Overclocken wil niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01 21:42
Ik heb wat problemen met het overclocken van m'n 2800+ (Barton)
Als mijn multiplayer verander van 166 naar 200 en de fsb 12.5 naar 11 dan start de pc niet meer op.
Ik snap niet wat ik fout doe en wat er fout is want ik heb 2 reepjes van 512MB 400mhz in dual channel zitten op me Asus A7N8X-E Deluxe.
Nou heb ik mijn vcore ook al veranderd van mijn cpu en geheugen maar dat helpt ook niet.
Zouden jullie mij kunnen helpen om het probleem op te kunnen lossen?
Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 21:11
Je FSB heeft niet alleen maar met je geheugen en CPU te maken hoor, als je niet gebruik maakt van de goede divider zit je nu ook je PCI-sloten te belasten met een hogere FSB en die kunnen meestal niet zoveel aan.

The devil is in the details.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 16:56:
Als mijn multiplayer verander van 166 naar 200 en de fsb 12.5 naar 11 dan start de pc niet meer op.
Ik snap niet wat ik fout doe en wat er fout is want ik heb 2 reepjes van 512MB 400mhz in dual channel zitten op me Asus A7N8X-E Deluxe.
Nou heb ik mijn vcore ook al veranderd van mijn cpu en geheugen maar dat helpt ook niet.
Alvast bedankt.
Misscihien neem je te grote stappen. :Y)

Edit @ December: Een Asus A7N8C-E Deluxe heeft toch wel een PCI-lock?

[ Voor 7% gewijzigd door Seers op 17-05-2004 16:59 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 21:26
Misschien in het handig om het wat subtieler aan te pakken ipv zo rigoreus te werk te gaan. Probeer eens met stapjes van een paar MHz om je systeem stabiel te houden onder een stresstest.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Seers schreef op 17 mei 2004 @ 16:58:
[...]

Misscihien neem je te grote stappen. :Y)
Of misschien is de MP gelocked........

Verwijderd

misschien een keer de faq lezen, en stapjes van 3 tot 5 mhz FSB nemen, en dan rustig omhoog gaan, weet je waar het fout gaat..

Verwijderd

en idd je multiplier is gelocked, moet je van af blijven.. alleen fsb veranderen

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alvast bedankt.
Je haalt de dingen wel door mekaar, dus ik vraag me af, of je wel weet wat je doet? :?

FSB heb je van 166 naar 200 gedaan namelijk...
En de MP van 12.5 naar 11...

Maar ik dacht altijd dat de 2800+ al een FSB van 200 ondersteunde?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:30

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je MP gelocked is. Deze blijft dus lekker op 12,5 staan. Vervolgens met een FSB van 200 Mhz heb je 2500 MHz clock. Dat is gewoon te hoog en dat pakt hij niet :)

Probeer eens een FSB van 170-180 ofzo met een MP van 12,5 en verhoog het voltage wat. Dan werkt het wel.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 21:11
GJ-tje schreef op 17 mei 2004 @ 17:02:
[...]
Je haalt de dingen wel door mekaar, dus ik vraag me af, of je wel weet wat je doet? :?

FSB heb je van 166 naar 200 gedaan namelijk...
En de MP van 12.5 naar 11...

Maar ik dacht altijd dat de 2800+ al een FSB van 200 ondersteunde?
Hij zal het vast wel ondersteunen, maar de XP3200+ is de eerste Athlon XP die standaard een 400 Mhz FSB heeft ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

@GJ-tje

de 2800 is standaard 333 fsb :)

en probeer is gewoon de mp te verlagen zonder de FSB te verhogen als dat niet werkt weet je dat die gelockt is, en dan kan je maar tot 170-180 FSB :z

• davey s.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:07:
@GJ-tje

de 2800 is standaard 333 fsb :)

en probeer is gewoon de mp te verlagen zonder de FSB te verhogen als dat niet werkt weet je dat die gelockt is, en dan kan je maar tot 170-180 FSB :z
Dat is het probleem nou juist ik kan alleen 166 en 200 fsb kiezen :S

Verwijderd

ja het is 166x2=333 (jouw standaard dus) en 200x2=400 :) , door de DDR

maar probeer is je mp te verlagen als die het gewoon doet is het uitgesloten dat je cpu gelockt is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 17:13 ]

• davey s.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:13:
ja het is 166x2=333 (jouw standaard dus) en 200x2=400 :) , door de DDR

maar probeer is je mp te verlagen als die het gewoon doet is het uitgesloten dat je cpu gelockt is :)
Ik kan hem inderdaad niet naar beneden doen dan doet hij het niet.
Maar ik had hiervoor een andere mobo een asus A7V8X-X maar daar kon ik wel alles omhoog doen en toen liep hij op 2300 mhz 8)7 :X

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:59

Harrie

NederVlaming

davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 17:19:
[...]

Ik kan hem inderdaad niet naar beneden doen dan doet hij het niet.
Maar ik had hiervoor een andere mobo een asus A7V8X-X maar daar kon ik wel alles omhoog doen en toen liep hij op 2300 mhz 8)7 :X
Wat voor mobo heb je nu dan? Volgens mij zijn er maar weinig moederborden waarbij je de FSB niet per MHz kan veranderen. Dat begint volgens mij wel standaard te wroden. Anders had je msischien beter bij je A7V8X kunnen blijven :+ (al weet ik natuurlijk niet de reden van de overstap, misschien was ie wel kapot)

• davey s.
Harrie schreef op 17 mei 2004 @ 17:23:
[...]

Wat voor mobo heb je nu dan? Volgens mij zijn er maar weinig moederborden waarbij je de FSB niet per MHz kan veranderen. Dat begint volgens mij wel standaard te wroden. Anders had je msischien beter bij je A7V8X kunnen blijven :+ (al weet ik natuurlijk niet de reden van de overstap, misschien was ie wel kapot)
Heb er een Asus A7N8X-E Deluxe er in.
Heb de vorige weggedaan omdat het niet echt een super goed mobo was en wat problemen had met het geluid.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Alvast bedankt.
Je hebt je multi en fsb omgedraait ;)

de multiplier doet het aantal x de fsb. 12.5 x de fsb levert dan ook de clocksnelheid op.

Het zou best kunnen dat je een gelockte poc hebt. Dit is een beetje afhankelijk van wanneer deze gemaakt is (staat op de proc zelf). Wanneer deze van voor week 39 vorig jaar is dan kun je de multiplier nog veranderen. Is de proc echter na deze week geproduceerd dan heb je daar weinig kans op.

Je zult dan dus ook altijd met dezelfde multi blijven zitten.

Overklokken doe je in kleine stapjes. Het gemakkelijkste is om eerste te kijken hoe hard je cpu maximaal wil en daarna de gewenste fsb erbij te zoeken. Dit is echter alleen mogelijk wanneer je geen gelockte proc hebt.

Tegenwoordig is dit meestal niet meer mogelijk en zul je gewoon stapje voor stapje de fsb omhoog moeten doen. Ondertussen prime draaien en dan maar zien hoever je komt. Wanneer je pc crasht dan zul je de voltages wat moeten verhogen en ondertussen ook de temperaturen in de gaten houden.

Met pifast kun je wel een beetje achterhalen waar je pc precies op vastloopt. Wanneer pifast crasht met een P in giantstep error dan ligt dit meestal aan je cpusnelheid. Andere errors hebben meestal met het mem of de chipset te maken. Door gewoon de tijd ervoor te nemen en instelling voor instelling te testen merk je vanzelf wel hoever je komt.
Wanneer je pc crasht kun je daar het voltage dan ook op aanpassen. Mocht je op een gegeven moment niet meer verder kunnen met je mem voltage dan kun je nog proberen om de timings wat losser te zetten, hierdoor kun je ook nog wel eens wat harder, maar de prestaties gaan dan wel wat achteruit.

Tweaken is dus een kwestie van de goede balans tussen al je hardware....

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 17:12:
[...]

Dat is het probleem nou juist ik kan alleen 166 en 200 fsb kiezen :S
Heb je dan ook de FSB in manual ofzoiets veranderd, ipv by HW, of Automatic, of wat het dan ook is ook een Asus mobo.

Anders kan je idd alleen maar tussen 100, 133, 166 en 200 kiezen.

• davey s.
Seers schreef op 17 mei 2004 @ 17:29:
[...]

Heb je dan ook de FSB in manual ofzoiets veranderd, ipv by HW, of Automatic, of wat het dan ook is ook een Asus mobo.

Owke ik zal even kijken.

• Harrie
  • Laatst online: 05:59

Harrie

NederVlaming

Seers schreef op 17 mei 2004 @ 17:29:
[...]

Precies, ik denk ook dat dat het probleem is. De A7N8X kan gewoon in stapjes met 1MHz de FSB aanpassen.

Met de A7N8X ben je idd wel vooruit gegaan met je mobo dan :)

• 4VAlien
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

Als je in de bios de optie al niet kan vinden om de FSB per 1 mhz te verhogen en je niet weet dat die bartons gelockt zijn dan zou ik vooral -niet- overklokken.

• davey s.
4VAlien schreef op 17 mei 2004 @ 17:37:
Als je in de bios de optie al niet kan vinden om de FSB per 1 mhz te verhogen en je niet weet dat die bartons gelockt zijn dan zou ik vooral -niet- overklokken.
Nee ik ben hele andere biosen gewent dan deze namelijk want deze is heel anders |:(

• davey s.
Ik zie geen andere mogelijkheid dan het zo laten :X
Ben wel een beetje pist off heb ik voorniks nieuwe ddram gehaald |:(

• 4VAlien
  • Laatst online: 09-02 14:20

4VAlien

Intarweb!

wat lul je nou, je moet de bios zo zetten dat je de FSB in stapjes van 1 omhoog kan gooien, kep een a7n8x-x maar neem aan dat de deluxe dat dan ook kan.

edit: rtfm enzo

[ Voor 6% gewijzigd door 4VAlien op 17-05-2004 18:27 ]

• davey s.
4VAlien schreef op 17 mei 2004 @ 18:27:
wat lul je nou, je moet de bios zo zetten dat je de FSB in stapjes van 1 omhoog kan gooien, kep een a7n8x-x maar neem aan dat de deluxe dat dan ook kan.

edit: rtfm enzo
Ben blij dat je zo hulpzaam bent maar dan moet je niet zegge van: wat lul je nou en read the fucking manuel zegge want dat heb ik al gedaan.
Ik zeg toch dat die mogelijkheid er niet in zit van dat je steeds 1 fps omhoog kan gooie.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 18:36:
[...]

Ik zeg toch dat die mogelijkheid er niet in zit van dat je steeds 1 fps omhoog kan gooie.
Die is er wel..

je moet alleen niet met de standaard opties werken. Je moet je cpu instellingen op manual zetten, en vervolgens kun je wel alle verschillende fsb's instellen :)

't is inderdaad niet rechtstreeks te doen :)

Verwijderd

Ehm...Ik weet niet wat je wel hebt, maar ik heb in mijn bios OOK de mogelijkheid om mijn FSB in stapjes te verhogen. Weet je wel zeker dat je je zaken wel op orde hebt dan? Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat die optie er bij jou niet inzit als alle anderen dat wel hebben.

edit: Sjah...dan had hij dat toch ook ui de handleiding kunnen halen...Dan is dat toch dat deel wat hij op zijn minst goed had moeten doornemen vind ik...

@Davey S. : Probeer anders eens met een tooltje in Windows te overclocken...Dat maakt het wel zo makkelijk en dan kun je ook nog eens met profielen werken...Dan clock je alleen maar over als je een 3D spel wilt spelen bijv.
Maar controleer eens heel goed welke bios opties je allemaal hebt...kan in elk geval geen kwaad.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 18:47 ]

• YoupY
Zet in 't menu Advanced Chipset features de optie System Performance eens op User Defined.

Als 't goed is krijg je dan een stuk meer fsb opties.

't staat wel niet helemaal in die handleiding, maar met een beetje experimenteren kun je ook al een aardig eind komen...

[ Voor 7% gewijzigd door YoupY op 17-05-2004 18:46 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 18:36:
read the fucking manuel zegge want dat heb ik al gedaan.
Iki en zo vrij geweest even de manual van de asus site te plukken, en daar staat in sectie 4.4.2, blz4.18 toch echt:
CPU External Frequentie:
this field sets the external frequency ratio of the CPU. The system normally auto-detects the frequenty capability based on the type of CPU installed. The Front Side Bus (FSB) is equal to 2 time this field value. Frequency ranges are adjustable in increments of 1, 2, 3 and/or 5 Mhz. Configuration options: [100MHz]....[200MHz][204MHZ][207MHz][211MHZ][300MHz]
Nu mag jij beweren dat je de handleiding hebt gelezen, maar heb je dit dus geprobeerd, en wat is er bij jou anders dan hier beschreven (en waarom staat deze info niet in je openingspost)

[ Voor 1% gewijzigd door Luxx op 17-05-2004 19:01 . Reden: typos ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• davey s.
Luxx schreef op 17 mei 2004 @ 19:00:
[...]

Iki en zo vrij geweest even de manual van de asus site te plukken, en daar staat in sectie 4.4.2, blz4.18 toch echt:
[...]

Nu mag jij beweren dat je de handleiding hebt gelezen, maar heb je dit dus geprobeerd, en wat is er bij jou anders dan hier beschreven (en waarom staat deze info niet in je openingspost)
CPU External Frequentie:
this field sets the external frequency ratio of the CPU. The system normally auto-detects the frequenty capability based on the type of CPU installed. The Front Side Bus (FSB) is equal to 2 time this field value. Frequency ranges are adjustable in increments of 1, 2, 3 and/or 5 Mhz. Configuration options: [100MHz]....[200MHz][204MHZ][207MHz][211MHZ][300MHz]

Hmmm ik snap dat ff nie wat daar staat.

[ Voor 27% gewijzigd door davey s. op 17-05-2004 19:07 ]

• davey s.
YoupY schreef op 17 mei 2004 @ 18:45:
Zet in 't menu Advanced Chipset features de optie System Performance eens op User Defined.

Als 't goed is krijg je dan een stuk meer fsb opties.

't staat wel niet helemaal in die handleiding, maar met een beetje experimenteren kun je ook al een aardig eind komen...
Uuuuhm je gelooft het ofnie maar je hebt gelijk ik kan het nou wel doen :/
Oke probleem is opgelost voor deze cpu noob :9
Thx iedereen O-)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

je moet in je bios de system performance op "user defined" zetten ipv "optimal".
dan kun je meer shit zelf instellen...........

spreekwoordelijke boter na de minstens zo spreekwoordelijke vis........

http://www.asuscom.de/pub.../e1465_a7n8x-e_deluxe.pdf

knippen-plakken-lezen :)

[ Voor 57% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 17-05-2004 19:23 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

@Davey S.:

Als jij niet snapt wat daar staat, kan niemand hier daar iets aan veranderen...Wat daar staat is nl. duidelijk en anders moet je iemand vragen om dit voor je te vertalen. In het kort staat daar wat hier al eerder is vermeld, dat je de FSB in stapjes kunt verhogen. Nu je dit weet, is hetdan misschien it handiger dat je dan eerst eens gaat kijken wat voor mogelijkheden er zoal in je BIOS zijn? Je kunt gewoon een beetje spelen totdat je de instellingen vind die je nodig hebt. Ze worden pas geldig als je je veranderingen bevestigt en herstart, dus er is geen risico zolang je niets bevestigt.

Maar als je van plan bent te overclocken zul je toch echt wat aan je engels moeten gaan doen. Je vindt het meeste als je op internet op diverse engelstalige sites rondneust en de meeste mensen hier gaan er vanuit dat je redelijkerwijs hun adviezen kunt toepassen op software en dergelijke die vaak toch in het engels zijn. Misschin dat iemand anders in je omgeving met meer OC ervaring je kan helpen?

• davey s.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:23:
@Davey S.:

Als jij niet snapt wat daar staat, kan niemand hier daar iets aan veranderen...Wat daar staat is nl. duidelijk en anders moet je iemand vragen om dit voor je te vertalen. In het kort staat daar wat hier al eerder is vermeld, dat je de FSB in stapjes kunt verhogen. Nu je dit weet, is hetdan misschien it handiger dat je dan eerst eens gaat kijken wat voor mogelijkheden er zoal in je BIOS zijn? Je kunt gewoon een beetje spelen totdat je de instellingen vind die je nodig hebt. Ze worden pas geldig als je je veranderingen bevestigt en herstart, dus er is geen risico zolang je niets bevestigt.

Maar als je van plan bent te overclocken zul je toch echt wat aan je engels moeten gaan doen. Je vindt het meeste als je op internet op diverse engelstalige sites rondneust en de meeste mensen hier gaan er vanuit dat je redelijkerwijs hun adviezen kunt toepassen op software en dergelijke die vaak toch in het engels zijn. Misschin dat iemand anders in je omgeving met meer OC ervaring je kan helpen?
Oke.....maar aan mijn engels ligt het niet maar het begrijpen ervan dat je dat zo moet doen in bios.

• YoupY
Jezus zeg, kan 't hier wat rustiger aan....

we zijn allemaal ooit n00b geweest eh hebben zelf altijd allemaal wel wat vragen gehad. de TS mag misschien wel wat meer lezen en dan vragen stellen, maar van mij hoeft ie niet dood ofzo...

:(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 22:10

Smarron

The bend

YoupY schreef op 17 mei 2004 @ 19:50:

we zijn allemaal ooit n00b geweest eh hebben zelf altijd allemaal wel wat vragen gehad. de TS mag misschien wel wat meer lezen en dan vragen stellen, maar van mij hoeft ie niet dood ofzo...

Nee, maar als je nog nooit oc-ed heb, dan is het niet verstandig om meteen maar ff je fsb van 166 naar 200 te veranderen. Zeker niet als je niet weet of je cpu niet gelocked is en je de tweak-bios-instellingen niet weet.

Goed dat het nu is gelukt in ieder geval.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• davey s.
Smarron schreef op 17 mei 2004 @ 19:56:
[...]
Nee, maar als je nog nooit oc-ed heb, dan is het niet verstandig om meteen maar ff je fsb van 166 naar 200 te veranderen. Zeker niet als je niet weet of je cpu niet gelocked is en je de tweak-bios-instellingen niet weet.

Goed dat het nu is gelukt in ieder geval.
1 ding weet ik wel, ik stel hier nooit meer mijn vragen :'( :(

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 20:29:
[...]

Je mag heus wel je vragen stellen. En we zullen ze zo goed mogelijk beantwoorden (zie hierboven). Alleen het moet van beide kanten komen, we verwachten dat jij wel het verschil weet tussen multiplier & fsb en enige verstand van hoe je je bios kan veranderen.

Liefde moet van 2 kanten komen zeggen ze.

Verwijderd

davey s. schreef op 17 mei 2004 @ 20:29:
[...]

Is een bepaald type user dat newbies zo tewoord staat. Ze denken alles te weten en zeiken je dan af. Zie het als een soort onzekerheid over hun eigen kennis. Nu kunnen ze eindelijk iemand anders afzeiken ;)
Geloof me dat het er maar een paar zijn en het is niet de normale gang van zaken op GoT.

• davey s.
bl33d schreef op 17 mei 2004 @ 20:39:
[...]

Je mag heus wel je vragen stellen. En we zullen ze zo goed mogelijk beantwoorden (zie hierboven). Alleen het moet van beide kanten komen, we verwachten dat jij wel het verschil weet tussen multiplier & fsb en enige verstand van hoe je je bios kan veranderen.

Liefde moet van 2 kanten komen zeggen ze.
Oke ik zal me in de processors verdiepen en hoop dan dat ik andere mensen ook kan helpen.

Verwijderd

bl33d schreef op 17 mei 2004 @ 19:38:
Kijk, zoals deze gast.. Ik ken hem niet..is geen regelmatige DOC ganger, post nooit, maar komt gewoon even jou afzeiken. Kijk maar in zn profiel..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zullen we het nu weer ontopic houden en geen flamewar starten??

Iedereen is ooit een beginner geweest met overclocking.. Heb daar een beetje respect voor. :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:45:
bl33d schreef op 17 mei 2004 @ 19:38:
Kijk, zoals deze gast.. Ik ken hem niet..is geen regelmatige DOC ganger, post nooit, maar komt gewoon even jou afzeiken. Kijk maar in zn profiel..
Dat ben ik het volkomen mee eens, iedereen is beginner geweest, ik heb zelf ook echt wat van die topics geopent waar ik nu van denk van 'tjah, dat had je ook kunnen weten/vinden'
:) Van doen leer je nog steeds het meest vin ik hoor

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

El Snorro schreef op 17 mei 2004 @ 21:00:
[...]

Dat ben ik het volkomen mee eens, iedereen is beginner geweest, ik heb zelf ook echt wat van die topics geopent waar ik nu van denk van 'tjah, dat had je ook kunnen weten/vinden'
:) Van doen leer je nog steeds het meest vin ik hoor
Iedereen heeft dat ;)

Verwijderd

YoupY schreef op 17 mei 2004 @ 19:50:

Dat is niet waar }) Ik was al aan het overclocke toen ik niet eens wist wat het was :Y)

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik heb zelf een A7N8X Deluxe Rev 2.0 mobo met 2800 proc.
Mijn 2800 is volgens mij ook gelockt :(
Heeft iemand enig id hoe ik de proc kan unlocken ?
Want ik zou graag met een fsb van 200 mhz willen draaien alleen 200x12.5 is wel heel erg veel gevraagd voor een een 2800 met standaard luchtkoeling :P

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
had ik ook al in het barton overclocking topic genoemd, of het werkt weet ik niet maar het staat hier
http://www.emboss.co.nz/amdinfosheets/AthlonModel10.html

je kunt je processor modden naar een mobile en zou je via software de multiplier kunnen veranderen (maar niet in de bios)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1