Het volgende probleem doet zich soms voor. Tijdens het internetten wil het wel eens een paar keer per week voorkomen dat het internet wegvalt. Dit blijkt tot nu toe alleen verholpen te kunnen worden door de router die het internet onder 4 pc's verdeelt te resetten. Nu zou het toch fijn zijn als er een directe en permanente oplossing hiervoor zou zijn. Ik heb een Linksys router. Iemand die hiervoor een oplossing weet?
Verwijderd
Wat heb je zelf gedaan? Firmware geupgrade? Al langs de shop geweest waar het ding vandaan komt?
ja bij de shop zeiden ze alleen dat het wel vaker voorkwam. Over een firmware update werd geen woord gerept. Huisgenoot van mij heeft bij zijn ouderlijk huis ook hetzelfde probleem en zei dat resetten ook de enige mogelijkheid was.
Maar een firmware update zou het dus moeten verhelpen begrijp ik? Die vind ik waarschijnlijk op de site van linksys ofzo?
Maar een firmware update zou het dus moeten verhelpen begrijp ik? Die vind ik waarschijnlijk op de site van linksys ofzo?
Verwijderd
wat voor provider heb je , welke modem heb je...
exact wanneer gebeurt het ?
maw... meer info aub
exact wanneer gebeurt het ?
maw... meer info aub
internet via de kabel van de universiteit, geleverd door priority telecom.
De router is een gewone 4 poort cable/dsl router van linksys. Geen wireless dus...
De router is een gewone 4 poort cable/dsl router van linksys. Geen wireless dus...
Verwijderd
gebeurt er op het moment van vastlopen nog iets bijzonders met het kabelmodem ?
Alle lampjes constant aan ?
Alle lampjes constant aan ?
de RD en TD lampjes knipperen idd wel anders dan normaal maar voor de rest branden de andere lampjes normaal.
Maar als ik nu trouwens op de modem kijk, zie ik dat het Transmitting data lampje continu brandt, terwijl niemand van de computers iets upload. Ook vreemd...
[Edit]PS: nu we toch in een slowchat zitten
... ben zo terug, ff boodschappen doen bij de AH
Maar als ik nu trouwens op de modem kijk, zie ik dat het Transmitting data lampje continu brandt, terwijl niemand van de computers iets upload. Ook vreemd...
[Edit]PS: nu we toch in een slowchat zitten
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 19:48 ]
Verwijderd
misschien een idee om eens te kijken wat voor verkeer er allemaal langskomt, sluit eens 1 pc aan je modem aan en draai eens een sniffer ( ethereal of de networkprobe van objectplanet )
het kan nl. heel goed dat er bergen pakketjes langskomen die je router nekt.
( kijk maar eens in het (draytek) router + @home topic ,beetje zelfde idee )
het kan nl. heel goed dat er bergen pakketjes langskomen die je router nekt.
( kijk maar eens in het (draytek) router + @home topic ,beetje zelfde idee )
Pagina: 1