[adaptec 1210SA] Installeren gentoo

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben de gelukkige (ahum..) eigenaar van een adaptec 1210SA kaartje, tevens heb ik een 80Gb Wd sata hard disk gekocht.

Nu wil ik een nieuw file servertje bouwen op basis van Gentoo,
maar helaas lukt dit (nog)niet helemaal, zodra ik van de live cd boot zie ik tijdens het booten de volgende medingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Adaptec AAR-1210SA: Chipset revision 2
Adaptec AAR-1210SA: not 100% native mode, will probe irq's later
Hde: WDC WD 200JD - 00hka0, ata disk drive
Hde: Lost interrupt
Hde: Lost interrupt
Hde: Lost interrupt (etc..)
Hde: host protected area ->1
Hde: Dma_timer_expiry: dma status = 0x24
Hde: Lost interrupt(etc.)

Het booten duurt ook erg lang, wat dus waarschijnlijk door het niet goed functioneren van deze controller komt.

Ik heb volop lopen zoeken op google etc. maar verder als de volgende opmerking van een kernel developer kom ik niet(SiI3112 is chip op 1210SA):
The SiI3112 hereby takes the price as the most crappy SATA chip in
existance by a significant amount.

My advise to our userbase is to avoid this chip like the plague...
Nu zijn er bij adaptec binary drivers(Red Hat en Suse) beschikbaar voor dit kaartje, maar ik zou niet weten hoe ik deze kan laden bij mijn gentoo live cd...

kortom, ik zit vast! Dus als iemand ervaringen heeft met dit kaartje+linux, dan zou ik graag horen hoe zij dit aan de praat hebben gekregen..

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier: http://mbserver.adaptec.c...077883638&last=1073910458 iemand gevonden die claimed een oplossing te hebben voor het prob. door de kernel sources te patchen, maar hoe kan ik nou een nieuwe kernel bakken&& booten als ik mijn disk niet kan mounten!