Op de server waar mijn site draait hebben ze MySQL 3.53 draaien. Volgens mij kan ik daardoor niet de benodigde info uit de database halen met 1 query.
Misschien zit ik er naast...
Tables:
Nou wil ik een lijst per divisie ophalen wat de huidige standen zijn met de hoogste scores boven aan.
De moeilijkheid zit het in het optellen van de thuis gespeelde wedstrijden en de uit gespeelde wedstrijden.
Met de volgende query's kan ik ze afzonderlijk ophalen:
Total punten thuis wedstrijden:
Total punten uit wedstrijden:
Is het nou mogelijk om de 2 query's in 1 te krijgen zonder UNION, VIEWS of subselect te gebruiken? Want MySQL 3.53 ondersteund dat niet....
Misschien zit ik er naast...
Tables:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| create table team( team_id int not null auto_increment unique, team_naam varchar(20) not null, locatie varchar(20) not null, divisie varchar(30) not null, club varchar(30), primary key (team_naam, divisie), foreign key (divisie) references divisies(divisie)); create table wedstrijd( home_team int not null, guest_team int not null, datum date not null, score_home int(2), score_guest int(2), primary key (home_team, guest_team, datum), foreign key (home_team) references team (team_id), foreign key (guest_team) references team (team_id)); |
Nou wil ik een lijst per divisie ophalen wat de huidige standen zijn met de hoogste scores boven aan.
De moeilijkheid zit het in het optellen van de thuis gespeelde wedstrijden en de uit gespeelde wedstrijden.
Met de volgende query's kan ik ze afzonderlijk ophalen:
Total punten thuis wedstrijden:
code:
1
2
3
4
5
| select t.team_naam, sum(w.score_home) as Points from team t, wedstrijd w where t.team_id=w.home_team and t.divisie='2e divisie oost' group by t.team_naam order by Points |
Total punten uit wedstrijden:
code:
1
2
3
4
5
| select t.team_naam, sum(w.score_guest) as Points from team t, wedstrijd w where t.team_id=w.guest_team and t.divisie='2e divisie oost' group by t.team_naam order by Points desc |
Is het nou mogelijk om de 2 query's in 1 te krijgen zonder UNION, VIEWS of subselect te gebruiken? Want MySQL 3.53 ondersteund dat niet....