Abit TH7II post niet eens?

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Mensen,

Het geval betreft een Abit TH7II met een p4 1600'tje d'r op. Het beestje springt aan, spint op, maar begint niet aan een post of whatsoever. Het geval is dat deze pc een aantal maanden niks heeft staan doen ivm tijdelijke overbodigheid. Puntje: al die maanden heeft de bios jumper op cmos clear gestaan :X Ik heb er al een ander batterijtje in gedrukt, maar dit mag nog niet baten. Ook de FAQ heeft me nog niet verder geholpen...

Iemand een geniale ingeving?

Overigens beschik ik over een aantal exact gelijke beestjes, dus er kan eea uitgewisseld worden.

Edit: voor de goede orde: ja, ik heb de jumper terug op z'n plaats gezet :P

[ Voor 8% gewijzigd door bart1234 op 17-05-2004 21:58 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haal het geheugen er eens uit en start op. Als je dan nog niets hoort piepen is de kans vrij groot dat het mobo echt stuk is.

Neem anders ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door :)

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34
Hoe bedoel je ik beschik over een aantal exact gelijke beestjes? Je bedoelt dan denk ik de processoren of niet?
Ik zou idd eerst eens zonder geheugen opstarten, als hij niet gaat piepen dan is hij wss stuk (moet natuurlijk wel een systeemspeaker aan gesloten zijn, voor de slimmerikken die dat vergeten).
Piept hij, dan zou je een keer ander geheugen kunnen proberen.
Een andere cpu
Nog een andere batterij
Proberen op te starten zonder iets er aan te hebben hangen.
Andere videokaart.
Of te wel de standaard dingen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat geeft POST ding aan?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• bart1234
heintjeput schreef op 17 mei 2004 @ 22:23:
Hoe bedoel je ik beschik over een aantal exact gelijke beestjes? Je bedoelt dan denk ik de processoren of niet?
Ik zou idd eerst eens zonder geheugen opstarten, als hij niet gaat piepen dan is hij wss stuk (moet natuurlijk wel een systeemspeaker aan gesloten zijn, voor de slimmerikken die dat vergeten).
Piept hij, dan zou je een keer ander geheugen kunnen proberen.
Een andere cpu
Nog een andere batterij
Proberen op te starten zonder iets er aan te hebben hangen.
Andere videokaart.
Of te wel de standaard dingen
Nee, ik heb een aantal exact gelijke pc's ter beschikking, waarvan deze ene dus tijdelijk ongebruikt heeft gestaan.

Ik heb zo'n beetje alles dus al geprobeerd, ook de troubleshooter/FAQ heb ik al doorgenomen, 't mag allemaal niet baten. Ik denk zelf dat de bios chip gewoon dood is. Het betreft zo'n bioschipje ín een vierkant voetje. Hoe kan ik die er met huis-, tuin- en keukengereedschap uit krijgen? Dan pleur ik er even een van een werkende pc in, om te zien of dat soelaas bied. Dan kan ik namelijk Abit bellen, dat ze een nieuwe chip op de post gooien :)

• bart1234
Atlas schreef op 17 mei 2004 @ 22:25:
Wat geeft POST ding aan?
Niets, blijft op 00 staan. De manual zegt niks over die code. Voor mijn gevoel staat het ding te wachten op de info van het bios chippie, maar komt dat gewoon niet. Alle ledjes die branden moeten, branden. Alle fannetjes draaien, HD spint op, maar posten ho maar...

• Atlas
  • Niet online

Atlas

bart1234 schreef op 17 mei 2004 @ 22:34:
[...]

Niets, blijft op 00 staan. De manual zegt niks over die code. Voor mijn gevoel staat het ding te wachten op de info van het bios chippie, maar komt dat gewoon niet. Alle ledjes die branden moeten, branden. Alle fannetjes draaien, HD spint op, maar posten ho maar...
00 hoeft niet perse dood te zijn.
00 kan idd vage biso zijn. Sjek op alle jumpers er goed op zitten. De Jbat en de Jclear.
Wat je ook kunt proberen is ff CPU eruit halen en er weer opzetten :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• bart1234
Atlas schreef op 17 mei 2004 @ 22:39:
[...]

00 hoeft niet perse dood te zijn.
00 kan idd vage biso zijn. Sjek op alle jumpers er goed op zitten. De Jbat en de Jclear.
Wat je ook kunt proberen is ff CPU eruit halen en er weer opzetten :)
Daarom zeg ik, ik heb het gevoel dat het bios chippie gaar is. De CPU heb ik eens opnieuw geplaatst, maar ook dit helpt niet.

Morgen eens met Abit bellen dus :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bart1234 schreef op 17 mei 2004 @ 22:51:
[...]

Daarom zeg ik, ik heb het gevoel dat het bios chippie gaar is. De CPU heb ik eens opnieuw geplaatst, maar ook dit helpt niet.

Morgen eens met Abit bellen dus :)
Of gewoon zelf hotswappen, is makkelijk zat te doen, scheelt tijd en geld.

Oslik blyat! Oslik!

• bart1234
dion_b schreef op 17 mei 2004 @ 23:32:
[...]

Of gewoon zelf hotswappen, is makkelijk zat te doen, scheelt tijd en geld.
Ik heb niet zo'n tangetje waar je die bios chippies mee wisselen kunt, en ik ben bang dat ik dan meer kapot maak dan heel. Liever een paar eurie uitgeven aan een chippie en de boel werkend hebben, dan zometeen met 2 dode pc's zitten. En dat kunnen we écht ff niet hebben hierzo :{

• Atlas
  • Niet online

Atlas

En een andere CPU in het bord prikken?

Ik heb hier soms een bord dat 00 geeft en als ik dan een andere CPU erin prikt doet ie het wel weer. De CPU is dan gewoon gaar :P

Tja dat krijg je met die brakke celli 300 :+

• bart1234
Atlas schreef op 18 mei 2004 @ 00:10:
En een andere CPU in het bord prikken?

Ik heb hier soms een bord dat 00 geeft en als ik dan een andere CPU erin prikt doet ie het wel weer. De CPU is dan gewoon gaar :P

Tja dat krijg je met die brakke celli 300 :+
De proc die er nu in zit komt uit een andere pc, die een half uur voor ik dit topic begon nog stond te draaien. Die proc is het probleem niet, geloof me :)

• bart1234
Mensen,

Ik heb eens de bios chip uit een andere pc gehaald en in het weigerende beestje gestopt, om te zien of er dan wel geboot word. Het antwoord is neen :?

Ik snap niet goed waar dat ding nou aan kapot gegaan kan zijn, hij heeft immers een half jaar lang geen stroom of whatsoever gezien :?

Ik ga eens spelen met processortjes enzo, want het wil er bij mij nog niet echt in...

Edit:

RRRRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrright, typisch geval van AAARGH |:(

Ik ruk net die koeler van dat bord, en kijk in een lege socket. WTF? Juist ja. Ik kijk naar de koeler en wat zien we daar: 1 p4 die keurig op de koeler blijft plakken aan de koelpasta. Ergo: dat ding heeft er de hele tijd gewoon brak in gezeten. Fatsoenlijk herplaatsen van de proc, koeler d'r op geknald en booten dat ding :Y)

Deze stugge eigenwijze lompe achterhoeker verontschuldigt zich voor het ongemak :X

[ Voor 39% gewijzigd door bart1234 op 19-05-2004 13:05 ]

Pagina: 1