Toon posts:

Zalman CNPS 7000 Koper past niet?! Oplossing gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

ik heb dus een AMD-M 2500+ CPU
NF7-S mobo
en een zalman CNPS 7000 koperen koeling

alleen bij het monteren bleek dat de koeler niet past.... :( hij is als het ware te breed en er staan een aantal onderdelen van het mobo in de weg, dus de koeler bevestigen zonder het mobo beschadigen kan niet...

ik wil m'n cpu overklokken van 2500+ naar 3200+, en ben dus op zoek naar een koeler die dit aankan...

heeft iemand suggesties over welke koeler dan goed zou zijn.... ik ben op zoek naar een koeler rond de 50 of 60 euro, niet meer....

thanks alvast

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Gebruik een ijzerzaag om wat weg te zagen van de beugel, dan past het geheel wel.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yep een gaatje van de bevestigingsklem en een stukje afveilen van de linker beugel op het mobo. En dan heel voorzichtig de condensatoren een beetje buigen.

Zo is het mij gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens maar verkopen zit er niet in.... ik zit nog binnen de omruilperiode dus kan het volledige bedrag via de winkel terugkrijgen, heb de winkel al gesproken

alleen voor ik hem omruil wil ik wel weten wat ik dan voor koeler kan nemen.....

en jullie hebben het over het afzagen van de beugel of het wegbuigen van de condensatoren maar is dit niet heel erg link. Ik bedoel, als de condensatoren afbreken of beschadigen dan zit ik niet alleen met een beschadigde koeler (want daar heb ik als ik doe wat jullie zeggen stukken van afgezaagd, geen garantie meer) en een niet werkend mobo...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zo, even wat V&A-replies en offtopic geneuzel verwijderd. V&A hoort niet hier op het forum :)

En over geschikte koelers: Daar is veel over te vinden..
Bijvoorbeeld in dit topic : [rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]

Maargoed, passend maken moet ook kunnen :)

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Zaag een stuk van die koeler zodat het past.

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik zou persoonlijk de dremel tevoorschijn toveren of een tangetje en er voor zorgen dat deze koeler past, veel goede andere opties zijn er niet, ik geloof alleen een paar heatpipe koelers.
voor deze koelers zou ik idd maar even rondsnuffelen naar ervaringen

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

niks zagen, als jij je geld terug kunt krijgen moet je dat doen.
Je gaat toch geen nieuw artikel kopen om er vervolgens in te zagen 8)7

Volgende keer beter oppassen als je een koeler koopt. Op de zalman website staan de uitgebreide specs en installatievideo's van deze koelers. Ik heb zelf ook eentje en heb ook eerst moeten meten.
Volgende keer gewoon in de winkel vragen of ze je koeler eens op jouw moederbord zetten in de winkel, alleen om te kijken of ie past

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Je zou voor de Thermalright SLK-900-A kunnen gaan , deze word met de klips vast gemaakt en dus niet met schroeven en kan dus op bijna elke mobo, je moet er appart een fan bij kopen 80/92mm 25/38mm passen erop;P

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ik zit hier met bijna het zelfde, op een paar dingen na:
- Ik heb (gelukkig) nog niet zo'n ding in huis(, maar heb alles opgemeten);
- Mijn budget is 10 à 20 euro lager;
- Ik heb een Pentium 4 (Socket 478);

Ik heb echter al wel een paar opties. Het zijn alleen erg voor de hand liggende merken en er zijn kleine prijsverschillen. Vandaar deze vraag om suggesties/opmerkingen.
Het gaat om de volgdende:
- Thermaltake Spark 7+ (pricewatch)
- Thermaltake POLO 735 (pw)
- Cooler Master Jet 4 (pw)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op 17 mei 2004 @ 18:55:
Volgende keer beter oppassen als je een koeler koopt. Op de zalman website staan de uitgebreide specs en installatievideo's van deze koelers.
op de zalman site, en ook op de achterkant van de koelerverpakking staat het volgende:

Heatzink zone:
No components higherthan 3,9Cm should be present within 5,5 CM radius from the center of the CPU to install this product.

doe ik dan iets fout, want de twee condensators die dus in de weg zitten zijn 2,5 CM hoog, dus nog lang geen 3,9 .... zou een marge van meer dan een cm moeten hebben :?

wat doe ik fout, of klopt de beschrijving niet.... erg vreemd hoor

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Je leest het verkeerd. die 5,5 cm radius en 3,9 cm slaat op een 478 socket mobo.
oftewel een p4 mobo

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk....

AMD socket 462 Not Compatible

This product can not be installed if any motherboard component taller than 1,5 CM is located under the chip

maar ik heb de CNPS7000 dus gekocht bij alternate... zien jullie daar nog vergelijkbare bruikbaren koelers tussenstaan in hun assortiment (zodat ik kan omruilen)... die tot 3200+ mhz aankunnen. Ik heb er verder niet gek veel verstand van maar wil wel een goede koeler vergelijkbaar aan de CNPS 7000 ( en hij moet dus wel passen)

de link van alternate is www.alternate.nl voor degene die het nog niet wisten..

hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:49:
ja je hebt gelijk....

AMD socket 462 Not Compatible

This product can not be installed if any motherboard component taller than 1,5 CM is located under the chip

maar ik heb de CNPS7000 dus gekocht bij alternate... zien jullie daar nog vergelijkbare bruikbaren koelers tussenstaan in hun assortiment (zodat ik kan omruilen)... die tot 3200+ mhz aankunnen. Ik heb er verder niet gek veel verstand van maar wil wel een goede koeler vergelijkbaar aan de CNPS 7000 ( en hij moet dus wel passen)

de link van alternate is www.alternate.nl voor degene die het nog niet wisten..

hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Wat dacht je van de Zalman CNPS 7000A-Cu ?;)

Verwijderd

Topicstarter
.... die heb ik nu dus al ....

deze twee koelers hieronder werden me aangeraden door de zaak zelf... het leek mij zelf echter dat deze twee veel minder zijn dan de CNPS 7000 van koper.... Of zie ik dit nou fout?

http://www8.alternate.nl/html/nodes_info/hjlv41.html

http://www8.alternate.nl/html/nodes_info/hjls10.html

bedankt voor jullie hulp iig

<edit, zijn deze allebei wel geschikt voor de NF7-S voor zover jullie weten, en ook geschikt om over te klokken van 2500+ naar 3200+ ?>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:21 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:20:
.... die heb ik nu dus al ....

deze twee koelers hieronder werden me aangeraden door de zaak zelf... het leek mij zelf echter dat deze twee veel minder zijn dan de CNPS 7000 van koper.... Of zie ik dit nou fout?

http://www8.alternate.nl/html/nodes_info/hjlv41.html

http://www8.alternate.nl/html/nodes_info/hjls10.html

bedankt voor jullie hulp iig

<edit, zijn deze allebei wel geschikt voor de NF7-S voor zover jullie weten, en ook geschikt om over te klokken van 2500+ naar 3200+ ?>
Ik zou voor de sharkoon gaan, ik heb de kleinere versie daarvan in een servertje. Amd 2000+ @ 2600+ met 1.65v wordt ie stressed niet meer dan 43 graden, in een micro atx desktop kast met artic silver 5 pasta.
Deze van jou zou het nog beter moeten doen, verder is ie erg stil met 22 dba! De heatpipe en de afmetingen zijn goed! Die past prima op je mobo!

Hij is groter dan die thermaltake en zal daardoor denk ik beter presteren :)
Die van artic is echt gemaakt voor de stilte en is niet helemaal van koper, niet echt voor overklokken dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Race Eend op 17-05-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit zijn twee berichten waar ik wat mee kan, dank jullie wel!

ik denk dat ik inderaad voor de sharkoon ga... de verkoper raadde me deze inderdaad ook aan voor overklokken boven de andere alleen weet je het nooit met verkopers natuurlijk :P ... thanks!
Pagina: 1