Toon posts:

Me mic doet soms vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleempje.
Ik heb een microfoon (headset en een aparte mic op standaard) en ik zit af en toe wel eens op ventrilo moet vrienden. In het begin horen ze me altijd goed maar zo nu en dan zeggen ze van je klinkt weer als een robot :) Dan klink ik heel vaag, het is bij allebei mijn mic's!

Nu heb ik al gezocht naar wat het kon zijn en nu las ik ergens dat het aan je geluidskaart-drivers kon liggen als je een hercules geluidskaart hebt (en wat toevallig die heb ik net ;))
Dus ik naar de hercules site en de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd in de hoop dat het probleem voorbij is. Maar helaas na een tijdje hoor ik ze toch weer zeggen je klinkt weer als een robot.

Dus bij deze heeft iemand hier ooit is dit probleem ook gehad en wat heeft hij gedaan om het op te lossen?

Ik gebruik WinXP Pro
Heb een hercules Fortissimo III 7.1 geluidskaart
me hercules driver is: 6.09 with DLS soundbank (ik heb ook al de drivers van 6.07 geprobeerd en de drivers 6.09 zonder DLS soundbank maar het maakte allemaal niet uit)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je als een robot gaat klinken dan ligt dat gewoon aan de compressie. Blijkbaar heb je niet voldoende bandbreedte en, dan gaat ie sterker comprimeren, waardoor de kwaliteit slechter wordt. heeft niks met drivers of de mic te maken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Controleer ook even hoe het staat met je "upload" tijdens de gesprekken. Als je upload dicht zit door een of ander peer2peer progje dan wil de microfoon ook nog wel eens haperen. Succes.

Carpe Diem