Toon posts:

Videokaart cooler te regelen...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gehoord dat het mogelijk is de fanspeed van mijn videokaart in te stellen met een programaatje. Ik heb een creative 3d blaster MX460.
Is er iemand die mij kan helpen?

Creative heb ik gevraagd, maar zij zeggen me niet verder te mogen en kunnen helpen omdat het geen software van creative betreft....
Mijn koeler heeft zowel een rode, zwarte als een geel draadje.

Ik heb op het net gezocht en diverse progamma's geprobeert. Maar niet een met een regelfunctie!

Alvast bedankt _/-\o_

Jamie

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Direct de fan op je videokaart aansturen kan afaik niet. WEat je wel kan doen is de fan op je moederbord aansluiten en dan met een programma als bijvoorbeeld speedfan de fansnelheid omlaag brengen.
Let er wel op dat de kaart niet te heet wordt want dat kan blijvende schade aan de kaart opleveren :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je 3 draadjes hebt, zwart/rood voor stroom, en geel voor RPM meting/regeling, dat is iig wel zo bij ASUS videokaarten, en dan kan je met ASUS Smartdoctor de dingen aflezen, en de Fanspeed regelen :), maar dat progje werkt alleen met ASUS kaarten...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord en meedenken.
Mooie pre voor Asus!

Jamie

Verwijderd

1 toevoegend antwoord; Artic Cooling VGA Silencer; koeler, stiller en ook een leuke case mod ;)

(Beetje Doe-het-zelf does the job..)

Verwijderd

die artic cooler is idd een ERG mooie, met een regelbare fan!!
helemaal top.

ik wou die ook heel graag, maar hadden ze niet op de beurs van afgelopen zondag, ben toen(pure noodzaak) naar huis gegaan met zalman 80c incl. een fan ervoor, maar die maakt naar mijn idee wel erg veel herrie, meer als mijn standaard intel cooler en mijn 80mm fan achter op me kast....beetje jammer.

maar hij koelt de kast gelijk wel weer voor 4C (system temp @ 32C)

artic cooler zou ik voor gaan...goede cooler!!!!
Pagina: 1