[DOS] bootable flop met ntfs

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik wil op mijn athlon een biosflash uitvoeren, maar loop nu tegen het volgende probleem.

Ik draai ntfs een partitie wat schijnbaar nogal uit schijnt te maken bij het
formatteren van een diskette.
Want hij zou nu wel bootable zijn, maar na het booten krijg ik netjes een melding
dat ntdlr er niet is.

Ik vond op het i-net wel een oplossing om dat te fixen.
Maar dat was om tóch te kunnen booten in Win2k vanaf die diskette.
Allemaal leuk en aardig...maar daar had ik dus niets aan.

Mijn vraag...moet ik nu persee eerst een diskette formatteren op een fat32 machine?
Of kan ik er nog wel omheen?
Want schijnbaar kan DOS niet overweg met een op een ntfs geformatteerde diskette.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:28
die diskette moet ook gewoon fat32 geformateerd zijn, maar dat kan ook makkelijk op een PC met NTFS disk afaik.

Als dat niet lukt zou je op www.bootdisk.com een bootdisk kunnen downloaden, dat moet zeker werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik kan alleen ook maar fat kiezen om te formatteren.
Alleen staat er niet specifiek fat32.

De io.sys en comand.com staan er ook op.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37

Zym0tiC

^_^

Ik zou eens "the ultimate bootdisk" proberen heeft ntfs ondersteuning en zowieso een hele hoop hendige tools die altijd wel van pas komen :P

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 12:56
je kan op www.ntfs.com een bootfloppy downloaden die o.a. file recovery biedt. plus het gene wat jij wilt.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, even daargelaten dat wat je zegt wel zo onduidelijk is dat ik er niks van kan maken, is dit niet een topic wat Got/Nos waardig is. Je kan op Internet meer dan voldoende bootdisk e.d. vinden, daar hoef je hier geen topic over te openen.

Lees voordat je een nieuw topic opent eerst even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door, om te voorkomen dat je topic weer opslot gaat.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.