Toon posts:

[CVS NT] Bestand door meerdere users checkout-baar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik ben me sinds een dag aan het verdiepen in CVS. Ik heb een server draaien op Windows XP (cvsnt) en heb hier 2 clients bij. De ene client is de server zelf en de andere is een externe ergens in het land (via internet dus).

Ik gebruik Tortoise om vanuit mijn Explorer de CVS te benaderen. Dit gaat goed. Ik heb ingesteld (bij MAKE NEW MODULE) dat het gaat om een READ ONLY systeem. Vervolgens moet ik, als ik een file wil editen, eerst rechtermuisknop CVS -> EDIT doen. Hij zegt dan keurig dat alles goed is enz. Ik kan nu de file editen.

Ik zou nu denken dat de file geclaimd is door mij en dat de andere client hem dus niet kan "claimen" (CVS -> EDIT). Dit is alleen niet het geval. De andere client kan gewoon CVS -> EDIT doen en hij krijgt ook rechten om de file te wijzigen.

Dit leverd natuurlijk versie conflicten en andere errors op.

Hoe los ik dit op? Hoe doen grote opensource projecten dit? Ik neem niet aan dat je daar met 10 man tegelijk aan 1 file kan werken en dat opeens 9 mensen hun werk kunnen weggooien?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Raaptaar
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:41
CVS staat voor concurrent version system. Het is dus juist de bedoeling dat er meerdere mensen tegelijk een file kunnen wijzigen. Ik denk dat je de daily use guide maar eens moet lezen. Trouwens als je toch net begint met deze materie kun je je misschien beter verdiepen in SubVersion, de 'opvolger' van CVS.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maar dat is toch slecht, dan heb je een community van 200 programmeurs, en ze gaan bijvoorbeeld allemaal op zaterdag avond om 20:00 uur programmeren , dan krijg je toch allemaal verschillende files, want stel je maakt een functie en je roept deze ergens aan, iemand anders heeft de oude versie en overschrijft hem, hoe maakt CVS er dan een goeie versie van , die beide dingen bevat?? Lijkt me dat dat lastig / slecht gaat..

Ik ga even naar SubVersion kijken dan maar... thanks