Toon posts:

Hoe iets te leren over TCP/IP *

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

graag zou ik willen weten welke pakketen er in een tcp/ip protocol zitten, dan heb ik het niet of lagen. ik heb heel internet afgezocht maar ik kan niks vinden over pakketen genoeg over de layers. ik hoop dat iemand me kan helpen.

Barry

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Hoe lang heb je tijd ?
Met andere woorden, deze vraag is niet zomaar even in een forumpostje te beantwoorden. Eigenlijk zou ik zeggen ga zelf eens eerst wat research doen.
Zomaar een paar linkjes:
networksorcery
Zytrox
TCP
RFC1180

Verwijderd

Topicstarter
merci

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Waarvoor wil je weten wat er in de pakketten zit? Het is trouwens ook handig om te weten hoe het TCP-protocol in elkaar zit, dus hoe de verbinding wordt opgezet en weer wordt afgesloten. Ik kan je aan raden er een goed boek over netwerken bij te pakken, zoals bijvoorbeeld het boek "Computer Networks" van Andrew S. Tanenbaum. Je kunt je ook gaan verdiepen in de RFC voor TCP.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:21:
Beste mensen,

graag zou ik willen weten welke pakketen er in een tcp/ip protocol zitten, dan heb ik het niet of lagen. ik heb heel internet afgezocht maar ik kan niks vinden over pakketen genoeg over de layers. ik hoop dat iemand me kan helpen.

Barry
anders doe je de cisco cursus... leer je alles over layers, hoe pakketen verstuurt worden, wat er allemaal in zo'n pakketje werkt... allerleu protocollen etc... maar dan ben je ook al weer 4 jaar verder :) niet zomaar even te vertellen dus! :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

barrykroon,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Uit jouw huidige topic lees ik erg weinig initiatief. Probeer in het vervolg zelf even wat research te doen voordat je hier een topic opent en geef dan even aan wat je hebt gedaan. Deze topictitel is natuurlijk ook veel te algemeen; dus die pas ik even aan :) Hiernaast past je topic beter in NT, dat is speciaal ingericht voor vragen over netwerken :)

tcp/ip pakketen > Hoe iets te leren over TCP/IP *
SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Begin maar eens met deze : http://www.warriorsofthe.net/ ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kijk ook eens met een sniffer als je er al wat van begrijpt, kun je het tcp verkeer mooi volgen :)

Voor de exacte headers e.d. kun je goed in de RFC kijken. Daar staat letterlijk in hoe het werkt.

En dat verschaft meteen wat inzicht in de praktijk :)
Zoek bijvoorbeeld eens op Ethereal.

JayGTeam (213177)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
of neem een comptia network+ cursus :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Overigens is "The network essentials" van vrijwel elk gerenomeerd bedrijf (Novell, Microsoft) ook een goede aanrader.

Tijd voor een nieuwe sig..

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 09:42

McBoom

Broem

Bij V&D hebben ze voor een paar euro 'TCP/IP voor dummies' op de aanbiedingentafel liggen, misschien ook een idee om in te beginnen :)

The ramblings of an idiot

Pagina: 1