Excel - Word probleem. Wie weet raad?

Pagina: 1
Acties:

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Hallo,

ik heb al gegoogled, maar kan niet vinden wat ik nodig heb.
Ik ben bezig met een werkstuk. Hiervoor heb ik een stuk of 40 wetenschappelijke artikels gebruikt. De informatie van die artikels staat in een excel bestand.

Nu moet ik mijn referentielijst in word maken en zou ik graag niet alles opnieuw typen.

Hoe kan ik die gegevens vanuit Excel importeren in Word? Ik zou de titel, auteur en bron moeten importeren uit mijn spreadsheet.

Alvast ontzettend bedankt!!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Copy & Paste geen optie? Word maakt er dan wel tabellen van trouwens.

Ey!! Macarena \o/

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Paste en copy is niet echt de bedoeling. Dan krijg ik inderdaad kolommen. Ik heb de titel, auteur en bron nu naast elkaar staan in excel. In word zouden die dan netjes onder elkaar moeten komen.

Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

Je kan het excel bestand opslaan als unicode.txt dan ben je je tabellen kwijt en kun je knippen en plakken naar word. Er zijn ook andere opslaan als keuzes mogelijk, maar daar moet je maar even naar kijken.

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Is er geen andere manier dan die unicode? Is nogal een onoverzichtelijk geheel moet ik zeggen.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
je moet eerst een object toevoegen in je word bestand! Deze dan de gegevens vanuit je excel spreadsheet kopieren en dan in het object plakken! Rasterlijnen kan je zelf verwijderen!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Zat er niet een bepaalde functie in Excel waarmee je naast elkaar staande gegevens onder elkaar kon krijgen? Dacht ik namelijk maar kan er even niet meer opkomen |:(

Dan heb je namelijk hoe jij het wil. Dan kan je het ook knippen en plakken in Word.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:38

Dido

heforshe

RaZ schreef op 17 mei 2004 @ 21:19:
Copy & Paste geen optie? Word maakt er dan wel tabellen van trouwens.
Paste Special -> Unformatted text misschien een optie?
Moet je nog even wat entertjes toevoegen, maar dan ben je wel van die tabellen af...

Wat betekent mijn avatar?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

VBA in Word:
code:
1
2
3
4
Dim werkboek As Excel.Workbook
Set werkboek = GetObject("C:\woei.xls")
Selection.TypeText (werkboek.Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Text)
Set myWB = Nothing

Natuurlijk aanpassen naar wens en een loopje eromheen bouwen.

edit: natuurlijk wel een verwijzing naar de Excel object library invoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2004 17:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

40 referenties... daar kan je voor gaan scripten (VBA), maar ik denk dat je net zo snel betn met copy/paste en dan met de hand wat returns toevoegen en/of verwijderen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Da's waar, ook dat is zo gebeurd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1