Ik probeer met JS een rich text editer te maken en nu probeer ik bij bepaalde events de font naam, size en format stijl te achterhalen. Nu lukt dit voor de eerste 2 goed, maar als ik de derde opvraag geeft mijn browser nederlandse tekst terug. Niet echt bruikbaar dus. Ik verwacht namelijk dus dat het in een engels talige browser weer engels geeft, dus het checken van de waarde heeft niet zoveel zin. Voor een H1 element geeft ie bijvoorbeeld 'Kop 1' terug en voor een P element Normaal. Ik wil de waarde gebruiken om een selectbox, met daarin de mogelijke formats, op de juiste index te zetten. De values zijn <p> <h1> <h2> etc. dus het vergelijken van de gekregen tekst met deze waardes werkt niet. De tekst in de items is in het engels omdat de editer wat algemener gebruikt gaat worden (hoop ik althans
).
Als ik er nog wat code bij moet geven moet je het maar zeggen, maar voor het probleem leek het me niet nodig. De vraag verder is dus of iemand hier een oplossing voor heeft? Ik dacht zelf al aan een array met de verschillende mogelijkheden, maar stel dat ik dan met een taal te maken krijg wat niet in de array staat, dan werkt het weer niet, dus dat leek me een beetje een vreemde oplossing. Ik heb gezocht, maar ik kon geen resultaten vinden over queryCommandValue, dus ik vraag me ook af of iemand er wel meer mee heeft gewerkt.
Edit:
Hmm.. ik vind op deze pagina deze code:
Lijkt een duidelijk antwoord. Mischien toch nog iemand met opmerkingen hier verder over?
Als ik er nog wat code bij moet geven moet je het maar zeggen, maar voor het probleem leek het me niet nodig. De vraag verder is dus of iemand hier een oplossing voor heeft? Ik dacht zelf al aan een array met de verschillende mogelijkheden, maar stel dat ik dan met een taal te maken krijg wat niet in de array staat, dan werkt het weer niet, dus dat leek me een beetje een vreemde oplossing. Ik heb gezocht, maar ik kon geen resultaten vinden over queryCommandValue, dus ik vraag me ook af of iemand er wel meer mee heeft gewerkt.
Edit:
Hmm.. ik vind op deze pagina deze code:
code:
1
2
3
4
| if (document.queryCommandValue("FormatBlock")) {
// There is no way to know this because the return string is localized...
document.all("BlockType").selectedIndex = (0);
} |
Lijkt een duidelijk antwoord. Mischien toch nog iemand met opmerkingen hier verder over?
[ Voor 19% gewijzigd door Michali op 17-05-2004 19:36 ]