kvm-switch met DVI en gewoon VGA te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben opzoek naar een kvm switch met DVI en normale VGA aansluitingen.
Ik ben nu in het bezit van een 8 poorts kvm van cybex / avocent. Nu wil naar een TFT monitor overstappen en hierbij eigenlijk ook de digitale aansluiting.

Mijn probleem is het volgende is er een kvm die beide formaten van video ondersteund? want ik heb ook oudere computers zonder dvi aansluiting.

Natuurlijk heb ik al gezocht, GoT leverde niks op alleen dat je een tft ook op een gewone vga aansluiting aan kan sluiten van de kvm...
Google helpt ook niet echt ik vindt wel wat producten maar niet met mij eisen :(
*klik* alleen dvi volgens mij
[url=http://www.vdhsoft.be/memo/18856.HTM] *klik* Niet zeker of deze beide ondersteund..

Wie heeft er een heldere kijk op deze zaak? en kan mij voorzien van wat degelijk advies?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ze zijn er wel maar ze zijn gruwelijk duur tov normale KVM switches :
http://www.provantage.com...ies-sv421dvi-shopping.htm

Als een KVM switch DVI kan schakelen dan kan hij automatisch ook analoge VGA signalen schakelen omdat die ook (in bijna alle gevallen althans) op de DVI stekker zitten.

Misschien dat een DVI-only KVM switch + een aantal verloopjes/verloopkabels een iets betaalbaardere oplossing is.

Of neem gewoon een TFT met een analoge VGA aansluiting want het kwaliteitsverschil (bij een merk-monitor) tussen analoog VGA en digitaal-DVI is niet merkbaar. :)
De kwaliteitswinst haal je eigenlijk alleen door een goed merk ipv een cheapass merk te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door -=bas=- op 18-05-2004 10:43 ]

Senile! Senile Oekaki

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je een dure switch kopen als je alle TFT schermen ook gewoon met VGA aan kan sturen. Echt verschil in de beeldkwaliteit zul je niet merken hoor (neem aan dat er gewoon wat servers aan die KVM-switch hangen)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 10:59
Waarschijnlijk een offtopic vraag maar

zijn er ook KVM switches met usb want die heb ik nog niet gezien op hardware beurzen e.d.

• Bigs
  • Niet online
Hennie-M schreef op 18 mei 2004 @ 10:45:
Waarschijnlijk een offtopic vraag maar

zijn er ook KVM switches met usb want die heb ik nog niet gezien op hardware beurzen e.d.
Ja die zijn er, gewoon bij o.a. Inmac te bestellen. Alleen heb ik nog geen gecombineerde USB/PS2 switches gezien, maar dat valt misschien te begrijpen (erg gecompliceerd)

• Hennie-M
dus als ik een ps/2 toetsenbord en usb muis wil gebruiken kan ik beter een verloopstekkertje gebruiken voor mijn usb muis?

dan komt de volgende vraag, maakt dat veel uit kwa lag oid?

En maakt het nog wat uit kwa kwaliteit of je een kvm switch hebt zo groot ls een cd-rom doosje(iets dikker natuurlijk) van 25euro?
Zit er dus veel kwaliteits verschil tussen de kvm switches? waar moet ik op letten?

• Bigs
  • Niet online
Nu ga je wel erg off-topic..

• Hennie-M
ok laat maar zitten dan :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Ik dank u alleen voor de reacties _/-\o_
Ik d8 dat DVI wel echt kwaliteits winst gaf...
Ik gebruik de kvm niet voor servers. ook maar ook mijn game PC hangt er aan ik gebruik de switch dus niet binnen een bedrijf. Misschien moet ik er maar eens over na gaan denken de Game PC volledig appart te nemen.... Ben niet erg tevreden over de switch namelijk!
Pagina: 1