tv out zwart wit (nforce2)

Pagina: 1
Acties:

• no-name
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 23:59

no-name

geen ondertitel

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem mijn tv out stuurt een zwart wit beeld uit, dat heel af en toe even naar kleur springt.

Het gaat om een Aopen ak79g max (Nforce 2 igp + mcp-t) moederbord (nieuwste bios) en een Sony kv-29fx60 (1e generatie platte elektronenbuis 100 Hertz tv).

Na de search en de De grote tv-out FAQ te hebben doorgespit kom ik er nog steeds niet uit.

-Op aan raden van de FAQ de nieuwste nView (3.5) gedownload.
-Ik heb alle PAl instellingen geprobeerd in de BIOS (PAL-M , BDGHI , N en NC) en in windows (PAL-B en G) en voor de zekerheid ook nog NTSC-M en J.
-Verder heb ik alle resoluties tussen de 384x288 en 800x600 geprobeerd bij 8,16 en 32 bit kleuren.
-De pc met zowel een composite als s-video kabel aan de tv gehangen.

Niks werkt het blijft een (zeer scherp) zwart wit beeld.

Het enige wat ik niet heb kunnen veranderen is de verversing van het beeld dat is namelijk 60 Hertz aangezien dit bij de driver de enige waarde is die je kan in stellen.

Wie helpt me?

intel 8008

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Heb je de kabels en evt. SCART converter getest met een andere bron zoals een videorecorder oid?

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Heb je dat truukje uit de grote tv out faq geprobeerd? ik zoek even een linkje, een momentje.

De grote tv-out FAQ

Ik had dat probleem ook met mijn tv namelijk. Gewoon een draadjes in de tv-out van de pc doen in de aangegeven gaatjes. Zo'n draadje kun je halen uit bv een ader van een molex stekker en dan een vezeltje daaruit. Bij mij werkt dit perfect zonder condensator.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 22:10 ]

Verwijderd

Of je kiest voor samen-gestelde video-out, als je die optie hebt. (bij de eigenschappen van de kaart.)

Nvidia-drivers hebben deze optie, ATI ongetwijfeld ook wel.

Als je dat niet expliciet aangeeft, is het inderdaad zwart-wit. (vreemd genoeg bij Nvidia dus.)