Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Topicstarter
Heeft iemand de Creative Muvo Slim al?? Ik krijg hem morgen of overmorgen en ik ben erg benieuwd hoe anderen hem ervaren. Ik ben benieuwd naar alle ervaringen dus hoe gaat het uploaden van muziek en hoe klinkt het en natuurlijk ook hoe is het bedieningsgemak! Ook ben ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van de bijgeleverde oordopjes, ze zien er wel goed uit, maar klinken ze ook goed.

Alle info over de Creative Muvo Slim is hier welkom, want ik zag dat er nog helemaal geen Topic was over deze zeer mooie speler.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Tarin

Just plain weird.

Ik heb hem sinds, euhm, een uur of 4. Denk ik.

Als ik zometeen de afwas gedaan heb (:P) zal ik een reviewtje doen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Right, een reviewtje.

Ik was op zoek naar een MP3-speler waarmee ik zonder bang te hoeven te zijn voor overslaande cd'tjes of crashende (mini)-hardeschijven/microdrives kon gaan skaten.
Omdat ze bij mijn favoriete computerzaak een aantal spelers in de aanbieding hadden ben ik daar gaan kijken.
Omdat ik al een iPod heb (zie sig) hoeft er voor mij geen enorme lading muziek op, maar 2 uur is toch wel minimaal, en omdat ik alles op 192 kbit encode, en geen zin heb om te gaan her-encoden/opnieuw m'n cd's tte gaan zitten rippen, was 256 MB een vereiste.

Vooraf had ik de volgende eisen:
• flash-geheugen (zo schokbestendig als het maar zijn kan)
• klein (mag niet in de weg zitten)
• licht (zo'n lomp ding in je broekzak is ook niets)
• minimaal 256 MB opslagruimte

Uit de spelers die in de aanbieding waren viel deze mij positief op, want:
• klein, licht, plat
• ingebouwde LiIon-accu (klein, en goed voor naar het schijnt 17 uur speelplezier) en bovendien een:
• verwijderbare accu, omdat die dingen nou eenmaal niet het eeuwige leven hebben.

Maar goed, genoeg gezeurd, pics!!1 en specs!!11 (de meeste plaatjes zijn klikbaar)

Specs: voor het grootste deel schaamteloos geleend van www.europe.creative.com
• USB2.0 voor een razendsnelle bestandsoverdracht
• Ingebouwde FM-radio en FM-recorder met 32 presets
• Ingebouwde microfoon voor spraakopname
• Mogelijkheid tot radio opnemen
• 5-bands equalizer en 4 presets (jazz, rock, pop en klassiek)
• Verwijderbare Li-ion-batterij – herlaadbaar via USB
• Eenvoudig slepen en neerzetten van muziek- en databestanden
• Bewaart databestanden zoals foto’s en presentaties
• Toont ID3-tags voor titels van nummers
• Gewicht: 34 gram
• Tot 17 uur* ononderbroken afspeeltijd

What's in the box?
In de (onhandige) plastic verpakking (bijna net zo gemakkelijk te openen als die van een boxed AMD-processor) vinden we de volgende dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31679/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31680/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31681/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31682/thumb.jpg
USB 2.0-kabelHoofdtelefoonSoftwarecd + manualHoesje
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31691/full.jpg
De speler

De USB-kabel is een gewoon standaard ding.

De hoofdtelefoon ziet er goed uit, er zijn ook van die schuimhoesjes meegeleverd, maar dat vind ik persoonlijk ondingen, dus die gebruik ik niet :P.
Meegeleverd: zitten redelijk, maar niet erg stevig. Zijn eigenlijk wat aan de grote kant.
Er komt veel geluid uit, en ze kunnen behoorlijk hard zonder te vervormen.
De bas is niet fantastisch, maar op zich best netjes voor een in-ear hoofdtelefoon. De rest van het geluid is helder.
Voor sommigen misschien handig te weten: het is zo'n constructie met een kort kabeltje aan de linkerdop en een lange aan de rechterdop.

De installatie van de software gaat prima, het programma werkt intuitief. Je hebt het overigens alleen nodig om playlists te maken, muziek kan je gewoon drag&droppen op de verwisselbare harde schijf die verschijnt wanneer je de speler inplugt.
De manual stelt erg weinig voor, maar alles spreekt voor zich gelukkig.

Het hoesje is netjes, er zit een gaatje in boven de microfoon en de hoofdtelefoon- en usb-aansluiting blijven toegankelijk. Om bij de knoppen te kunnen moet je hem openklappen, het hoesje blijft dicht door een magneetsluiting, wat ik persoonlijk een erg mooie oplossing vind.

De speler ziet er goed afgewerkt uit, en voelt stevig aan.
Het scherm is vrij klein (maar wat wil je op zo'n klein ding), wat het navigeren tussen de liedjes wat lastig maakt, maar goed leesbaar, en na een beetje wennen zal het prima te doen zijn. Ik ben nou eenmaal een beetje verwend met 6 regels iPodscherm.
De knoppen en de menudial vind ik niet helemaal fantastisch, eigenlijk een beetje zwaar, maar ook dit zal wennen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31684/full.jpg
Het menu is redelijk overzichtelijk, en werkt met pictogrammen, waarbij het geselecteerde onderdeel daaronder benoemd wordt. De structuur is alsvolgt:
• "Skip folder": naar volgende map, dus handig als je je albums in mappen op de speler zet
• "Play mode": allerlei shuffle- en repeat-functies (per liedje, per map, alles) of gewoon.
• "EQ" met als opties: Rock, Jazz, Classical, Pop, Custom ( 5-bands) en Normal.
• "Delete", om het huidige liedje of de huidige opname weg te gooien (handig als je aan het begin van dat concert wat je op wilden nemen merkt dat je vergeten bent ruimte vrij te maken ;)).
• "Settings", met als opties: Contrast, Backlight (tijd), Language (een hele zooi, waaronder Engels, Duits, Frans, Nederlands), FM Region (International of Japan), Idle shutdown (tijd) en Info (hoeveel geheugen, hoeveel vrij, enzovoorts).
• "Music": terug naar de MP3-speelfunctie (hij onthoudt waar je gebleven was, ook als je radio geluisterd hebt, of iets opgenomen hebt).
• "Recordings": Mogelijkheid om je opnamen te beluisteren
• "Microphone": opnemen
• "FM": Radio
• "Lock": Hold-functie, zodat je niet per ongeluk het ding uit doet/een liedje skipt/whatever

Geluidskwaliteit:
Die is dik in orde. Ik ben geen audiofiel, maar het kraakt niet, het klinkt helder. Je hoort zowaar verschil tussen de equalizer-instellingen. Ik ga zelf nog een beetje prutsen met wat ik het mooist vind, maar tot nu toe klinkt het prima.
Ook de bas is goed, die kan je bovendien nog aardig omhoog schroeven met de custom EQ.
Het geluid kan overall goed hard, harder dan ik zelf nodig vind in ieder geval, maar ik ben niet iemand die de rest van de bus mee laat genieten van Rich Wyman/Dream Theater/Ayreon.

Knopjes:
Aanwezig zijn: 2 volumeknopjes, 1 play/pause/aan-uit-knop, 1 menudial, welke ook als next/previous en ffwd/rwd werkt.

Batterij:
Een mooi punt is de verwisselbare batterij: mocht hij echt 'op' zijn, kan je een vervangende bestellen. Deze lijkt nog niet leverbaar te zijn (staat nog niet eens op de online shop van Creative), maar dat zal binnenkort wel komen. Het klepje voelt ietwat fragiel aan, maar het is in principe niet iets waar je 3 keer per week aan hangt.

Afmetingen:
Klein en licht! Zeker in vergelijking met m'n (2G 10GB) iPod. Het ding is goed mee te nemen, je voelt hem (zeker met hoesje) wel zitten in het borstzakje van je overhemd, maar dit is niet echt storend.

Wat me verder nog op viel:
Geen afdekklepje voor de USB-aansluiting, misschien wat stofgevoelig?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31690/thumb.jpg
Dun!
De draadjes naar de losse oordoppen zijn erg dun.
256 mb is zat voor een stukkie skaten, en anders is er altijd nog radio.
Over de radioontvangst kan ik erg weinig zeggen, ik zit hier in een polder, dus enigszins brakke ontvangst, misschien dat ik daar later nog iets over zeg.
De opneemfunctie werkt prima, maar je kan helaas geen kwaliteit kiezen..

Plus/minpuntjes:
- Geen kwaliteitskeuze mogelijk bij opnemen: jammer als je een concert op wil nemen
- Geen USB-afdekklepje
- Klepje batterij voelt breekbaar aan
- Knopjes hadden misschien iets comfortabeler gekund
- Scherm is klein
- Geen afstandsbediening (but then again: die zou bijna net zo groot zijn als de speler zelf..)
- Geen riembevestiging/armbandje

+ Klein
+ Dun!!
+ Mooi hoesje meegeleverd
+ Oordoppen voldoen prima
+ USB 2.0 (hoewel bij mij niet aanwezig :P)
+ Opnamefunctie
+ Radio voor als je je MP3 zat ben
+ Lange batterijlevensduur (nog niet getest)
+ Verwisselbare batterij
+ Eenvoudige no nonsense-bediening

Nog wat plaatjes:
Creative MuVo Slim
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31685/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31686/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31687/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31688/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31689/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31691/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31692/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31693/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31694/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31695/thumb.jpg

Goed, ik heb m'n keyboard genoeg mishandeld te rest van de avond. Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn: pletter ze hier neer, en ik kijk wat ik er mee doe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114254

Mooie review. Je helpt me zeker bij het maken van de juiste keuze voor een MP3 speler. Bedankt daarvoor.

Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe goed de radio is. Oftewel:

Hoe goed is het bereik als je in de trein zit en je hebt de Muvo-Slim in je binnenzak van je dikke winterjas. ;-)

Is het bereik dan gewoon glashelder?

Ik hoop graag je resultaat te horen.
Grtz Ray!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
Ja bedankt voor de review, maar ik ben nog aan het twijfelen tussen een heleboel andere mooie mp3-spelertjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, dus ook ik kan de tijdsduur van de accu nog niet helemaal bekijken, dat komt ook omdat een batterij pas na een paar keer volledig laden helemaal vol is, maar de speler is super mooi, ook klinkt alles helemaal goed, ligt natuurlijk wel aan het muziekstuk he!!

De radio is waar ik woon gewoon goed, het is natuurlijk wel radio hé, dus je moet niet de kwaliteit van de mp3tjes of wmatjes verwachten, maar de draagbare radiotjes zijn van de zelfde kwaliteit. Ik ben trouwens woonachtig in Hengelo te Overijssel.

Ik heb ook even de snelheid van het opzetten van muziek met USB 2.0 en USB 1.1 bekeken. Voor iedereen die hem wil hebben, koop ook een een PCI kaartje voor USB2.0, want hij is gewoon een super groot verschil. Ik had met USB2.0 een bestandje van net geen 5mb in een seconde eropstaan.

Wel vind ik 1 min punt van de speler, dat is de hoeveelheid geheugen. Je koopt een 256mb Mp3speler en je krijgt eigenlijk een 243,7 mb speler, nu snap ik dat er wat ruimte nodig is voor het besturingsysteempje en ook voor de codecs en alles, maar 12,3mb vind ik toch wel veel hoor, er zijn spelers die het met 4mb af kunnen, hebben ze wel een mindere menu, maar toch.

Voor de rest sta ik helemaal achter de review van Tarin, mijn complimenten, dat heeft hij goed gedaan.

Mensen hij is gewoon mooi en helemaal handig in de bediening en hij ziet er eens een keer anders uit, dan al die andere spelers die op de markt zijn, met uitzonderingen daar gelaten. Zit je te twijfelen of je deze speler wel of niet moet kopen, mijn tip is wel kopen!!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 114254 schreef op 18 mei 2004 @ 21:08:
Mooie review. Je helpt me zeker bij het maken van de juiste keuze voor een MP3 speler. Bedankt daarvoor.

Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe goed de radio is. Oftewel:

Hoe goed is het bereik als je in de trein zit en je hebt de Muvo-Slim in je binnenzak van je dikke winterjas. ;-)

Is het bereik dan gewoon glashelder?

Ik hoop graag je resultaat te horen.
Grtz Ray!
Ik heb even zitten prutsen, en Arrow Jazz (sorry, kon zo snel niets anders vinden, wel kewlde muziek btw :P) had prima bereik op school (midden in gebouw). Nette geluidskwaliteit ook. 3FM wat minder, en verder heb ik er niet echt naar gekeken.. radio boeit mij persoonlijk erg weinig eigenlijk.

En vind je het heel erg als ik met dit mooie weer niet met m'n dikke winterjas in de trein wil gaan zitten? :P.
wdekerf schreef op 18 mei 2004 @ 22:08:
[...]
Wel vind ik 1 min punt van de speler, dat is de hoeveelheid geheugen. Je koopt een 256mb Mp3speler en je krijgt eigenlijk een 243,7 mb speler, nu snap ik dat er wat ruimte nodig is voor het besturingsysteempje en ook voor de codecs en alles, maar 12,3mb vind ik toch wel veel hoor, er zijn spelers die het met 4mb af kunnen, hebben ze wel een mindere menu, maar toch.
(voor zover ik weet) Iedere MP3-speler/USB-memorystick/ZIP/CD/DVD/HDD-fabrikant doet heel flauw met het aangeven van hoeveelheid geheugen: 256MB staat voor 256*106, dus 256 miljoen bytes. (256*106 / 1024) / 1024 = 244 MB (af en toe ook wel MiB genoemd).
Codecs etc. zitten afaik allemaal netjes in de decoder-chip gebakken.
Voor de rest sta ik helemaal achter de review van Tarin, mijn complimenten, dat heeft hij goed gedaan.
tnx :).

[ Voor 42% gewijzigd door Tarin op 19-05-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114254

"Ik heb even zitten prutsen, en Arrow Jazz (sorry, kon zo snel niets anders vinden, wel kewlde muziek btw ) had prima bereik op school (midden in gebouw). Nette geluidskwaliteit ook. 3FM wat minder, en verder heb ik er niet echt naar gekeken.. radio boeit mij persoonlijk erg weinig eigenlijk.

En vind je het heel erg als ik met dit mooie weer niet met m'n dikke winterjas in de trein wil gaan zitten? ."

Als ie midden in je school goed bereik heeft zal het in een dikke jas ook wel goed zitten. ;) Thanks voor je info.

Ik heb al een tijdje zitten kijken naar de "normale" Muvo, maar vond het erg jammer dat die geen radio had. Deze Muvo Slim heeft dat wel en geheugen is wat mij betreft voldoende. De rest van MP3'tjes staat toch op de PC en met USB 2.0 is het veranderen van muziek op je speler in no-time gedaan.

Ik heb m'n keuze gemaakt. Het wordt de Muvo Slim. Alleen nog ff wachten tot de prijs iets lager zit. Hij nu net geïntroduceert, dus zal spoedig (wanneer er meer aanbieders zijn) vast wel in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 09:02

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Liep gister toevallig op een website tegen deze speler op. Was niet echt op zoek naar een mp3spelertje maar hield toch al wel mijn oogjes open. En deze had alles wat ik eiste:
- klein
- mp3 én radio
- USB oplaadbare accu
- zo ver mogelijk onder de 200 euro :)

Na wat googlen heb ik hem uiteindelijk bij partshop.nl besteld voor 175 euro (incl. verzendkosten). Nu maar afwachten...... domdiedomdiedom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Ik heb de Muvo Slim, nu al bijna twee weken. Dus heb ik even gekeken hoelang die nu meegaat, qua batterij. Ik heb hem hele tijd gewoon laten lopen op de normale volume, wat "20" is. Nu gaat de speler bij mij geen 17 uur mee en ook is de indicator niet helemaal goed van de batterij, want hij gaf bij mij leeg aan en toen heeft hij het toch nog minimaal anderhalf uur gedaan, met een lege batterij volgens de indicator.

Dus heb ik gekeken op de site van de Creative zelf of daar nog wat stond over de gebruiksduur van de batterij. Nu blijkt dus dat het voor de gebruiksduur van de batterij nog uitmaakt of je een mp3tje of wmatjes afspeelt. Het blijkt dus dat hij veel meer gebruikt bij wmatjes dan bij mp3tjes. 11 uur tegen 17 uur staat er op de site van Creative, dus voor iedereen die hem heeft en je wilt er lang mee doen, dan zou ik hem toch maar volgooien met mp3tjes en dus niet met wmatjes.

Voor de rest is het gewoon een super speler en ik wou het gewoon even melden voor de gebruikers van de speler!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53829

Hoe zit het met het skippen naar volgende nummers? Duurt dat net zo irritant lang als bij de USB 1.0 MuVo's? Ik heb nu een NX en ik moet steeds 1 sec wachten tot de titel van het volgende nummer verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entertainment
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Offtopic: Herken de ah personeel voordeel pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 53829 schreef op 02 juni 2004 @ 22:41:
Hoe zit het met het skippen naar volgende nummers? Duurt dat net zo irritant lang als bij de USB 1.0 MuVo's? Ik heb nu een NX en ik moet steeds 1 sec wachten tot de titel van het volgende nummer verschijnt.
Valt reuze mee. Als je de liedjes achter elkaar door luistert zit er een korte pauze tussen, als je skipt ongeveer net zoiets, maar zeker geen seconde.
Black Label schreef op 02 juni 2004 @ 22:46:
Offtopic: Herken de ah personeel voordeel pas
8).

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 05-06-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Oke, ik heb hem vanmiddag opgehaald. En in het kort mijn eerste indrukken (niet zo uitgebeid als Tarin hoor, dat was een hele goede review). Bovendien ben ik geen audiophiel en is dit mijn eerste draagbare audio apparaat in mijn leven dus een echte expert-opinion is het ook niet ;)

Over het uiterlijk kan ik kort zijn. Erg mooi en stijlvol.
Installatie was een eitje. Voor de eerste keer opladen van de accu duurde bij mij een kleine anderhalve uur, waar in de manual tot 3 uur voor staat.
Klinkt erg lekker (heb nu Nothing Else Matters op staan met de Rock preset). De dopjes voor in je oor zijn inderdaad aan de grote kant but then again, oordopjes en ik zijn sowieso geen goede vrienden.
Het hoesje is even zo stijlvol als de speler zelf. De magnetisch sluiting is chique, maar ik vraag me gelijk af waarom ze voor die oplossing gekozen hebben terwijl er in de manual staat dat de speler niet in de buurt van magneten gehouden mag worden??? Ach zal vast wel getest zijn.
Weet trouwens nog niet of ik het hoesje veel ga gebruiken. Biedt natuurlijk bescherming maar maakt gelijk het pakketje ruim 2 keer zo dik ;)

Twee minpuntjes in mijn ogen. De hard plastieke verpakking was een hel om open te krijgen. ;)
Maar echt een beetje goedkope actie vind ik dat ze er geen simpel koordje bij hebben gedaan voor om je nek.

Mijn conclusie: goed, goed, erg goed apparaatje. 175 Euro is niet mis maar ik heb absoluut geen miskoop gedaan!

[Edit]
Ook nog even snel de "automatische FM-zender zoek en opslaan" functie getest. Vond slecht drie zenders. OF het ontvangst is hier zwak (wat goed kan aangezien er een of andere telecom-mast in de buurt staat) OF het apparaatje heeft gewoon beperkte ontvangstcapaciteit (wat ook kan gezien de afmetingen).

[ Voor 16% gewijzigd door Ray-zor op 04-06-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ray-zor schreef op 04 juni 2004 @ 21:06:
[...]
Het hoesje is even zo stijlvol als de speler zelf. De magnetisch sluiting is chique, maar ik vraag me gelijk af waarom ze voor die oplossing gekozen hebben terwijl er in de manual staat dat de speler niet in de buurt van magneten gehouden mag worden??? Ach zal vast wel getest zijn.
[...]
Ook niet te dicht bij je (CRT-)monitor houden.. vinden ze ook niet leuk.
[...]
Twee minpuntjes in mijn ogen. De hard plastieke verpakking was een hel om open te krijgen. ;)
Yeah, dat soort verpakkingen moeten ze verbieden.
Maar echt een beetje goedkope actie vind ik dat ze er geen simpel koordje bij hebben gedaan voor om je nek.
Tja, maar het is ook niet echt een vorm die handig om je nek hangt denk ik. Ik draag vrij veel overhemden, en dan past-ie erg mooi in het borstzakje.
Mijn conclusie: goed, goed, erg goed apparaatje. 175 Euro is niet mis maar ik heb absoluut geen miskoop gedaan!
[...]
Inderdaad, en bovendien is hij bij Dixons €219 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ray-zor schreef op 04 juni 2004 @ 21:06:
[...]
Ook nog even snel de "automatische FM-zender zoek en opslaan" functie getest. Vond slecht drie zenders. OF het ontvangst is hier zwak (wat goed kan aangezien er een of andere telecom-mast in de buurt staat) OF het apparaatje heeft gewoon beperkte ontvangstcapaciteit (wat ook kan gezien de afmetingen).
Vandaag die "automatische FM-zender zoek en opslaan" functie getest toen ik op mijn werk zat (een geheel andere plek in Nederland dan waar ik woon). In plaats van 3 zenders, vond ie er vandaag 14 (veertien!). Nogal plaatsgebonden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436

Goede reviews Ray-zor en Tarin _/-\o_. Ik denk dat ik deze ook aan ga schaffen, en wel via www.hbit.nl (inclusief verzendkosten en BTW €175.29). Heb momenteel al een paar jaar een (Sony) Minidisc, maar ben niet helemaal blij met a) omvang (hoe kleiner hoe beter, dat ding neemt nog net wat teveel ruimte in in m'n zak), b) korte speelduur batterij (7 uur), c) lawaai dat het apparaatje maakt (zogenaamd om energie te besparen), d) zeer onhandig klepje en e) opnemen van PC naar MD duurt nogal lang (even lang als afspelen).

Dit ding lijkt me perfect. Klein en licht, geen losse onderdelen of geklooi met klepjes/discjes die er steeds in en uit moeten, snelle bestandsoverdracht via USB2.0, speelduur van ongeveer 15 uur, en 256MB is ook ruim voldoende lijkt me.

Ik vroeg me alleen af, zijn er inmiddels al losse Lithium-Ion accu's verkrijgbaar voor dit ding, en belangrijker: een oplaadapparaat waarmee je ze via netstroom kan opladen? Want als je op vakantie gaat heb je meestal geen pc bij je, en dan is het toch handig als je die accu op kan laden. En wanneer dit niet mogelijk is, is het op z'n minst handig als je een extra accu bij je hebt zodat je nog wat langer muziek kan luisteren.

Ik zag hier al een adapter om 'm mee in de auto op te laden, op zich ook handig, maar zou toch wel graag een adapter voor in het stopcontact willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoi mensen,

Vroeg me af, gezien het feit dat dit dingetje oplaadt via de USB-poort:

ik heb thuis een USB-hubje (kastje met 4 USB-poortjes, aan de achterkant zit een snoertje naar 1 van de USB-poorten van de PC) dat zelf extern gevoed kan worden, mbv een netadapter. Deze heeft dus ook spanning als de compu uit staat (of als er helemaal geen compu aanhangt!!!). Begrijp ik goed dat je die hub dus als netadapter/lader van de MP3-speler kan gebruiken? Of is er data-overdracht nodig voor opladen? Heeft iemand iets vergelijkbaars geprobeerd?

Verder: verschillende websites met reviews spreken elkaar nogal tegen over het plug&play-gehalte van dit apparaat. Sommige bronnen zeggen dat je geen software of drivers nodig hebt en dat je dus gewoon je speler inplugt en met windows verkenner bestanden versleept naar je speler. Andere bronnen roepen dat je wel software moet installeren. Wie van de nieuwbakken eigenaars van dit apparaat overtuigt mij?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 33436 schreef op 16 juni 2004 @ 12:38:
[...]
Ik vroeg me alleen af, zijn er inmiddels al losse Lithium-Ion accu's verkrijgbaar voor dit ding, en belangrijker: een oplaadapparaat waarmee je ze via netstroom kan opladen? [...]
De accu's heb ik nog niet gezien, Informatique dacht dat ze binnenkort wel beschikbaar zouden worden, maar ik heb zowel daar als op de shop van Creative zelf nog niets gezien helaas.
Niet dat ik hem nodig heb, maar toch.

Een los oplaadapparaat staat hierzo in de shop van Creative.
Ik heb thuis een hubje staan, waar een lampje op blijft branden, ook zolang de pc uit staat. Ik zal thuis even kijken of hij oplaadt als de pc uitstaat, ik post het vanavond (denk ik).
[plug&play/software nodig]
Probeer ik vanavond even uit op een andere pc. Heb nu m'n iPod bij me :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarin schreef op 16 juni 2004 @ 16:18:
[...]

De accu's heb ik nog niet gezien, Informatique dacht dat ze binnenkort wel beschikbaar zouden worden, maar ik heb zowel daar als op de shop van Creative zelf nog niets gezien helaas.
Niet dat ik hem nodig heb, maar toch.

Een los oplaadapparaat staat hierzo in de shop van Creative.
Bedankt voor die link, hoewel ik de prijs (25 euro) wat aan de hoge kant vind.

Ik heb het dingetje inmiddels besteld, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op 16 juni 2004 @ 16:18:
[...]

Ik heb thuis een hubje staan, waar een lampje op blijft branden, ook zolang de pc uit staat. Ik zal thuis even kijken of hij oplaadt als de pc uitstaat, ik post het vanavond (denk ik).
Ik heb het geprobeert, maar er gebeurde helaas niets..

Nu kan dat naturlijk aan m'n hub liggen (geeft geen stroom door als de pc die erbij hoort niet aan staat), of aan de MP3-speler.. maar het lijkt me dan het aan de hub ligt. Tenzij die extra (reis)-laadadapter ook wat logica aan boord heeft die tegen het apparaat zegt van "Hej, je krijgt stroom, dus je mag laden".
Wie weet werkt het dus wel met de enen hub, en niet met de andere.. maar daarvoor zouden meer ervaringen nodig zijn denk. Ik heb hier in huis in ieder geval helaas verder geen USB-hubs liggen.
[...]
Probeer ik vanavond even uit op een andere pc. Heb nu m'n iPod bij me :P.
Hij is helemaal plug&play zonder extra software ofzo. Tenminste, in ieder geval onder Windows XP. Plug in en hij doet precies hetzelfde als m'n USB-memorydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt voor de informatie Tarin! Jammer dat de USB-hub-truc niet werkt... Dacht dat ik op die manier een gratiz adapter/lader had. Ik geloof niet dat dit me er echter van gaat weerhouden zo'n Slim te kopen.

Voor iedereen die eveneens in de aarzelfase verkeert zal ik kort toelichten waarom de MuVo Slim als enige MP3-speler op de markt (voor zover mij bekend) in aanmerking komt. Ik stel de volgende eisen aan mijn aankoop:

De MP3-speler moet:
1. oplaadbare accu bevatten. Mijn vorige MP3-speler werkte op batterijen die altijd op waren als je dat net niet kon hebben. Bovendien was het batterijklepje zo fragiel dat het na een paar maanden kapot was.

2. USB 2.0 ondersteunen. Dat werkt gewoon lekker snel. Mijn ervaring met USB 1.1 is dat de traagheid waarmee bestanden worden overgeheveld een belemmering is om echt regelmatig de content van je player te verversen.

3. Tenminste 256 mB aan boord hebben (ik weet t: effectief heb je dan 244 ofzo maar dat houd je toch...)

4. een flash player zijn, dus geen harddisk aan boord hebben. Harddisks hebben bewegende delen en zijn uitermate kwetsbaar voor mechanische schokken. Ik vind solid state memory juist zo ideaal omdat t nooit overslaat en practisch niet kapot kan door vallen of stoten.

5. drag&drop ondersteunen, d.w.z. dat je bestanden kunt overhevelen via Windows Explorer zonder dat je drivers of programma's hoeft te installeren. Kun je 'm meteen als externe harddisk gebruiken ;-)

Dit zijn 5 tamelijk harde eisen. Toch verbaast het mij dat de MuVo Slim de enige MP3-speler is die op dit moment op ieder puntje aan dit profiel lijkt te voldoen. Misschien heb ik t mis en zijn er meer... maar aangezien de tevredenheid van de huidige eigenaren groot lijkt te zijn, is de MuVo Slim op dit moment DE kandidaat. De extra's (radio, WMA ondersteuning) maken hem alleen maar aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Ten eerste leek mij het idee van SnoeiKoei, een super idee. Ik heb het net dus ook even geprobeerd met een ouwe hub die wij er hebben liggen. Nu heb ik wel dat hij wat aangeeft, maar hij laadt niet op, moet ik toegeven dat hij ook helemaal vol is en dat de pc ook hem niet oplaadt, maar ik was benieuwd.

Ik heb even gekeken in de handleiding wat het nou is dat hij aangeeft, maar dat kon ik nou net niet vinden kan aan mij liggen. Hij geeft namelijk bij mij in beeld (als ik hem in de HUB doe, zonder dat de HUB is aangesloten op een computer, maar wel aangesloten op het stroom natuurlijk) een stekker, normaal betekend dat, dat hij klaar is met opladen, maar dan staat er een hokje omheen en nu stond er bij mij geen hokje omheen.

Ik laat hem vandaag wel even een tijdje spelen en dan probeer ik hem nog een keer op te laden met de HUB, mocht dit werken dan zet ik op dit forum, want dit voor de gebruikers een super oplossing, als je ergens heen gaat zonder pc en wel een stopcontact, bijvoorbeeld op vakantie!!

Oja, voor al die bladeren die zeggen, dat er problemen zijn met de plug&play of drag&drop functies van dit apparaat, moeten maar eens een keer de handleiding lezen. Ik heb namelijk 3 pc's, 2 met de XP Home en 1 met Windows 2000 en daar doet die het zonder software te installeren. Bij een kameraad van mij (zonder brander), met een pc met Windows 98, deed die het ook super, maar dan moet je wel even wat drivers installeren, maar dat moet altijd bij Windows 98 en USB Mass Storage apparaten.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt, Wouter. Ik ben benieuwd of de hub-truc bij jou wel werkt dan. Blijkbaar gebeurt er bij jou al meer dan bij Tarin als je m aan de hub hangt...

Zou sowieso een goedkope oplossing zijn: zo'n hub heb je voor E 10 ofzo bij de Aldi, zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Snik snik, ik heb slecht nieuws. Het trukje met de HUBje werkt niet. Ik heb mijn speler een tijdje laten spelen, daarna hem aangesloten op mijn HUB. Hij geeft nog steeds alleen het sterkertje aan en gaat niet over naar het "bliksemflitsje". Ik heb hem toen uit de HUB gehaald en bij mijn computer aangesloten en daar laadt hij meteen de batterij op.

Het kan zijn dat het aan de HUB ligt, omdat ik de HUB niet aangesloten heb aan een computer, dit heb ik dus expres niet gedaan om te kijken of alleen een stopcontact en een hub en de USB kabel (van de MP3 speler) genoeg waren.

Blijkbaar is dit een super goed idee, maar werkt het niet bij mijn HUB. Misschien dat er HUBjes zijn die wel alleen stroom doorgeven. Ik maak denk ik vanavond ergens anders in het Forum een Topic aan, met dit onderwerp en dan maar kijken wat daar opgezegd wordt, misschien dat er al andere mensen zijn met andere MP3 spelers die al wel een oplossing hebben.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bummer..... maar leuk geprobeerd. Nogmaals bedankt voor het proberen.

Misschien heb ik binnenkort wel gelegenheid om wat metingen te doen aan USB-poorten van hubjes als
1) de computer aanstaat
2) de computer uitstaat, maar de hub wel op een adapter is aangesloten.

Misschien heeft de hub zelf wel spanning, maar staat er geen spanning op de USB-poorten van de hub...

Als ik hier nog eens achter kom laat ik t hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, mijne wordt morgen bezorgd...Ben erg benieuwd. Ik heb trouwens geen hub dus daar kan ik niet mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En, hoe bevalt ie, Daylife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, even een klein verslagje.

Ik heb 'm inderdaad sinds zaterdag. Hoewel ik al een hoop foto's van het dingetje op internet gezien had, viel me toch op hoe ontzettend mooi ie is. Hij ziet er erg strak en duur uit, zeker een groot pluspunt.

Dan de grootte: hij is inderdaad erg klein (en licht), precies ter grootte van een creditcard, en lekker plat (7mm). Erg fijn aangezien mijn zakken vaak bomvol zitten (portemonnee, sleutels, gsm, zakdoekjes, sigaretten, aansteker, rolletje pepermunt; dan is er echt geen plaats meer voor een minidisc speler, vandaar dat ik per se een heel klein dingetje wilde). Het beschermhoesje maakt 'm wel weer ietsjes dikker natuurlijk, maar zelfs dan is ie nog erg klein, en ik vrees dat zonder dit hoesje er vrij snel krassen op gaan komen.

Het opladen van de lithium-ion batterij ging ook bij mij erg snel: anderhalf uur en hij was vol. Liedjes erop zetten gaat zo makkelijk als het maar kan. Geen software installeren (WinXP), gewoon stekkertje erin en in de USB poort, en de bestanden ernaar toe kopiëren.

De geluidskwaliteit is uitstekend, maar dit is uiteraard ook afhankelijk van de kwaliteit van je bestanden. De meegeleverde oordopjes zijn misschien net ietsjes te groot, maar ik vind dit niet echt een probleem (hoewel ik ze waarschijnlijk toch vervang door een stel Sony). Verder heeft het dingetje een hoop opties (maar deze zijn inmiddels wel bekend), en werkt de bediening erg eenvoudig.

De radio heb ik ook even getest, hij vond geloof ik 19 presets ofzo (in Maastricht), ik weet het niet meer exact. Geluidskwaliteit van de radio was over het algemeen goed te noemen. De geluidskwaliteit van de microfoon is wel redelijk, maar deze is ook niet bedoeld om kwalitatief hoogstaande opnames mee te maken natuurlijk. Ik meen gelezen te hebben dat je 16 uur aan opnames kunt maken (wordt opgeslagen in .wav formaat).

Het enige minpunt dat ik aan het ding heb kunnen ontdekken is dat je geen mogelijkheid hebt om door je nummers te bladeren zonder deze af te spelen. En toen de batterij net was opgeladen en ik voor het eerst luisterde viel hij een keer ineens uit, maar dit is verder niet meer voorgekomen en ik neem aan dat dit normaal gesproken ook niet hoort te gebeuren.

Verder voldoet ie precies aan de eisen die ik drie posts hierboven gesteld heb. Ik ben er dan ook erg blij mee, heb absoluut geen spijt van de aankoop. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

Leuk reviewtje, maar een ding:
Anoniem: 33436 schreef op 21 juni 2004 @ 20:53:
Opladen ging ook bij mij erg snel: anderhalf uur en hij was vol.
:'( :| :( :X :? 8)7 |:( 1,5 uur voor 256mb!! SNEL????? HAHAHA!!!! dacht het niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110292 op 22-06-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Anoniem: 110292 schreef op 22 juni 2004 @ 08:52:

[...]
:'( :| :( :X :? 8)7 |:( 1,5 uur voor 256mb!! SNEL????? HAHAHA!!!! dacht het niet...
hij bedoelt batterij opladen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 08:48

JnX

Anoniem: 110292 schreef op 22 juni 2004 @ 08:52:

[...]
Die overvloed aan smileys, grote letters en tekens mag je wel achterwege laten. Ik denk dat hij bedoelt dat het opladen van de batterij 1,5 uur duurt en niet het overplaatsen van de mp3's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Ik vind het toch altijd jammer, dat sommige mensen niet echt lezen, maar dan wel altijd hun mening (beter grote bek) klaar hebben staan.

Opladen is dus niet Uploaden, dat is dus echt wel een groot verschil he. Met het opladen, werd dus ook de batterij bedoelt en dan is dus voor de eerste keer anderhalf uur een hele nette tijd.

Het uploaden geschiet, als het even kan met USB2.0 snelheid en dan is het volgooien van van 256MB, meer een kwestie van paar minuutjes.

Dus mensen hou deze topic, aub een klein beetje informatief voor iedereen die wat extra info wil over de Creative Muvo Slim en leest eerst een keer goed en geef dan je mening, als die gegrond is.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar die anderhalf uur is natuurlijk inderdaad van de batterij (heb m'n bericht nu aangepast). Het uploaden van liedjes duurt inderdaad een paar minuutjes wanneer je 'm helemaal vol zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

[thaclownschaamtzichdoodmodus] Ok my apologies....... Ik was iets te snel/onjuist met mijn reactie..... [/thaclownschaamtzichdoodmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt voor de review, Daylife! Ik moet me nog ff door wat drukke weekjes heen worstelen en dan ga ook ik de Slim kopen. Ik heb tot nu toe eigenlijk niet 1 groot minpunt van de speler gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116987

Als je de Muvo Slim via internet besteld heb je dan wel volledige garantie enzo??
Heeft iemand heer ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
De garantie voorwaarden zijn natuurlijk altijd ten sprake bij het kopen via inet! Als ik jouw was dan zou ik toch wel bij de wat betere mp3zaakjes kopen en als je het helemaal goed wil doen, kijk dan over het bij jouw in de buurt eentje zit, dan kun je namelijk altijd langsgaan als er wat mee is. Op de "Shop Survey" van Tweakers.net kun je genoeg mp3winkels vinden.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Het is wel heel erg rustig hier op de topic over de Muvo Slim!!!

Ik ben een tevreden gebruiker van de deze zeer mooie speler, maar ik ben wel over één ding een beetje teleurgesteld!! Het zit namelijk zo, de plakplaatjes op het aluminium gedeelte van de speler is er al helemaal afgesleten, vooral de laatste paar dagen met die hitte hoefde er alleen maar een vinger overheen te gaan en weg waren de letters!! Iemand anders hier ook problemen van gehad??

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03 19:57
Ik ben vooral geintresseerd in de FM-radio. Weet toevallig iemand of de equalizer werkt bij de radio? En als de ontvangst wat zwakker wordt schakelt de radio dan over naar mono?

Ik ben al een tijd op zoek naar een spelertje met een fatsoenlijk radiootje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf

wdekerf

Topicstarter
Ik heb even voor "The Stimpy" gekeken naar de dingen die hij af zich afvroeg:

1. Of de radio automatisch naar Mono omschakeld als het bereik wat minder is. Ik kan hier ja op antwoorden. Dat die die geheel automatisch en op het schermpje kun je zien of die op stereo of op mono staat de radio.

2. Of de equalizer ook onder de radio werkt, daar moet ik je in teleur stellen. Deze werkt alleen maar bij de mp3tjes of wmatjes (wat je er ook hebt opstaan).

Voor de rest is het qua radio een hele goede mp3speler en ook qua alle andere aspecten, naar mijn mening.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

wdekerf schreef op 11 augustus 2004 @ 09:24:
[...] Het zit namelijk zo, de plakplaatjes op het aluminium gedeelte van de speler is er al helemaal afgesleten, vooral de laatste paar dagen met die hitte hoefde er alleen maar een vinger overheen te gaan en weg waren de letters!! Iemand anders hier ook problemen van gehad??
Hahaha, ik had dat toevallig afgelopen week ook! Althans, alleen bij de pijltjes naast het wieltje. Zag een kras erdoorheen en één keer krabben maakte de Slim pijltjes-vrij. Beetje slordig ja, maar stoort me niet dat ze nu weg zijn.

Wat ik vreemder vind is dat sommige mp3 mappen (albums) omgekeerd afspeeld worden. Nee niet achteruit ;), maar de volgorde van de songs achterstevoren. Je zou haast denken dat de nummers dan in de verkeerde volgorde staan maar op de PC is dat niet zo. Misschien bij copy/paste van een map in bepaalde gevallen omgekeerd gekopieerd naar de speler?

Verder nog zeer tevreden!!! (al blijf ik de steeds in de knoop rakende oortjes vervloeken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:50
Is het normaal dat hij alleen geluid geeft als de oortjes er "juist" inzitten? Of moet ik hem dan zo snel mogelijk terug brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Bartvw schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:53:
Is het normaal dat hij alleen geluid geeft als de oortjes er "juist" inzitten? Of moet ik hem dan zo snel mogelijk terug brengen?
Hoe bedoel je dat precies? De stekker van de oordopjes moet in ieder geval helemaal in het apparaatje, net zoals bij elk andere hoofdtelefoonaansluiting zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Bartvw schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:53:
Ik snap ook niet helemaal wat je precies bedoelt. Wat Tarin zegt klopt. En als je de oortjes in andere lichaamsopeningen dan je oren hebt gestopt, dan hoor je waarschijnlijk ook niet veel...

[EDIT] Ben trouwens nog steeds erg tevreden met het apparaatje. Lekkr plat. En 256 MB is precies genoeg om een week naar/van werk te treinen. Dan is het en tijd voor wat nieuwe muziek en tijd voor opladen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ray-zor op 01-07-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook nog altijd erg tevreden over het ding, op één raar puntje na: van elk nummer wordt bij het afspelen de eerste seconde overgeslagen. Althans, het valt me maar zelden op, dus ik moet eens uittesten of de andere nummers gewoon beginnen met stilte of dat het apparaat ook echt bij elk nummer die eerste seconde skipt. Maar het blijft een vaag euvel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 00:33
Hoe lang gaat de batterij bij iedereen gemiddeld mee in uren?
Ben namelijk op zoek naar een nieuwe mp3 speler, van max 90 euro.
En wat ik hier lees, ookal is het van vorig jaar, komt deze wel in aanmerking,
maar vraag me af hoe lang de accu ongeveer mee gaat, kan iemand mij dit vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AarsRuB schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:58:
maar vraag me af hoe lang de accu ongeveer mee gaat, kan iemand mij dit vertellen? :)
Ik zal hem vandaag even laten reutelen, misschien dat hij er op tijd mee ophoudt om er iets over te zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:50
Tarin schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:42:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? De stekker van de oordopjes moet in ieder geval helemaal in het apparaatje, net zoals bij elk andere hoofdtelefoonaansluiting zeg maar.
Kwam er later ook achter dat ik die krengen nog een extra zetje moest geven, maar ik ben zelf niet zo van het hard doordrukken ;)

Edit: Ook ik ben (na 1 dag) nog steeds tevreden, ik heb in mijn bed prima radio ontvangs (radio Veronica).

[ Voor 12% gewijzigd door Bartvw op 02-07-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AarsRuB schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:58:
Ik heb er nooit met een stopwatch naast gezeten, maar als ik kijk naar de uren die ik heb gereisd zonder dat die accu leeg ging dan zal dat 15 uur zijn, op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 33436 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:15:
[...]

Ik heb er nooit met een stopwatch naast gezeten, maar als ik kijk naar de uren die ik heb gereisd zonder dat die accu leeg ging dan zal dat 15 uur zijn, op z'n minst.
Precies wat daylife ook zegt. Nooit echt bij stil gestaan en meestal hang ik de speler al aan de computer (om van songs te wisselen) voordat de batterij op dreigt te raken. Maar ong. 20 uur lijkt geen absurde schatting. Hangt geloof ik ook een beetje van je instelling af: volume, achtergrondverlichting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0rkel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 21:29
Vervelend... mijn MuVo Slim is er mee opgehouden. De laatste tijd viel die wel af en toe spontaan uit en nu wil hij helemaal niet meer aan. Ik hoopte dat het aan de batterij lag en dacht 'laat ik een andere proberen' maar tot mijn ergernis kan ik NERGENS een winkel in buurt van Groningen vinden waar ze die dingen verkopen, enkel nog in Amerika... Iemand suggesties mbt batterij/oorzaak probleem? Het is een 3.7v Li-ion batterij met beide polen aan een kant. (vrij langwerpig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Sn0rkel schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:41:
nu wil hij helemaal niet meer aan. Ik hoopte dat het aan de batterij lag
Wat je kunt proberen is de speler zonder geplaatste batterij aan de lader te hangen. Als hij dan start weet je voldoende. (Door een kortsluiting in de batterij kan het voorkomen dat hij met batterij niet kan starten).
Ik stel voor dat je in ieder geval even belt; 00353 1 4333272.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1