[98] Speciaal plaatje bij inloggen windows98*

Pagina: 1
Acties:

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Beste mensen, als ik op een website met mijn rechter muisknop een plaatje selecteer als desktop-achtergrond, dan wordt ook het inlog-plaatje (de situatie dat windows vraagt om je Microsoft netwerk username en wachtwoord) aangepast. Dat is op zich niet erg.

Het gekke is nu dat als je bij je desktop-instellingen het plaatje verandert in een ander plaatje, dat dan het inlog-plaatje niet aangepast wordt.

Weet iemand mij te vertellen waar ik zelf handmatig het inlog-plaatje kan instellen?

Ik heb een beetje zitten zoeken met Google, en op GoT maar kon geen antwoord vinden. Ik heb nog in de registry gezocht en op mijn harde schijf (ook in verschillende ini-bestanden gekeken) maar ik kon geen extra verwijzingen vinden.

Kan iemand dit raadsel voor mij oplossen? Dat zou geweldig zijn!

Kennistechnoloog

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je in het register al naar de betreffende bestandsnaam gezocht?

日本!🎌

Verwijderd

ik meen dat alleen BMP (dat is dus een bestandsformaat waar geen ActiveDesktop voor nodig is) ook zichtbaar is bij het aanmelden.
Na aanmelding verschijnt je desktop en worden achtergronden die ActiveDesktop vereisen (*.JPG) pas zichtbaar.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bij het aanmelden wordt de achtergrondkleur die je ingesteld hebt gebruikt en niet de desktop achtergrond, omdat elke gebruiker een ander plaatje kan hebben ;)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
als je het login plaatje wil veranderen moet je eerst als default user inloggen:
bij het inlog venster op escape drukken en dan de achtergrond aanpassen

dit wordt later getoond voor het inloggen