Toon posts:

[ASP] "Lesblok" bij huidige datum zoeken..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ietwat een onduidelijke titel misschien maar ik zal mijn best doen om het begijpbaar te maken ;)

Ik ben bezig met een ASP project voor school (een cursus inschrijf systeem voor leerlingen). Nu wil ik graag het toekomstig blok voor de leerling weergeven zodat hier een keuze gemaakt kan worden voor de cursussen in dit blok. Lijkt simpel maar hoe achterhaal ik wat het huidige en toekomstige blok is?

zelf dacht ik iets in de richting van:

ik stel ergens (in een.mdb database bijvoorbeeld?) vast dat :
bij startjaar 2004
blok 1 loopt van 01-01-2004 tot 01-03-2004
blok 2 loopt van 02-03-2004 tot 01-05-2004

haal daarna de huidige datum op in een asp pagina (met date oid.) en kijk in welk blok het valt (door middel van een IF statemen of ?? ). Maar is dit mogelijk? (mij lukt het namelijk niet :P) Zo ja hoe zou dit statement er dan ongeveer uitzien?

Hopelijk is mijn probleem duidelijk anders sorry ;)

edit: op een andere manier zou ook prima zijn als het maar werkt :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 18:58 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Select * FROM lesblokken WHERE datum BETWEEN startdate AND enddate

oid?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 17 mei 2004 @ 18:59:
Select * FROM lesblokken WHERE datum BETWEEN startdate AND enddate

oid?
hmm ok zo simpel..

en dan geeft ie als output "blok 4" bijvoorbeeld mja vrij logisch. ik zal het eens proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op die manier geeft hij:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/asp/date.asp, line 9

in de acces database heb ik ingesteld dat start en eind datum date/time velden zijn (short date om precies te zijn). als ik daar tekst van maakt werkt het (begrijpelijk) ook niet

hm ;/

edit: hm volgens mij kan het ook nooit werken als je "WHERE datum (huidige datum dus)" hebt :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 19:59 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:40:
Op die manier geeft hij:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/asp/date.asp, line 9

in de acces database heb ik ingesteld dat start en eind datum date/time velden zijn (short date om precies te zijn). als ik daar tekst van maakt werkt het (begrijpelijk) ook niet

hm ;/

edit: hm volgens mij kan het ook nooit werken als je "WHERE datum (huidige datum dus)" hebt :(
Hoe geef je de datum door? Als je datum een string is zul je het zo moeten doen:
code:
1
query = "SELECT * FROM lesblokken WHERE #" & datum & "# BETWEEN startdate AND enddate"

Let op de #. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 17 mei 2004 @ 20:15:
[...]

Hoe geef je de datum door? Als je datum een string is zul je het zo moeten doen:
*snap*
Let op de #. :P
ahha dat werkt! nu even kijken of ik ook nog iets met startjaar er in kan maken in iedergeval .. thnx :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 23:20 ]

Pagina: 1