[koeling]Efficient gebruik van airflow met een "airpipe"

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Nu,

Ik heb een Aopen QF 50a met vanachter 2 mogentlijkheden voor 2fans in te installeren.
Nu wil ik men GPU koelen met mucht DIRECT van buitenaf. Dus in de bovenste zit een coolermaster SAF-B82 80mm insteken van ~30cfm
Nu wil ik in het onderste gat een koeler stekeken,deze dan aansluiten op een airduct of zelfgemaakt ding met zelfde principe(kostbesparend :| )

Nu,dan moet de lucht OMLAAG getrokken worden door 1 fan van 60mm(men standaart AMD 2500+(barton) koeler) en ndoorgepopmt worden naar de onderkant van men grafische kaart en mogentlijk nog door naar ergens anders(HD)

Nu is dit "efficient" genoeg om rendabel te werken of zal de 60 mm fan te hard moetten "trekken"

De 80mm coolermaster staat als "outtake" opgesteld

Thx in advance :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Met een airduct moet je input gelijk zijn aan je output. Het verhaal van 60mm en 80mm kan lastig worden, omdat de ene waarschijnlijk meer lucht verplaatst dan de andere. Heb je ergens een tekening van je idee? Dan is het wat makkelijker te bergijpen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dus je wil een luchtkoeling op basis van een soort waterkoelingssetup (koele lucht langs proc, VGA enz) maken? Lijkt me moeilijk om dat luchtdicht ( en dus efficient) te maken.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik begrijp je verhaal niet helemaal... :( zou je een simpel tekeningetje in desnoods paint willen maken om deze domme jongen het allemaal wat duidelijker te maken :?

Alvast bedankt :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
ik zal als ik van het school kom even doen.

Zit nu in softwarepakketten :)

Zal een paint tekeningetje maken/3D model

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy