Toon posts:

[AMDXP1800+Palomino]Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poos bezig met het overclocken van mijn Pally 1800+ maar nu zit ik met een probleem:
Mijn FSB wil niet hoger (stabiel) als 142MHz (boot en windows werkt)
Normaal gesproken als een 143MHz FSB instel dan boot tot in windows, ik kan mijzelf aanloggen en dan binnen +/- 30sec een reboot zonder enige foutmelding.
Het vreemde is dat ik af en toe wel een FSB van 143 tot 144 MHz kan instellen, daarboven krijg ik altijd dezelfde reboots als anders. Ik dacht dat hij dus te warm werd en heb in mijn kast een intakefan van 120mm gemod die op de proc blaast en heb helaas geen verbetering kunnen constateren.
Ik heb pasgeleden (zaterdag) 512MB 400MHz cas2 geheugen gekocht omdat ik dacht dat daar de bottleneck lag (was n.l. 2 plankjes van 256Mb 1tje van 100MHz en 1tje van 133mhz) maar het heeft dus niets geholpen...
Het gaat om de Desktop PC uit mijn sig
Wie weet wat ik moet doen?

PS ik heb de hele DOC FAQ gelezen

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon tevreden moet zijn met je resultaat, ik kreeg de mijne namelijk ook niet hoger dan 145 mhz FSB. Zelfs met waterkoeling niet! Ik heb nog een nieuwe mobo geprobeerd maar dat mocht ook niet baaten, ik zal even zoeken naar het palomino overclock topic dan post ik zo de link, kun je zien hoever anderen gekomen zijn.

hier wat ik beloofd had:

Athlon XP palomino overclocking

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 19:58 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk inderdaad dat je gewoon tot het maximale van je proc gekomen bent :)

Ook dit had je overigens in de DOC faq kunnen vinden ;) dat als niks meer hielp je waarschijnlijk aan je max zat :)

Kijk inderdaad ff naar dat linkje van djdajean maar ik frees dat je op het maximale van je proc zit :(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan ik dan af en toe wel booten en pifasten/3dmarken en gamen op fsb 144? hij is op dat moment dan wel 100% stabiel, dwz dat ik er +/- 3 uur op heb ge-UT2k4 en ook ongeveer een uurtje Farcry....

maar goed das dan wel mooi bagger :(

iemand tog nog een paar suggesties of ideeen?
zou bijvoorbeeld een schone installatie van windows XP pro helpen of ff SP1 eroverheen pleuren?

Verwijderd

Je kunt het natuurlijk altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint. Maar eerlijkgezegd verwacht ik niet echt dat het gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh dus mar ff een schone installatie doen en testen, daarna weer testen met SP1... je hoort nog van me...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
is je chipset goed gekoelt? hoe warm wor dje cpu? is je voeding nog wel goed? al een nieuwe bios geprobeert?

houd er wel rekening mee dat de meeste palominos geen overklok wonders izjn....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

qrazi schreef op 18 mei 2004 @ 08:39:
...
houd er wel rekening mee dat de meeste palominos geen overklok wonders izjn....
Juistem, en dat is al vrij bekend in de historie van de Athlon XP Palomino's: je zal nooit echt ver kunnen komen. Wees dan ook tevreden met wat je hebt bereikt. Dat kleine beetje extra wat er misschien uit te persen is, is alleen met extreme koeling of voltmods te bereiken, maar aangezien je al een aantal basisvragen stelt in je topicstart, lijkt het me dat je daar nog niet aan wil beginnen.

Oftewel: je kan hierin helaas niet verder geholpen worden. Wil je vet overclocken, dan moet je daar de juiste hardware voor hebben. Aangezien dit ook al vaak genoeg behandeld is, gaat deze dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.