[PHP | JAVA] hoe jsp te combineren met php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Ik wil een applicatie ontwikkelen in JAVA/JSP op basis van een bestaande php script wat een WYSIWYG editor genereert.

Het php script waar ik het over heb genereeert een javascript (niet java dus) based WYSIWYG editor, met gigantische hoeveelheid aan mogelijkheden. Zie volgende voorbeeld http://www.solmetra.com/spaw/demo/demo.php.

Magoed, alle schermen, zoals image (libary), tabellen beheer enz worden door PHP gegenereerd (op basis van een configuratie).

Maar nu wil ik afstappen van php omdat je in Java wereld zoveel mooiere en betere oplossingen hebt voor verschillende dingen. En het heeft veel meer mogelijkheden.

Nu kan ik geen vergelijkbare in kwaliteit en fuctionaliteit WYSIWYG editor vinden, ik wilde dus dit PHP script blijven gebruiken in mijn programma's. Echter weet ik hier geen oplossing voor

Ik heb het halve inet afgezocht, maar kan niks vinden, deze script is ook in de taal ASP.NET te vinden, maar ik wil graag Java blijven gebruiken ipv Linux. Er is wel een mogelijkheid om java in php te gebruiken, maar dit wil ik dus niet..

(Voor de duidelijkheid niemand hoeft zijn producten te promoten, ik zoek slecht een oplossing voor mijn probleem, eventueel met een hele andere benadering, en ik zoek dit oplossing NU en niet over 3 maanden)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Waarom ga je dan niet over op een iets volwassener systeem: Java (of anders .NET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP + Webeditor combineren met Java? :?

Kan je dit even iets duidelijk uitleggen aan de hand van een casus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil hij de interface van de WYSIWYG-editor gebruiken in combinatie met een J2EE-applicatie op de webserver.
In dat geval gewoon de (statische) html-pagina rippen, kijken hoe het request eruit komt te zien en vervolgens een handler maken die dit request af kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus PHP genereert de code voor de editor, en de rest wordt op met Java gedaan? :?

Dan zou ik zeggen: wacht een paar maanden, dan is mijn editor af, die is volledig JavaScript, kan je lekker rommelen met Java...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javascript en java... ik zie het verband niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 17 mei 2004 @ 21:32:
Waarom ga je dan niet over op een iets volwassener systeem: Java (of anders .NET)
Ja, dat wilt ik ook, maargoed, iedereen is nu verward dus ik zal mezelf verduidelijken.

Het php script waar ik het over heb genereeert een javascript (niet java dus) based WYSIWYG editor, met gigantische hoeveelheid aan mogelijkheden. Zie volgende voorbeeld http://www.solmetra.com/spaw/demo/demo.php.

Magoed, alle schermen, zoals image (libary), tabellen beheer enz worden door PHP gegenereerd (op basis van een configuratie).

Maar nu wil ik afstappen van php omdat je in Java wereld zoveel mooiere en betere oplossingen hebt voor verschillende dingen. En het heeft veel meer mogelijkheden.

Nu kan ik geen vergelijkbare in kwaliteit en fuctionaliteit WYSIWYG editor vinden, ik wilde dus dit PHP script blijven gebruiken in mijn programma's. Echter weet ik hier geen oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Het nadeel van Spaw is dat het alleen goed met MSIE werkt, en niet met andere browsers.
Je zou eens moeten kijken naar HTMLArea (link naar 3.0 beta, werkt erg goed voor een beta btw :)). Deze werkt cross-browser dmv. een aantal te includen .js files. Ik denk dat je HTMLArea net zo gemakkelijk in Java kan gebruiken als in PHP.

edit:
Ik gebruik 't inmiddels een jaar ofzo in PHP

[ Voor 8% gewijzigd door PhoeniX- op 18-05-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PhoeniX- schreef op 18 mei 2004 @ 09:44:
Het nadeel van Spaw is dat het alleen goed met MSIE werkt, en niet met andere browsers.
Je zou eens moeten kijken naar HTMLArea (link naar 3.0 beta, werkt erg goed voor een beta btw :)). Deze werkt cross-browser dmv. een aantal te includen .js files. Ik denk dat je HTMLArea net zo gemakkelijk in Java kan gebruiken als in PHP.

edit:
Ik gebruik 't inmiddels een jaar ofzo in PHP
WOOW ben verbaasd, echt mooi, ook allemaal plugins ... alleen ff kijken hoe de interface geedit kan worden.. maar thnx.. ik weet genoeg
Pagina: 1