Ik heb mijn systeem nu al een jaar lopen zonder re-install (Windows Xp Pro @ NTFS).
Quick specs:
Amd Athlon XP 1700+
512MB SDRAM
40GB Maxtor 7200 RPM
Nu merk ik de laatste weken op dat 'ie toch vaker flink traag is. Het is niet echt specifiek aan te merken op 1 'iets'; maar meer overall. Zoals dingetjes kopiëren over de schijf, programma's starten, etc.
Verder heb ik geen zin om het 'hele' systeem met alles erop -en eraan opnieuw te installeren (ook al is de install +/- 1jr. oud); dus ik heb ff geïnventariseerd hoe ik mijn systeem weer kan optimaliseren. Als ik even een moment de aandacht mag hebben
:
• Windows schijfopruiming
tijdelijke internet-bestanden opruimen
prullenbak legen
tijdelijke bestanden wissen
• Symantec AntiVirus 2003
meest recente virusdefinities
alle scanmethodes aan
(geen infectie gevonden)
• Eigenschappen IE -> Tab 'Algemeen'
cookies verwijderen
(offline) tijdelijke bestanden deleten
geschiedenis wissen
(wellicht overbodig omdat het gedeeltelijk bij schijfopruiming ook al werd gedaan, but is does no harm)
• Configuratiescherm -> Software
overbodige -en niet meer gebruikte programma's verwijderd
• Windows Update
uitgevoerd
• Windows Foutcontrole
fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren -> uitgevoerd
beschadigde sectoren zoeken en repareren -> uitgevoerd
• Defragmentatie
voltooid
• msconfig

• taskmanager

Ik vroeg me af of jullie nog meer dingetjes weten wat ik zou kunnen doen (zonder een re-install); plus om even te kijken naar me msconfig + taskmanager want vooral bij dat laatste staat o.a. het proces 'svchost' er wel vaak in
Quick specs:
Amd Athlon XP 1700+
512MB SDRAM
40GB Maxtor 7200 RPM
Nu merk ik de laatste weken op dat 'ie toch vaker flink traag is. Het is niet echt specifiek aan te merken op 1 'iets'; maar meer overall. Zoals dingetjes kopiëren over de schijf, programma's starten, etc.
Verder heb ik geen zin om het 'hele' systeem met alles erop -en eraan opnieuw te installeren (ook al is de install +/- 1jr. oud); dus ik heb ff geïnventariseerd hoe ik mijn systeem weer kan optimaliseren. Als ik even een moment de aandacht mag hebben
• Windows schijfopruiming
tijdelijke internet-bestanden opruimen
prullenbak legen
tijdelijke bestanden wissen
• Symantec AntiVirus 2003
meest recente virusdefinities
alle scanmethodes aan
(geen infectie gevonden)
• Eigenschappen IE -> Tab 'Algemeen'
cookies verwijderen
(offline) tijdelijke bestanden deleten
geschiedenis wissen
(wellicht overbodig omdat het gedeeltelijk bij schijfopruiming ook al werd gedaan, but is does no harm)
• Configuratiescherm -> Software
overbodige -en niet meer gebruikte programma's verwijderd
• Windows Update
uitgevoerd
• Windows Foutcontrole
fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren -> uitgevoerd
beschadigde sectoren zoeken en repareren -> uitgevoerd
• Defragmentatie
voltooid
• msconfig
• taskmanager
Ik vroeg me af of jullie nog meer dingetjes weten wat ik zou kunnen doen (zonder een re-install); plus om even te kijken naar me msconfig + taskmanager want vooral bij dat laatste staat o.a. het proces 'svchost' er wel vaak in
[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 17-05-2004 20:33 ]