3 weken geleden hield opeens m'n main-pc ermee op. Hij ging nog wel aan - fan's draaien, powerled brand - maar ik kreeg geen beeld. Ook niet met een pci kaart. In eerste instantie dacht ik dat de voeding kapot was, maar dat bleek niet zo te zijn omdat met 2 andere voedingen de pc ook niet bootte. Daarna heb ik het geheugen in een andere pc getest en er bleek verder niets mis mee. Toen ik de processor uitwisselde (van een Athlon 2600+ naar een Duron 1 Ghz) wilde dit verder ook niet helpen. Toen heb ik de processor en geheugen op een ECS K7S5A moederbord gemonteerd (waar eerst die duron vlekkeloos op liep) en startte die ook niet. Nadat ik de Duron weer op zijn oude moederbord gemonteerd had bleek deze hetzelfde probleem te vertonen
Inmiddels heb ik 2 nieuwe moederbordjes (een Asrock K7S8X en een MSI K7N2 Delta-ILSR). De Duron draait weer braaf op dat Asrock bordje en toen ik vanmiddag m'n Athlon op het MSI bordje bouwde, weigerde die. >D
Nu heb ik weer wat voedingen, grafische kaarten en geheugen liggen ruilen, zonder resultaat. Ik de Duron erop geschroeft, en nog altijd niets. Maar nu ben ik bang dat als ik de Athlon test op dat Asrock bordje, dat ik dat moederbord dan omzeep help.
Kan iemand me eventueel verder helpen, want ik begin lanzaam aan mezelf te twijfelen...
Kan het trouwens zo zijn dat door een defecte CPU je mobo ook sterft?
Inmiddels heb ik 2 nieuwe moederbordjes (een Asrock K7S8X en een MSI K7N2 Delta-ILSR). De Duron draait weer braaf op dat Asrock bordje en toen ik vanmiddag m'n Athlon op het MSI bordje bouwde, weigerde die. >D
Nu heb ik weer wat voedingen, grafische kaarten en geheugen liggen ruilen, zonder resultaat. Ik de Duron erop geschroeft, en nog altijd niets. Maar nu ben ik bang dat als ik de Athlon test op dat Asrock bordje, dat ik dat moederbord dan omzeep help.
Kan iemand me eventueel verder helpen, want ik begin lanzaam aan mezelf te twijfelen...
Kan het trouwens zo zijn dat door een defecte CPU je mobo ook sterft?