Ietwat een onduidelijke titel misschien maar ik zal mijn best doen om het begijpbaar te maken 
Ik ben bezig met een ASP project voor school (een cursus inschrijf systeem voor leerlingen). Nu wil ik graag het toekomstig blok voor de leerling weergeven zodat hier een keuze gemaakt kan worden voor de cursussen in dit blok. Lijkt simpel maar hoe achterhaal ik wat het huidige en toekomstige blok is?
zelf dacht ik iets in de richting van:
ik stel ergens (in een.mdb database bijvoorbeeld?) vast dat :
bij startjaar 2004
blok 1 loopt van 01-01-2004 tot 01-03-2004
blok 2 loopt van 02-03-2004 tot 01-05-2004
haal daarna de huidige datum op in een asp pagina (met date oid.) en kijk in welk blok het valt (door middel van een IF statemen of ?? ). Maar is dit mogelijk? (mij lukt het namelijk niet
) Zo ja hoe zou dit statement er dan ongeveer uitzien?
Hopelijk is mijn probleem duidelijk anders sorry
edit: op een andere manier zou ook prima zijn als het maar werkt
Ik ben bezig met een ASP project voor school (een cursus inschrijf systeem voor leerlingen). Nu wil ik graag het toekomstig blok voor de leerling weergeven zodat hier een keuze gemaakt kan worden voor de cursussen in dit blok. Lijkt simpel maar hoe achterhaal ik wat het huidige en toekomstige blok is?
zelf dacht ik iets in de richting van:
ik stel ergens (in een.mdb database bijvoorbeeld?) vast dat :
bij startjaar 2004
blok 1 loopt van 01-01-2004 tot 01-03-2004
blok 2 loopt van 02-03-2004 tot 01-05-2004
haal daarna de huidige datum op in een asp pagina (met date oid.) en kijk in welk blok het valt (door middel van een IF statemen of ?? ). Maar is dit mogelijk? (mij lukt het namelijk niet
Hopelijk is mijn probleem duidelijk anders sorry
edit: op een andere manier zou ook prima zijn als het maar werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 18:58 ]