Alternatief voor NIS

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:55
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede Firewall en Virusscan. Ik heb eerst een combinatie van Symantec AV & Sygate Personal Firewall gehad, dit werkte goed tot ik erachter kwam dat Symantec AV een aantal virussen had doorgelaten, verder was ik over Sygate wel tevreden. Toen ik dus een alternatief heb geprobeerd voor Symantec AV heb ik voor Norton Internet Security 2004 gekozen (en ben dus ook van Sygate afgestapt). Toen ik de computer moest rebooten was ik erg tevreden over NIS2004, alleen er was één probleem: de computer werdt er ONTZETTEND traag van. Dus nu na een maand ben ik het zat en zoek een alternatief, zowel firewall als antivirus. Ze moeten dus goed werken en het systeem niet vertragen. (Ik heb ooit McAfee Firewall en AV ook al geprobeerd maar vond ik ook niet werken naar mijn wens, neem bijvoorbeeld Security Center :( wat ik erg kl*te vind).

Dus, wie weet er een goed alternatief voor een AV en een Firewall?

Specs:
P4 1300 mhz.
256 MB Ram
Win XP Pro SP1

PS. misschien moet ik voor een firewall wel wachten tot sp2 :? ???

Verwijderd

Ik las pas geleden een paar reviews, Panda AntiVirus Titanium en Sygate Personal Firewall Pro kwamen daar steeds als beste uit.

Een firewall heb ik persoonlijk niet (niet software matig thans), maar ik gebruik wel Panda AntiVirus Titanium. Naast dat het een goede scanner is, kwam het ook als minst belastend voor je systeem uit de bus. Ik vind hem heel fijn werken en je PC wordt er amper trager van. Ik had hiervoor ook Norton, maar daar werd inderdaad alles een stukje trager van.

Verwijderd

Kijk eens in BV, daar loopt een topic over AVs.. :)

Ik wil je trouwens niet teleurstellen, maar Symantec = Norton.
Zo ongeveer dan.

Topic zal zo wel dichtgaan, dus hier replyen zal niet echt nuttig zijn. :P

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

AVG (www.grisoft.com) en sygate. Beiden gratis, goed en licht! :)

[ Voor 12% gewijzigd door SSH op 17-05-2004 16:59 . Reden: licht ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 19:55
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:55:
Ik wil je trouwens niet teleurstellen, maar Symantec = Norton.
Zo ongeveer dan.
Ik weet dat Symantec en Norton bijna hetzelfde zijn maar Norton AV werkt goed alleen vertraagd het systeem erg. Symantec vertraagd het systeem bijna niet maar heb ik slechte ervaringen mee.

Verwijderd

BonzO schreef op 17 mei 2004 @ 17:00:
[...]

Ik weet dat Symantec en Norton bijna hetzelfde zijn maar Norton AV werkt goed alleen vertraagd het systeem erg. Symantec vertraagd het systeem bijna niet maar heb ik slechte ervaringen mee.
SAV vs NAV:
-SAV heeft snellere engine
-SAV heeft meer (auto)updates

-NAV is langzamer/minder updates, dat is - iig voor jou - het verschil.

Dus dan kun je er net zo goed - zo niet beter - weer SAV opgooien.

Edit:
Mits je van beide de laatste versie gebruikt is het detectionratioverschil 0.
Als je van beide de een na laatste versies gebruikt ook, de nieuwe versies hebben wat verbeteringen..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 17:06 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Leuke discussie maar er loopt al (meer dan) een lange discussie in BV: ga dus ajb verder in [rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml] <-- ik kan op verzoek reacties hiervandaan moven als dat moet. Zet dan daar even een topicreport :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.