Toon posts:

[Wireless]Onmogelijk afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier gisteren weer maar eens tegen een raar probleem aangestoten :)

Even een netwerkschets voor ik begin aan de uitleg.

We krijgen internet binnen via de kabel van Telenet. Vanaf de modem loopt een UTP-kabel naar de WAN-poort van Router #1. Van hieruit vertrekken 3 gewone UTP-kabels naar pc's en 1 cross-cable naar een LAN-poort van Router #2 (die enkel dienst doet als switch en print-server, zie verder). Verder is Router #1 ook een wireless access point, beveiligd door WAP en MAC-filtering.

Router #1 heeft static ip 192.168.2.1
Router #2 heeft static ip 192.168.2.2

Alle pc's krijgen IP's via DHCP van Router #1 (die op Router #2 staat uiteraard af) in de range 100 - 199.

OK, wat is nu het probleem:

tot op heden gebruik ik zelden mijn wireless lan en zit ik altijd via de UTP kabel op het netwerk. Mijn IP is geldig, ik kan elke pc benaderen op het netwerk, kan surfen, kan elke router benaderen en kan afdrukken.
Zo gaat het ook voor alle andere gebruikers.

Nu moest ik gisteren mijn netwerkkabel even afstaan aan iemand, dus ging ik draadloos het netwerk op, en toen vond ik de fout.
Als ik draadloos op het netwerk zit kan ik: andere pc's benaderen, Router #1 benaderen, surfen. Maar ik kan NIET: Router #2 benaderen, printen (logisch want die zit op Router #2)

Daar ik een goed ip krijg en ik al die andere acties wel kan uitvoeren snap ik het probleem niet echt goed en kan ik niet beginnen zoeken naar mogelijke fouten in het netwerk. Heeft iemand deze error ooit al meegemaakt of een idee waaraan het kan liggen :?