van het programma maxblast, maar daarvoor moet minstens 1 maxtor hd in je systeem hangen en dat is niet het geval

de hd kan ik waarschijnlijk niet terugbrengen, volgens de verkoper zou het moeten werken, maar helaas tot op heden nog niet.

Tips zijn zeer welkom (nieuwe pc kopen is vanwege studentenbudget geen goede tip)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mijn ervaring met de meeste (ook oudere) Compaqs is dat ze zo'n schijf wel herkennen, weet je zeker dat het geen andere oorzaak heeft?

Zoals verkeerde jumpersetting... hang de schijf in elk geval even in z'n eentje op de IDE kabel (ivm eventuele incompatibiliteit)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 17 mei 2004 @ 22:31:
mijn ervaring met de meeste (ook oudere) Compaqs is dat ze zo'n schijf wel herkennen, weet je zeker dat het geen andere oorzaak heeft?

Zoals verkeerde jumpersetting... hang de schijf in elk geval even in z'n eentje op de IDE kabel (ivm eventuele incompatibiliteit)
de schijf hangt in zijn eentje op een ide, jumper op hd staat op master.

bios jumpers heb ik zelf niets aan veranderd maar wat zou ik daar evt aan moeten veranderen?

in ieder geval hoopvol dat t zou moeten lukken >:)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12
WD heeft ook vast wel een loader die de schijf wel activeert. zoek eens op de site van WD!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Of; partitie's op een andere machine aanmaken wil ook nog wel eens helpen ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp
Hier al gekeken voor de juiste jumper settings op de hd, die zijn bij WD nogal "apart"

Verwijderd

In naam van Hurby53 kan ik melden dat de hardeschijf nu werkt, de jumper had hij erafgehaald, hierna werkte het wel.
Pagina: 1