Toon posts:

Modo dood, Cpu dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
3 weken geleden hield opeens m'n main-pc ermee op. Hij ging nog wel aan - fan's draaien, powerled brand - maar ik kreeg geen beeld. Ook niet met een pci kaart. In eerste instantie dacht ik dat de voeding kapot was, maar dat bleek niet zo te zijn omdat met 2 andere voedingen de pc ook niet bootte. Daarna heb ik het geheugen in een andere pc getest en er bleek verder niets mis mee. Toen ik de processor uitwisselde (van een Athlon 2600+ naar een Duron 1 Ghz) wilde dit verder ook niet helpen. Toen heb ik de processor en geheugen op een ECS K7S5A moederbord gemonteerd (waar eerst die duron vlekkeloos op liep) en startte die ook niet. Nadat ik de Duron weer op zijn oude moederbord gemonteerd had bleek deze hetzelfde probleem te vertonen

Inmiddels heb ik 2 nieuwe moederbordjes (een Asrock K7S8X en een MSI K7N2 Delta-ILSR). De Duron draait weer braaf op dat Asrock bordje en toen ik vanmiddag m'n Athlon op het MSI bordje bouwde, weigerde die. >D

Nu heb ik weer wat voedingen, grafische kaarten en geheugen liggen ruilen, zonder resultaat. Ik de Duron erop geschroeft, en nog altijd niets. Maar nu ben ik bang dat als ik de Athlon test op dat Asrock bordje, dat ik dat moederbord dan omzeep help.

Kan iemand me eventueel verder helpen, want ik begin lanzaam aan mezelf te twijfelen...

Kan het trouwens zo zijn dat door een defecte CPU je mobo ook sterft?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

maar bij het uitwisselen van de cpu's, moet je dan niks veranderen in de bios voordat ie verder boot?
Of doen de mobo's echt helemaal niks? je komt ook niet in de bios terecht? Als dat zo is, reset de bios voordat je em aanzet met de andere cpu erin, en kijk wat ie dan doet.

het kan dat je cpu en je mobo tegelijk overlijden, ook al is de kans erg klein...

De athlon klinkt als overleden als die het ook al niet op een nieuw mobo doet.

Reset de bios van je oude mobo, haal de cpu eruit , zet de pc is aan, kijk naar de instellingen in de bios, pleur em weer uit, duron erin en start em op. Doet ie dan nog steeds niks?

[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 17-05-2004 21:29 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan zijn dat je duron kortsluiting veroorzaakt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen beeld, dus ik kan niet in de bios. De ventilatoren ed draaien wel, maar ook de diagnose-led's van 't mobo blijven uit. (4 ledjes in een bracket) Met de Duron is niets aan de hand, die draait vrolijk op dat Asrock bordje.

Bios resetten helpt ook niets. Ik heb 'm zelfs al een nacht zonder batterijtje laten staan. (heeft ooit m'n ECS K7S5A weer op gang geholpen)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:38 ]

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34
Ook hier, probeer eens op te starten zonder geheugen.
Als hij dan niet begint te piepen en de systemspeaker is aangesloten, dan is hoogst waarschijnlijk je moederbord kapot.
Heb je ook al een keer van batterijtje gewisseld, die kunnen ook af en toe brak worden.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is dood en de cpu volgens mij ook. Maar de hamvraag is nu, kunnen die mobo's kapot gaan door een defecte cpu, want alle 3 de mobo's waar de betreffende cpu ingezeten heeft zijn de hoek om 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een cpu dermate vernaggeld is dat hij kortsluiting maakt is de kans dat je je mobos er mee sloopt. Zou die cpu dus niet nog even gebruiken om mee te gaan testen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Net die cpu eens ff onder de loep genomen (letterlijk en figuurlijk) en hij is inderdaad nogal 'vernaggeld'. Er is een klein stukje van de zijkant van de core afgebroken |:( Alleen beetje confused dat dat opeens gebeurde en niet nadat ik m'n case verplaatst had oid. Misschien toch maar een betere bevestiging voor m'n Tt Volcano 11 modden ;(

Ben benieuwd hoe 't zit met garantie...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 00:40 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:18
core beschadigd is geen garantie.. mobo's kun je nog wel proberen maar die cpu wordt nie wat

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
wat ook wel eens helpt: Mobo aantal min. zonder proc. laten draaien.
bios resetten, en proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Blijft dood. Ik ga ruilen, en ff bij mammie jammeren voor 'n nieuwe cpu O-)
Pagina: 1